www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (3 jaar en 167 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic en Capgemini sluiten partnership in Nederland

Dit partnership is het resultaat van een hechte samenwerking in de Benelux de afgelopen twee jaar

Utrecht, 23 januari, 2017 –  MarkLogic, de marktleider op het gebied van NoSQL1-databases voor enterprises, gaat een samenwerking aan met Capgemini Nederland B.V., een onderdeel van Capgemini Group, een van ’s werelds grootste leveranciers van consulting-, technologie-, outsourcingdiensten. Als onderdeel van deze partnership, wordt de database van MarkLogic een vast onderdeel van het dienstenaanbod van Capgemini in de Benelux.

Big data wordt door veel organisaties vooral geassocieerd met omvangrijke data lakes. Een dergelijke data-infrastructuur kan echter zorgen voor veel complexiteit. Organisaties die optimaal gebruik willen maken van big data, en ook willen blijven voldoen aan wetgeving, kiezen daarom steeds vaker voor een NoSQL-database. Hiermee kunnen zij grote volumes aan heterogene data gesegmenteerd beheren, wat een uiterst flexibele en snel inzetbare informatiehuishouding oplevert.

Zowel Capgemini als MarkLogic zijn sterk vertegenwoordigd in de financiële sector en de overheidsmarkt. In beide sectoren gelden strenge wettelijke regels voor databeheer, en is er bovendien veel behoefte aan realtime inzichten uit grote hoeveelheden data. De database van MarkLogic heeft zich bewezen als een van de koplopers van de industrie. Beide partijen verwachten dan ook dat organisaties in deze sectoren de komende jaren het meeste zullen profiteren van de samenwerking.

Arnout Arntz, CTO Financial Services Insights & Data, Global Practice Continental Europe bij Capgemini: “Dit partnership is de kroon op een hechte samenwerking in de Benelux de afgelopen twee jaar. MarkLogic® vertegenwoordigt een nieuwe generatie databases die het slimmer integreren van data uit verschillende bronnen mogelijk maakt. Met MarkLogic in ons partner-ecosysteem kunnen we onze klanten een completere dienstverlening bieden, bijvoorbeeld om te voldoen aan compliancy-eisen. De General Data Protection Regulation (GDPR), die in 2018 van kracht wordt, vraagt bijvoorbeeld om uiterst fijnmazig, professioneel databeheer. Voor dergelijke wet- en regelgeving is relationele databasetechnologie niet altijd houdbaar, en blijkt NoSQL al snel de betere oplossing. Om die reden hebben we gekozen voor een partnership met MarkLogic, als leverancier van een industry-leading enterprise NoSQL-database.

Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe bij Marklogic: ‘Organisaties hebben steeds meer behoefte hebben aan een NoSQL-database die voldoet aan hun operationele en transactionele eisen, en daarnaast helpt om te blijven voldoen aan strenge wettelijke regels. MarkLogic biedt hier de ideale oplossing voor, wat in de praktijk wordt bewezen door onze klanten. We verwachten de komende tijd nog intensiever met Capgemini te gaan samenwerken, om onze gedeelde klanten nog beter te kunnen bedienen.’

Over Capgemini
Met ruim 180.000 mensen in meer dan 40 landen is Capgemini wereldwijd een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. In 2015 rapporteerde Capgemini Group een omzet van 11,9 miljard euro. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini resultaatgerichte business, technologie- en digitale oplossingen die klanten in staat stelt de mogelijkheden van innovatie en competitiviteit te benutten. Als een cultureel diverse organisatie heeft Capgemini zijn eigen onderscheidende manier van werken, de Collaborative Business ExperienceTM. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het wereldwijde leveringsmodel Rightshore®. Rightshore® is een handelsmerk van Capgemini.

Meer informatie via www.nl.capgemini.com.

Over MarkLogic
Al meer dan een decennium vertrouwen organisaties over de hele wereld op MarkLogic voor hun innovatieve informatietoepassingen. Met experts op het gebied van het integreren van gegevens uit silo's, stelt MarkLogic's operationele en transactionele enterprise NoSQL-database-platform onze klanten in staat om de volgende generatie applicaties te bouwen op een uniform, 360-graden beeld van hun gegevens. Het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley, en MarkLogic heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.marklogic.com.

Copyright © 2017 MarkLogic Corporation. MarkLogic en het MarkLogic-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van MarkLogic Corporation in de Europese Unie en andere rechtsgebieden.

Meer informatie voor de pers:

Capgemini
Alexander Kühn
Email: alexander.kuhn@capgemini.com

Marklogic
Jurriaan Krielaart
Email: jurriaan.krielaart@marklogic.com

1 NoSQL verschilt van traditionele SQL/relationele databases in het opzicht dat deze geen relationeel model gebruikt, schemaloos werkt (en daardoor weinig eisen stellen aan de organisatie en structuur van de data), eenvoudig is aan te sturen, en  vertrouwt op eventueel consistente transacties (in plaats van gegarandeerde consistente transacties). Bovendien is een NoSQL-database in tegenstelling tot SQL horizontaal schaalbaar.

image V.l.n.r.: Olivier Rijbroek - Alliances Director Benelux & Nordics, Marklogic; Pieter Nieuwboer - Head Insights & Data Capgemini Nederland; Jurriaan Krielaart - Regional Director Northern Europe, Marklogic; Arnout Arntz - CTO Financial Services Insights & Data, Continental Europe, Capgemini & Kees van den Hout - Director Alliances, Capgemini Nederland.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 3 jaar en 167 dagen

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo