www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Klanten Data Facilities Internet Exchange profiteren van snelle verbinding met de randstad

Eurofiber verbindt datacenter Data Facilities met NIKHEF

Maarssen, 27 januari 2017Data Facilities, exploitant van regionale datacenters, kiest opnieuw voor Eurofiber, leverancier van glasvezelverbindingen. Hierdoor kan het zijn Colocatie datacenter in Den Haag verbinden met het NIKHEF-instituut in Amsterdam. Door de uitbreiding profiteren klanten van Data Facilities van een verbeterde redundantie van het netwerk. Bovendien hebben bedrijven nu een goedkoop en snel alternatief voor het uitwisselen van internetverkeer.

De nieuwe verbinding is een uitbreiding op de ringvoorziening die Eurofiber eerder voor Data Facilities aanlegde. Onlangs kondigde het bedrijf de start aan van Data Facilities Internet Exchange (DF-IX). De Internet Exchange is een non-profitorganisatie die leden een platform geeft waarop zij internetverkeer met elkaar kunnen uitwisselen. Omdat via een Internet Exchange netwerken continu met elkaar in contact staan, profiteren de aangesloten partijen van een goedkopere, snellere én meer robuuste internetverbinding. Dit nieuwe internetknooppunt moet het uitwisselen van regionaal internetverkeer verbeteren en stimuleren. “We kiezen opnieuw voor Eurofiber en vergroten daarmee ons glasvezelnetwerk binnen Nederland. Het aansluiten van een nieuwe glasvezelverbinding richting Amsterdam als één van de grootste internetknooppunten van Nederland, zorgt ervoor dat wij onze klanten een hoogwaardige en betrouwbare dienst kunnen leveren en maakt het voor bedrijven ook toegankelijker en makkelijker om deel te nemen aan de DF-IX, zegt Savvas Bout, CEO van Data Facilities.

Cara Mascini, Director Marketing, Product & Solutions bij Eurofiber: “We zijn verheugd dat Data Facilities opnieuw voor ons kiest. Met de aanpassing van de huidige en het bouwen van de nieuwe glasvezelverbinding voor het netwerk en datacenter van Data Facilities, bekrachtigen we de goede samenwerking.”

Eurofiber levert een carrierneutrale dark fiber-verbinding en laat hierdoor, evenals Data Facilities, de keuze bij de klant. De datacenters van Data Facilities zijn onafhankelijk en huisvesten onder andere carriers als Level(3), Cogent, Ziggo en de Netherlands Internet Exchange.

Over Data Facilities Internet Exchange
DF-IX is een non-profit- initiatief van Data Facilities, eigenaar en beheerder van twee carrierneutrale colocatie datacenters in Spijkenisse en Den Haag. Lees meer over de Data Facilities Internet Exchange op http://www.df-ix.net en https://www.datafacilities.nl.

Over Eurofiber
Eurofiber Nederland is leverancier van hoogwaardige digitale infrastructuur. Met zijn eigen glasvezelnetwerk en zijn veilige datacenter biedt Eurofiber bedrijven, overheden en non-profitorganisaties een toekomstvaste en open infrastructuur. Ze hebben de vrijheid om zelf de diensten, toepassingen en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben. De infrastructuur van Eurofiber legt de basis voor een slimmere en efficiëntere inzet van middelen, door een permanente uitwisseling en ongelimiteerde beschikbaarheid van data. Zo maakt Eurofiber de weg vrij naar een Smart Society.

Sinds de oprichting in 2000, breidt Eurofiber zijn infrastructuur continu uit. Het glasvezelnetwerk van het bedrijf biedt landelijke dekking in Nederland en België en strekt zich uit tot in Duitsland. Voor meer informatie: www.eurofiber.nl
Eerder van Eurofiber

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl