www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

MONIN versnelt datastroom naar nieuwe Chinese fabriek en locaties over de hele wereld met Interoute’s Enterprise Digital Platform

Interoute zal op drie continenten de overdracht van data versnellen met een veilig en betrouwbaar MPLS-netwerk en gedistribueerd cloud-platform voor wereldwijd siroopbedrijf

Amsterdam, 2 februari 2017 - Interoute, eigenaar van een wereldwijd cloudservicesplatform en één van de grootste en meest geavanceerde netwerken van Europa, heeft aangekondigd dat het door MONIN, de Franse producent van gearomatiseerde siropen die in 145 landen gedistribueerd worden, geselecteerd is om een gloednieuwe fabriek in Jiaxing, China, te verbinden met het hoofdkantoor van MONIN in Bourges, Frankrijk. Een andere fabriek van MONIN in Kuala Lumpur, Maleisië, zal in maart 2017 ook worden aangesloten. Interoute gaat tevens MONIN’s e-commerce website en bedrijfsgegevens hosten in de Interoute Virtual Data Centres (VDC) in Hong Kong en Singapore.

Pierre-Eric Cognard, Group CIO en CDO bij Georges MONIN SAS, zegt, “Ik ben goed met Interoute bekend en heb al meerdere malen met hen samengewerkt, dus het voelde goed om bij het kiezen van een netwerkbeheerder voor onze fabriek in China met hen te overleggen. Ik was op de hoogte van de internationale kracht van het netwerk van Interoute en bij het vergelijken van leveranciers waren weinigen in staat om zich te committeren aan een dergelijke wereldwijde kwaliteit van dienstverlening. Interoute is responsiever en concurrerender dan hun rivalen en hun teams hebben zich onmiddellijk aan onze behoeften aangepast, om de oplossingen te bieden die wij nodig hebben.”

Interoute zal MONIN van een hoge capaciteit MPLS-netwerk voorzien om de overdracht van de bedrijfsgegevens te verzorgen. Het netwerk zal MONIN in staat stellen om industriële informatie en orderplanning uit te wisselen met het hoofdkantoor en de nieuwe Chinese fabriek met een latency van minder dan 200ms, een vereiste om de bedrijfsprocessen van de organisatie te laten functioneren.

Cognard legt uit: “Lage latency is zeer belangrijk voor ons. Wij houden via onze centrale ERP in Frankrijk toezicht op onze productielijn en we merken dat de scanners die we in onze Maleisische fabriek gebruiken slecht werken als de netwerklatency tussen de twee locaties hoger is dan 200ms. Tot nu toe hebben we onze verkeersstromen met een Content Delivery Network (CDN) oplossing weten te versnellen, maar het openbare internet is niet betrouwbaar en veilig genoeg om hiermee verder te gaan. Na het opzetten van ons MPLS-netwerk in China zal Interoute de verantwoordelijkheid dragen voor het aansluiten van onze infrastructuur in Maleisië. We zijn ook van plan onze data dichter in de buurt van de fabriekslocaties op te slaan met behulp van Interoute’s Virtual Data Centres in Hong Kong en Singapore, om dichterbij de gebruikers te zitten en de responstijd te verlagen.”

MONIN distribueert meer dan 140 gearomatiseerde siropen in 145 landen en exploiteert vijf productielocaties: één in de Verenigde Staten, twee in Frankrijk, één in China en één in Maleisië. MONIN heeft ook 70 studio’s die als showrooms fungeren om te laten zien hoe hun siropen gebruikt kunnen worden in de bars, hotels en restaurants van elk land. Al deze locaties wisselen informatie uit met het hoofdkantoor in Bourges, waaronder grote hoeveelheden marketingdata en beeldmateriaal - vandaar het belang van een efficiënt wereldwijd netwerk en de keuze voor Interoute.

Interoute zal over de hele wereld zorgen voor een betrouwbare en veilige gegevensuitwisseling voor MONIN, voor synchronisatie en snelle beschikbaarheid van dossiers voor zakelijke functies, zoals R&D en Marketing. Interoute’s wereldwijde netwerk en virtuele datacenters zullen locatie-overschrijdende archivering mogelijk maken om veilige back-ups te garanderen. MONIN’s e-commerce toepassingen zullen ook door Interoute worden gehost. Met een handelskantoor in Brazilië dat grote hoeveelheden marketinggegevens uitwisselt met MONIN’s Franse hoofdkantoor, zal de onderneming op Interoute vertrouwen om de dataoverdrachtsnelheden te verhogen en daarmee veiligere en snellere gegevensuitwisseling mogelijk te maken.

