www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Piet Sjoukes wordt nieuwe Director Sales & Marketing Interxion Nederland

Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, heeft Piet Sjoukes (48) aangesteld als Director Sales & Marketing om verdere groei in Nederland te realiseren.

Sjoukes heeft meer dan 20 jaar management- en saleservaring in de IT-sector. Hij werkte eerder onder andere bij Akamai, Ericsson, Dutchview en Capgemini. Hij heeft in het verleden veel met Interxion gewerkt en is met zijn brede achtergrond de ideale persoon om de sales- en marketingactiviteiten van Interxion tijdens de huidige groeifase te leiden. “Het is ontzettend interessant om voor een dynamisch bedrijf als Interxion te gaan werken,” vertelt Sjoukes. “De branche is de afgelopen jaren snel geprofessionaliseerd door de toegenomen afhankelijkheid van netwerk IT. Ook de rol van Interxion is sterk aan veranderen. Waren we vroeger vooral een plek om data op te slaan, tegenwoordig zijn onze datacenters meer connectiviteitscenters waar bedrijven hun eigen infrastructuur koppelen aan publieke en private clouds en verbinding met hun leveranciers en klanten maken.“

Connectiviteit
Er liggen voor Interxion volop kansen op de Nederlandse markt. “Meer en meer bedrijven hebben of overwegen een hybride IT-infrastructuur,” stelt Sjoukes. “Een deel van die infrastructuur beheren ze zelf om zo te kunnen voldoen aan Europese privacywetgeving en securitymaatregelen te kunnen afdwingen en garanderen. Anderzijds willen ze gebruik maken van IT-leveranciers als Amazon en Microsoft die schaalbare clouddiensten aanbieden. Voor Interxion liggen daar kansen. Wij faciliteren de plek waar beide werelden samenkomen en met elkaar kunnen connecteren op basis van de best mogelijke verbindingen.”

Digitale mainport
Ook internationaal liggen er groeimogelijkheden door de internationale aantrekkingskracht van Nederland. “De digitale mainport-functie die Nederland heeft is uniek in Europa. We hebben de beste verbindingen, hoogopgeleid personeel, lage energiekosten en de beste datacenterfaciliteiten. AMS-IX is bovendien een van de grootste internetknooppunt ter wereld. Vrijwel alle grote internationaal opererende bedrijven die zaken willen doen in Europa kijken naar datacenters uit de Amsterdam-regio voor het plaatsen van hun infrastructuur,” aldus Sjoukes.

##

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.
Tags bij dit bericht