www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Onderzoek Dimension Data: IT-afdeling besteedt teveel tijd aan operationele taken en te weinig aan innovatie

Ondernemingen die hun IT-bedrijfsmodel niet ontwikkelen, kunnen toekomstige marktkansen mislopen

Barneveld, 2 februari 2017 – IT-beheermedewerkers besteden meer dan dertig procent van hun tijd aan nieuwe serviceaanvragen en het oplossen van problemen, terwijl slechts vijftien procent van hun tijd aan innovatie wordt besteed. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Dimension Data en IDC over hoe het optimaliseren van de IT-beheerorganisatie digitale transformatie aandrijft. Dit betekent een afname van 25 procent ten opzichte van vorig jaar, net nu de behoefte aan het vergroten van de klantbetrokkenheid, het toepassen van het Internet of Things (IoT) en het benutten van big data en data analytics IT-innovatie binnen organisaties onvermijdelijk maakt.

De boodschap is duidelijk: ondernemingen die hun IT-bedrijfsmodel niet ontwikkelen, kunnen toekomstige kansen in de markt mislopen. Volgens Peter Brandenburg, business unit manager services, benadrukt het rapport dat automatisering essentieel is voor het optimaliseren van IT-activiteiten.

“Slimme IT-organisaties begrijpen dat wanneer zij zich nu niet focussen op efficiëntie, zij dan belangrijke marktkansen in de toekomst kunnen missen. Dimension Data’s automatiserings- en orkestratievaardigheden maken het voor onze klanten mogelijk om complexere activiteiten slimmer uit te voeren. Er zijn hiervoor dan minder middelen nodig en de organisatie kan hierdoor meer tijd besteden aan concurrerend blijven, door innovatie extra waarde creëren, in contact treden met klanten via hun favoriete kanalen, en gebruikmaken van klantdata om de IT-operatie te verbeteren”, aldus Brandenburg.

De afgelopen tien jaar heeft technologie voor constante efficiëntie gezorgd: van kostenbesparing tot en met het anders inzetten van arbeidskrachten en het bijdragen aan een meer slagvaardige bedrijfsvoering. Echter, met de opkomst van het digitale tijdperk is efficiëntie alleen niet meer voldoende. IT-beheerorganisaties moeten de uitvoering van de nieuwe digitale bedrijfsinitiatieven ondersteunen en een continu beschikbare IT-infrastructuur leveren, die aan de eisen van de eindgebruiker voldoet. Dit vergt duurzame IT-optimalisatie die betere service level agreements (SLA’s) levert, meer efficiëntie en een beter presterende infrastructuur met zo min mogelijk risico op downtime. Maar het vrijmaken van middelen voor innovatie blijft een uitdaging.

Terwijl bedrijven weten dat hun IT-beheerorganisaties meer strategisch en minder tactisch moeten worden, hebben de meeste interne IT- en development-teams nog moeite om bij te blijven. De meeste ondervraagde bedrijven geven aan dat ze hun IT nog steeds op een onsamenhangende manier monitoren en aanpassen. Slechts veertien procent heeft een infrastructuur die klaar is voor digitalisatie.

Slechts twintig procent van de organisaties geeft aan zijn infrastructuur volledig geautomatiseerd en geoptimaliseerd te hebben. De meerderheid van de bedrijven is op weg naar automatisering, maar heeft dat doel nog niet bereikt.
  • Negen procent van de organisaties heeft geen automatisering
  • Dertien procent heeft beperkte automatisering
  • 32 procent heeft een gemiddeld niveau van automatisering en orkestratie
  • 25 procent is zeer geautomatiseerd

Brandenburg zegt dat budget, ervaring en expertise redenen kunnen zijn waarom IT-organisaties achterblijven. “Succesvolle digitale transformatie vereist de juiste mix van mensen, processen en tools. Echter, platforms voor IT-serviceautomatisering zijn prijzig en het kost tijd die te ontwikkelen en succesvol te integreren in hybride IT-omgevingen.”

Het onderzoeksrapport Optimisation Drives Digital Transformation* is te downloaden op de website van Dimension Data.

* Dimension Data gaf onderzoeksbureau IDC de opdracht een web-based enquête af te nemen voor een beter beeld van de trends en uitdagingen waar IT-organisaties mee worstelen op het gebied van infrastructuur en bedrijfsoptimalisatie, op weg naar hun digitale transformatie. IDC ondervroeg in tien landen IT- en senior managers van 275 ondernemingen met elk meer dan duizend medewerkers. Van de ondervraagde bedrijven zag twee derde hun IT-activiteiten als kern van de organisatie.

####

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cybersecurity. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France, en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.

Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan

Logo LVTPR
Dimension Data contact

Logo Dimension Data

Dimension Data sociaal

Dimension Data tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau