www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Presscom

Nieuwe webshop maakt inzet douanesoftware aanzienlijk eenvoudiger, sneller en goedkoper

Rotterdam, 26 januari 2017 –  AEB Nederland opent vandaag een unieke webshop voor douanesoftware. Deze webshop stelt in- en uitvoerende bedrijven in staat om hun logistieke software snel en eenvoudig te optimaliseren zonder tijdrovende verkoop- en implementatietrajecten. Iedereen kan de software een maand lang zonder verdere verplichtingen gratis uitproberen. “Met de webshop verlagen we de drempel voor bedrijven om hun douaneprocessen met inzet van slimme oplossingen te optimaliseren”, verklaart Groenendijk.

Met de webshop speelt AEB Nederland volledig in op de sterk veranderende wijze waarop bedrijven software aanschaffen. “Voor veel IT projecten is het vandaag de dag niet meer nodig om door een ingewikkeld aankoop en implementatie proces te moeten gaan. Wij bieden eenvoudige oplossingen die direct zijn aan te schaffen en te gebruiken”, verklaart Richard Groenendijk, General Manager van AEB Nederland.

Geen ellenlange implementatietrajecten meer
Bedrijven zitten bovendien niet langer te wachten op complexe implementatieprojecten als ze eenmaal hebben besloten software aan te schaffen. Ze willen niet zes maanden of langer hoeven te wachten en voortdurend verantwoording hoeven af te leggen over het gebruik van de budgetten voor implementatie. En als de software eenmaal draait, willen ze niet meer worden geconfronteerd met frequente updates die de bedrijven zelf moeten installeren en testen. Vaak moeten ze daarvoor een beroep doen op de interne, vaak toch al overbelaste IT-afdeling, wat leidt tot vertragingen en frustraties. Dat levert vooral problemen op als het gaat om douanesoftware, gezien de veelvuldige wijzigingen in de wet- en regelgeving op dit gebied.

Snel en eenvoudig toegang tot software
De webshop van AEB biedt daarvoor de oplossing. De douaneoplossingen van AEB staan in de cloud en worden aangeboden als software-as-a-service. Via de webshop kunnen bedrijven snel en eenvoudig toegang krijgen tot de software zonder uitgebreide verkoop- en implementatietrajecten. De eerste maand is gratis, zodat ze uitgebreid de tijd hebben om de oplossingen te testen. Daarna betalen ze een vast bedrag per maand. Wie dat wil, kan ze op elk gewenst moment zonder verdere verplichtingen stoppen met de software. Groenendijk: “Bedrijven kunnen zelf alle mogelijkheden ontdekken en de software installeren zonder weken- of maandenlange doorlooptijden. En niet onbelangrijk: wij bieden volledige prijstransparantie. Bedrijven betalen geen setup-kosten en weten exact wat ze elke maand kwijt zijn.”

Eenvoudig te integreren via API
De software in de webshop van AEB kan stand-alone worden gebruikt, maar ook worden geïntegreerd met het eigen ERP-systeem via een API-kopppeling. “Daarvoor is geen hulp nodig van AEB of van de ERP-leverancier. Wij bieden uitgebreide documentatie, waarmee iedereen met enige affiniteit voor IT zelf de koppeling tot stand kan brengen. Veelal kunnen bedrijven binnen een dag over een geïntegreerd douanesysteem beschikken. Als ze toch hulp van AEB nodig hebben, kunnen ze natuurlijk met al hun vragen altijd contact opnemen”, licht Groenendijk toe.

Twee producten: douaneaangiftes en screening
Via de webshop biedt AEB vooralsnog twee producten aan.
  • AEB Customs Integration - verwerk sneller en slimmer al je douane aangiften Software voor elektronische douaneaangiftes van zowel import- als exportzendingen. Kijk op de webshop: www.aeb.com/customs-integration

• AEB Complinance Screening - doe veilig zaken met je zakelijke relaties
    Software voor het screen van bedrijven en/of personen tegen sanctielijsten. Kijk op de webshop: www.aeb.com/compliance-screening

Voor importaangiftes, exportaangiftes en screening tegen sanctielijsten kunnen bedrijven kiezen uit drie modellen. Voor slechts € 149 per maand kunnen bedrijven al 100 douane aangifteposten versturen of voor € 99 per maand 20.000 adressen screenen tegen officiële sanctielijsten.

Groot succes in Duitsland
In de loop van het eerste kwartaal van 2017 worden nieuwe producten toegevoegd. “Denk dan aan producten voor classificatie en exportcontroles. Met de webshop verlagen we de drempel voor bedrijven om hun douaneprocessen met inzet van slimme oplossingen te optimaliseren”, verklaart Groenendijk.

In Duitsland is het online product al een groot succes, stelt Groenendijk. “De AEB Customs Integration-oplossing heeft zich daar al in de praktijk al bewezen. Met deze oplossing handelen we inmiddels dertig procent van alle Duitse exportzendingen af en bedienen we al meer dan 3000 bedrijven. Nu kan de oplossing net zo gemakkelijk worden gebruikt door importerende en exporterende bedrijven in Nederland.”

Over AEB (www.aeb.comwww.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Voor meer informatie :
AEB Nederland
Richard Groenendijk
General Manager
Tel.: 088 3131700
richard.groenendijk@aeb.com
www.aeb.com/nl

Eerder van AEB
25 jul 2019 AEB  biedt oplossingen voor aanpassingen van AGS naar DMS

26 mrt 2019 Slimme samenwerking biedt Nederlandse exporteurs zorgeloze Brexit

27 feb 2019 Bereidt u voor op elk scenario en ga aan de slag met digitalisering
Persberichten van donderdag 14 november 2019
Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl