www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Xillion biedt MKB-klanten Disaster Recovery dankzij Uniserver DRaaS

Stroomstoring of andere ramp? Uitwijk beschikbaar voor MKB

Alkmaar / Geleen, 24 januari 2017 – De nieuwste toevoeging aan de dienstverlening van Xillion uit Geleen is de Uniserver clouddienst DRaaS - Disaster Recovery as a Service. Sinds 2002 levert Xillion als ICT-bedrijf vanuit het zuiden van Nederland kwalitatief hoogwaardige ICT-oplossingen. Xillion neemt de zorg voor de ICT-systemen (zowel hard- als software) uit handen van haar klanten. Daarnaast zorgt Xillion ervoor dat de ICT-systemen en de bedrijfsvoering van de klanten zo optimaal is. Voor MKB-klanten nu ook met Disaster Recovery dankzij Uniserver DRaaS.

Jean Huveneers, CTO van Xillion: “Als partner gebruiken we de clouddiensten van Uniserver al zo’n vijf jaar – ook voor onze klanten. De oplossing DRaaS (Disaster Recovery as a Service) was tot voor kort eigenlijk alleen maar voor grote(re) organisaties bereikbaar”, stelt Huveneers. “De organisatie, infrastructuur en zeker de kosten vormden voor het MKB een belemmering.”

Volgens hem zijn de klanten van Xillion voornamelijk MKB-bedrijven in de grootte van vijf tot honderdvijftig werkplekken. “Een deel van onze klanten werkt volledig in de cloud. Voor de overige klanten kunnen we nu, dankzij DRaaS, voor bepaalde applicaties en specifieke ‘on-premises’ diensten in samenwerking met Uniserver toch ook 24x7 beschikbaarheid efficiënt en betaalbaar realiseren.”

Als voorbeeld noemt Huveneers een paar typen klanten. MKB-bedrijven zoals transportbedrijven, die als toeleverancier voor grote bedrijven werken, hebben te maken met leveringen die aan hoge eisen moeten voldoen. Maar ook binnen de zorg is het tijdsbestek waarbinnen de zorg beschikbaar is erg belangrijk. “De DRaaS-diensten die we aanbieden kunnen we op klantniveau inrichten en vormgeven.” Uniserver borgt de dienst: zowel technisch als qua certificering.
“Door selectief en rekening houdend met de beschikbare bandbreedte van de infrastructuur ‘zaken’ via DRaaS veilig te stellen, kan het MKB ook de kosten beperkt houden.” Huveneers besluit: “Slim de juiste zaken inrichten en ‘buiten de deur’ zetten, dat biedt de combinatie cloud en DRaaS voor alle MKB-ers die 24x7 niet als uitdaging maar als vereiste voor een goede bedrijfsvoering zien…”.

Steeds meer organisaties zijn informatie gedreven waarbij hun bedrijfscontinuïteit volledig afhankelijk is van IT-infrastructuur die 24x7 in de lucht moet zijn. Daniëlle Vogelenzang, Commercieel Directeur Uniserver: ”Je wilt als bedrijf de kans op dataverlies minimaliseren. Wat de oorzaak dan ook is – een natuurramp, een menselijke fout, een DDOS-aanval of een stroomstoring zoals afgelopen maand in Amsterdam. Dataverlies is kostbaar en risicovol. Want het is niet langer de vraag of je een ramp voorkomt, maar wanneer.” DRaaS is hiervoor een broodnodige digitale verzekering voor ieder bedrijf, klein of groot.

Over Uniserver
Sinds 2000 levert Uniserver cloudhostingdiensten in Nederland. Ooit opgericht door drie studenten vanuit een garagebox nu toonaangevend in cloudinfrastructuur met hoofdkantoor in Alkmaar en state-of-the-art datacenters in Nederland. Onze missie is: IT simpel maken.

De combinatie van Noord-Hollandse genen, de drive om continu te innoveren, het indirecte businessmodel én de beste mensen zorgen voor het onderscheidend vermogen van Uniserver. Onze bedrijfscultuur maakt ons anders, eigenzinnig, ambitieus en nuchter. Dat betekent dat we samen met onze partners dat stapje extra zetten om eindklanten de beste oplossing te bieden. In 2015 is Uniserver uitgeroepen tot HP Service Provider of the Year en in 2016 benoemd tot Veeam Platinum Cloud Partner. Meer informatie: www.uniserver.nl

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: Uniserver@influx-pr.com