Martijn ten Kate, Country Manager bij Interoute Nederland: “De aanwezigheid van ons Enterprise Digital Platform in Amerika, Europa en Azië in combinatie met ons hoogwaardige wereldwijde netwerk, ondersteunt de internationale ontwikkeling van MONIN Group. Het bezoek van MONIN’s CIO aan ons datacenter in Hong Kong resulteerde in een bevestiging van de technische- en veiligheidsaspecten van onze infrastructuur en vormde het uitgangspunt van onze samenwerking.”

Cognard concludeert, “Met Interoute hebben we één aanspreekpunt voor de hele wereld in plaats van verschillende lokale aanbieders. We hebben tevens 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot technische ondersteuning, evenals tot specifieke verkoop contactpersonen. We krijgen samenhang in onze infrastructuur en systemen en we hebben overal dezelfde dienstentypologie. Dat is veel eenvoudiger te beheren.”

Over MONIN Gourmet Flavourings
MONIN is opgericht in 1912 in Bourges, Frankrijk. Het familiebedrijf bestaat al drie generaties lang en is de voornaamste leverancier van aroma’s voor het creëren van speciale dranken en smaakvolle culinaire oplossingen. Met productiefaciliteiten op drie continenten en producten die in meer dan 145 landen beschikbaar zijn, wordt MONIN erkend als toonaangevende wereldwijde aanbieder van smaakoplossingen. www.monin.com

Over Interoute
Interoute is eigenaar en operator van een van Europa's grootste netwerken en een wereldwijd cloud services platform, dat 15 eigen datacentra,
17 Virtual Data Centers, 33 colocatiecentra en nog eens 195 geconnecteerde partnerdatacentra door geheel Europa heeft. Het full-service Unified ICT-platform van Interoute bedient grootzakelijke klanten en multinationals, alle grote Europese telecomaanbieders, overheden en universiteiten. De Unified ICT-strategie van het bedrijf is bij uitstek geschikt voor organisaties die zoeken naar een schaalbaar en veilig platform zonder beperkingen, wat de basis vormt voor hun spraak-, video-, computing- en datadiensten. Interoute heeft kantoren op het gehele Europese vasteland en in de VS, en is eigenaar en operator van 24 stedelijke netwerkringen in de belangrijke Europese zakencentra. Voor meer informatie: www.interoute.nl. Volg ons op ook Twitter: @InterouteNL.

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen over de toekomst. Een toekomstgerichte verklaring is een verklaring die niet verwijst naar feiten of gebeurtenissen in het verleden en is te herkennen aan het gebruik van termen als ‘volgens verwachting’, ‘heeft als doel’, ‘gaat ervan uit’, ‘gelooft’, ‘kan’, ‘zal’, ‘verwacht’, ‘schat in’, ‘voorspelt’, ‘van plan’, ‘is van mening’, ‘mogelijk’, ‘voorziet’ en vergelijkbare of ontkennende variaties daarvan, die bedoeld zijn om een toekomstgerichte verklaring te verwoorden. Dit geldt met name voor verklaringen die gaan over toekomstige financiële resultaten, plannen of over zakelijke of managementverwachtingen, toekomstige groei of winstcijfers en over algemene economische omstandigheden en wetten en regelgeving en andere zaken die op Interoute betrekking hebben.

Toekomstgerichte verklaringen geven de huidige visie van het management van Interoute (hierna: het management) op toekomstige gebeurtenissen weer; die visie is gebaseerd op de aannames van het management en is onderhevig aan bekende en nog niet bekende risico’s, onzekerheden en andere factoren die ervoor kunnen zorgen dat de daadwerkelijke resultaten, prestaties en successen van Interoute feitelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten, prestaties en successen zoals die zijn uitgesproken of geïmpliceerd in deze toekomstgerichte verklaringen. Het zich voordoen of juist het zich niet voordoen van bepaalde aannames kan ervoor zorgen dat de daadwerkelijke financiële situatie en resultaten van Interoute feitelijk verschillen van, of niet voldoen aan de verwachtingen die in deze toekomstgerichte verklaringen uitgesproken of geïmpliceerd zijn.

De zakelijke activiteiten van Interoute kunnen beïnvloed worden door verschillende risico’s en onzekerheden die er ook voor kunnen zorgen dat de toekomstgerichte verklaringen, schattingen of voorspellingen feitelijk verschillen van de verklaringen die zijn uitgesproken of geïmpliceerd door de toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht. De informatie, meningen en toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht gaan alleen over dit moment en kunnen zonder bericht gewijzigd worden. Interoute is niet verplicht om wijzigingen, updates of bevestigingen van een toekomstgerichte verklaring te publiceren of te verspreiden als er ontwikkelingen of gebeurtenissen zijn die betrekking hebben op de inhoud van dit persbericht.

Thumbnail
68 KB jpg MONIN.jpg