Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 117 dagen geleden)
PR: LVTPR

Dimension Data behaalt doel klimaatneutraliteit

Barneveld, 25 januari 2017Dimension Data, de wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen en -services, heeft een mijlpaal bereikt in zijn ambitie om klimaatneutraal¹ te worden door de CO2-uitstoot te verminderen tot onder de één miljoen ton en te voorkomen dat 4.000 ton elektronisch afval op de vuilstort belandde.

Toen Dimension Data in 2014 zijn duurzaamheidsdoelstellingen aankondigde, meldde het bedrijf dat het tevens met zijn expertise en technologie de CO2-uitstoot van zijn klanten met 1,8 miljoen ton meer zou verminderen dan zijn eigen uitstoot. Om de doelstellingen en aanpak voor de CO2-vermindering te bepalen, werkte Dimension Data nauw samen met toonaangevende adviseurs Carbon Trust en Carbon Smart.

Ruth Rowan, Dimension Data’s Group Executive – Marketing, zegt: “Klimaatverandering blijft een belangrijke kwestie waar we allemaal mee te maken hebben, en voor onze wereldwijde klanten heeft duurzaamheid binnen hun bedrijf hoge prioriteit. Technologie kan een positief verschil maken voor een beter milieu. Wij geloven dat wij met onze 33 jaar ervaring de verantwoordelijkheid hebben om deze uitdagingen met de slimme inzet van technologie aan te pakken.”

Dimension Data beloofde tevens zijn CO2-uitstoot de komende vijf jaar onder de één miljoen ton te houden. Twee belangrijke manieren hoe organisaties hun impact op het milieu en hun kosten kunnen verminderen, en de productiviteit kunnen verhogen:
  • energieverbruik verlagen door servers naar de cloud te verplaatsen: dit kan een jaarlijkse besparing opleveren van 4.000 kWh voor elke naar de cloud verplaatste server;
  • minder reizen door videoconferencingtechnologie te gebruiken: dat bespaart jaarlijks gemiddeld zo’n 966.000 kilometer per telepresence-eenheid, 19.019 kilometer per videoconference-eenheid en 38.038 kilometer per beheerde videoconference-eenheid.

Voor bedrijven die willen uitbreiden en groeien, is het essentieel dat hun CO2-uitstoot tegelijkertijd niet even hard meegroeit. Dit kan bereikt worden door de gemiddelde uitstoot per persoon niet te verhogen en te zorgen voor energiezuinige datacenters.

Volgens Livescience.com is de gemiddelde temperatuur van de aarde de afgelopen honderd jaar met zo’n 0,4 tot 0,8 graden Celsius gestegen. De grootste veroorzakers van het broeikaseffect in de laatste vijftig jaar zijn grotere hoeveelheden koolstofdioxide en andere broeikasgassen als gevolg van de verbranding van fossiele brandstoffen, landontginning, agricultuur en andere menselijke activiteiten. Wetenschappers van het Intergovernmental Panel on Climate Change, die het broeikaseffect onderzoeken, hebben onlangs voorspeld dat de gemiddelde temperatuur op aarde in het jaar 2100 tussen de 1,4 en 5,8 graden Celsius kan zijn gestegen. Mogelijke gevolgen van deze opwarming zijn een stijgende zeespiegel door smeltende ijskappen en meer en ernstiger stormen en andere heftige weersomstandigheden.

Noot voor de redactie
18 januari 2017 meldde de World Meteorological Organization dat 2016 het warmste jaar ooit was.

¹ Klimaatneutraal, of een CO2-afdruk van nul, betekent nul nettokoolstofdioxide-uitstoot. Een klimaatneutraal proces draagt dus niet bij aan klimaatverandering. Dit wordt bereikt met een balans tussen de hoeveelheid uitgestoten koolstofdioxide en de hoeveelheid vastgelegde koolstofdioxide, of door compensatie, of het kopen van genoeg carbon credits – ée´n carbon credit staat voor e´e´n ton gereduceerde CO2 – om het verschil goed te maken.

####

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cybersecurity. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France, en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.

Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan