www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 80 dagen geleden)

Zoef.com haalt investering op en lanceert vernieuwd huurplatform

Vandaag lanceert Zoef.com, de grootste online huurservice van Nederland, hun vernieuwde website om huren nog makkelijker te maken. Deze mijlpaal is het eerste resultaat van de €1,4 mln investering voor het nog jonge bedrijf dat als huurservice op een slimme manier het aanbod van verhuurders en de vraag van huurders digitaal bij elkaar brengt.

Online huren net zo makkelijk als online kopen
Op Zoef.com is vanaf vandaag het huren van party-, horeca, video en audio spullen nog makkelijker geworden. De vernieuwde online one-stop-shop neemt alle drempels rondom huren weg door bestaande e-commerce services te integreren in het platform en dat te combineren met een slim algoritme. Op basis van o.a. datum, plaats en gelegenheid toont Zoef.com haar bezoekers continu de meest relevante huurdeals.

Inmiddels zijn maar liefst 1000 verhuurbedrijven aangesloten en dat worden er elke dag meer. Van die bedrijven analyseert het algoritme het complete aanbod van de 100.000+ beschikbare spullen uit heel Nederland. Op basis van beoordelingen, locatie en voorraad selecteert het systeem, als een bestelling is geplaatst, de juiste partner om de huurder de beste deal te geven. De huurder bespaart hiermee veel tijd en moeite om de juiste spullen tegen de juiste voorwaarden op de juiste plaats te vinden en te huren. Daarnaast kunnen klanten inspiratie opdoen als ze niet precies weten wat ze nodig hebben of kunnen huren voor bepaalde gelegenheden, zoals het organiseren van een feest.

Het beste van twee werelden
Niels Duijvestijn, CEO en founder: “Het huren van spullen is op meerdere vlakken een meer duurzame oplossing voor de wereld. Onze nieuwe website speelt daarop in en zorgt er onder andere voor dat het aantal vervoers-bewegingen wordt verminderd, spullen duurzamer worden gebruikt en het helpt de circulaire economie verder op gang. Met het delen en huren van spullen op een commerciële manier overbrugt Zoef.com het gat tussen bestaande e-commerce en de idealistische deeleconomie. Huren is in feite namelijk de commerciële vorm van delen.”

Investering
De afgelopen drie jaar heeft Zoef.com keer op keer flinke groei laten zien en is door de ervaringen en opgedane kennis op het huidige businessmodel uitgekomen. Mede daarom is eind 2016 een investering opgehaald van €1,4 miljoen. Deze komt uit een combinatie van een strategische partner en een venture capital partner; Equium Holding en Astor Participaties. Partners Patrick Kerssemakers (fonQ) en Laurens Groenendijk (Treatwell) waren in een eerder stadium al ingestapt.

CEO Gerben van Leeuwen van Equium Holding: “Zoef.com is een disruptive startup om trots op te zijn in Nederland. Qua idee en opzet heeft Zoef.com de potentie om het Amazon van het huren en verhuren te worden. Daarnaast is de huidige data al van onschatbare waarde voor zowel bezoekers, verhuurders als gekoppelde producenten. Zoef.com kan jou zo vertellen waar je je als beginnend verhuurbedrijf moet vestigen, welke spullen je zou moeten verhuren en wat de opbrengsten en terugverdientijd zijn.”

Verder dan Nederland
Met de nieuwe services en website gaat Zoef.com eerst uitbreiden naar België en Duitsland en daarna is de rest van Europa aan de beurt. Tegelijkertijd kunnen andere categorieën eenvoudig worden toegevoegd naast het huidige party, horeca, audio en video assortiment. Alles met het doel om van huren een gewoonte te maken, altijd en overal, voor iedereen.

Contact voor pers:
Niels Duijvestijn, CEO Zoef.com
niels@zoef.com

Over Zoef.com
Zoef.com is de grootste online huurservice van Nederland en wil huren zo makkelijk mogelijk maken voor iedereen. Door op een slimme manier de vraag van huurders en het aanbod van verhuurders bij elkaar te brengen, biedt het bedrijf het slimste assortiment voor de beste prijs aan met duidelijke afspraken om te huren. Zoef.com is opgericht in 2013 en met 15 werknemers gevestigd in Amsterdam en bedient vanuit daar met meer dan 1000 partners in heel Nederland.
Laatste van Zoef.com
Zoef.com haalt investering op en lanceert vernieuwd huurplatform
Verstreken tijd: 4 jaar en 80 dagen
Zoef.com contact

Logo Zoef.com

088 333 44 80 (lokaal tarief)
  info@zoef.com
  zoef.com
Zoef.com sociaal

Zoef.com tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis