www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Qlik lanceert Qlik Sense Cloud Business voor directe web-based visuele analyses

Nieuwe SaaS-oplossing geeft teams en MKB-bedrijven sneller inzicht in data

Schiphol, 31 januari 2017Qlik®, leider in visual analytics, lanceert Qlik Sense® Cloud Business, een SaaS-oplossing voor visuele analyses. Dit nieuwe product stelt kleine en middelgrote bedrijven, teams en groepen in staat om op iedere locatie analyses in de cloud uit te voeren, te beheren en te delen. Qlik Sense Cloud Business wordt ondersteund door de gepatenteerde QIX Associative Indexing Engine en combineert de schaalbaarheid en het prestatievermogen van Qlik Sense in een cloud-omgeving. Qlik verlaagt met de introductie van dit nieuwe product het instapniveau en biedt gebruikers een flexibel en betaalbaar maandabonnement. Daarnaast is Qlik Sense Cloud Business volledig webgebaseerd en hoeven gebruikers niets te downloaden. Hierdoor kunnen bedrijven en teams direct aan de slag met visuele analyses, zonder grote investeringen of commitment voor de lange termijn.

Anthony Deighton, CTO en SVP Products bij Qlik: “Mensen werken steeds vaker op afstand met elkaar samen. Daarbij is het belangrijk dat iedereen altijd over dezelfde informatie beschikt. Qlik Sense Cloud Business biedt op elk apparaat, waar ook ter wereld, een consistente gebruikerservaring dankzij het responsive design. Dit zorgt ervoor dat teams snel en naadloos kunnen samenwerken. Wij hebben vanuit de wens van de gebruiker BI op basis van selfservice in het leven geroepen. Nu breiden we uit met een cloud-first platform dat bedrijven van elk formaat kunnen inzetten als centraal startpunt voor hun analysestrategie.”

Combineer, visualiseer en deel
Qlik Sense Cloud Business biedt een ‘drag-and-drop’-interface en geavanceerde visualisatiemogelijkheden binnen een responsive HTML5-client. Dit voorziet gebruikers in een handomdraai van datagegedreven inzichten. Met behulp van het intuïtieve design kunnen gebruikers met en zonder technische vaardigheden eenvoudig betekenisvolle analytische applicaties maken, beheren en eraan samenwerken.

Met één klik kunnen inzichten en applicaties zowel binnen als buiten de organisatie gedeeld worden, wat de waarde van data vergroot en bijdraagt aan een snellere en betere besluitvorming. Speciale visuele functionaliteiten helpen om gegevens voor te bereiden, datasets uit verschillende bronnen te combineren en het hele verhaal te tonen dat in de data schuilgaat. Het Associative Model van Qlik, dat gebruikers in staat stelt om alle mogelijke verbanden binnen hun data bloot te leggen, ligt ten grondslag aan deze gebruikservaring.

Eenvoudig samenwerken
Qlik Sense Cloud Business is een virtuele werkplek waar groepen gemakkelijk kunnen samenwerken en data kunnen verzamelen. Speciale governance-functionaliteiten zorgen dat het gebruik en beheer van analytische applicaties eenvoudig, maar ook gecontroleerd blijft. Denk hierbij aan:
  • Een werkgebied voor groepen dat teamleden de mogelijkheid biedt om gezamenlijk content en apps te ontwikkelen, bewerken en op te vragen, zonder nadelige gevolgen voor de flexibiliteit.
  • Een ruimte voor groepsgegevens waaraan data met consistente en herbruikbare definities kan worden toegevoegd. Dit draagt bij aan een snellere ontwikkeling van nieuwe applicaties, omdat er al bruikbare data voorhanden is.
  • Toegangsbeheer om grip te houden op welke gebruikers toegang hebben tot welke applicaties en netwerken.

Met Qlik Sense Cloud Business kunnen organisaties nieuwe gebruikers en applicaties toevoegen wanneer dit nodig is. Qlik Sense Cloud Business maakt gebruik van de best bewezen oplossingen op beveiligingsgebied. Alle upgrades en taken die met de infrastructuur verband houden, worden door Qlik verzorgd.

Prijzen en beschikbaarheid
Meer dan 100.000 gebruikers visualiseren hun data met Qlik Sense Cloud. Qlik Sense Cloud Business is per direct beschikbaar voor 20 euro per gebruiker per maand. Meer informatie over de functies en voordelen van Qlik Sense Cloud is te vinden op http://qlik.com/cloud.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2017 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Moniek Jansink
qlik@marcommit.nl

Eerder van Qlik
16 sep 2019 Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers

18 jul 2019 Qlik kondigt winnaars Customer Awards aan op Attunity LIVE 2019

17 jul 2019 Attunity wint Microsoft 2019 MSUS Partner Award voor ‘Intelligent Cloud-Data Estate Modernization’
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl