www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 118 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Minkels biedt nog meer handvatten voor de implementatie van sprinkler- en watermistsystemen in datacenters

De vernieuwde Whitepaper adresseert combinatie brandblussing en aisle containment

Veghel, Nederland, 19 januari 2017 – Het plaatsen van sprinkler- en watermistsystemen is tegenwoordig in veel datacenters een vereiste. Maar in combinatie met aisle containment – afgesloten gangen – kunnen er problemen ontstaan, zowel bij het design als bij de installatie. Leverancier van datacenterinfrastructuur Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) –adresseert deze issues in een update van haar Whitepaper 05 ‘Integration of Aisle Containment with Fire Suppression Systems’.

Het gebruik van sprinkler- en watermistsystemen in datacenters is in de Verenigde Staten al jaren gemeengoed. “Verzekeringscontracten voor datacentergebouwen vereisen het gebruik van sprinkler- en watermistsystemen,” zegt Niek van der Pas, Lead Data Centre Expert bij Minkels en medeauteur van Whitepaper 05 ‘Integration of Aisle Containment with Fire Suppression Systems’. “Ook de relatief kleinere datacenters in Angelsaksische landen zijn verplicht om deze methodes te gebruiken in plaats van gasblussing. Op het vasteland in Europa is de regelgeving nog niet zo strikt. Maar naar verwachting worden de voorschriften binnenkort ook aangescherpt in landen als Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Nederland.”

Het gebruik van sprinkler- en watermistsystemen in datacenteromgevingen is sterk in opkomst. “De eigenaar van een datacentergebouw is vaak niet degene die de datacenter services vanuit deze faciliteit aanbiedt. Vanuit kostenoogpunt kiest de gebouweigenaar eerder voor sprinkler- en watermistsystemen en dus niet voor gasblussing. Met sprinkler- en watermistsystemen kiest hij voor het behoud van zijn gebouw. Als deze brandbeveiligingssystemen nog niet aanwezig zijn, dan biedt Whitepaper 05 richtlijnen voor de implementatie hiervan in combinatie met aisle containment.”

In de voorgaande Whitepaper 05 was al aandacht voor de Next Generation Corridor, waarmee luchtstromen in datacenters op energie-efficiënte wijze te scheiden zijn. “Nu besteedt de whitepaper ook aandacht aan de Free Standing Corridor. De Free Standing Corridor geeft klanten de flexibiliteit om verschillende soorten en maten racks op een later tijdstip alsnog in te passen. Complete gangen zijn alvast uit te rusten met brandblussing, ook al is slechts een deel van de gang in gebruik. Hierdoor is het certificeren van brandblussystemen in de volledige gang al in een vroeg stadium mogelijk.”

De sprinklers kunnen belemmering ondervinden van de dakconstructie van de aisle containment. “Daarom heeft Minkels een uitgebreid dakenportfolio ontwikkeld om ruimte te bieden aan de sprinklers. Onder meer de pivot roofs – kanteldaken – kwamen al aan bod in whitepaper 05. Nu wordt er in dit document ook aandacht besteed aan de FM approved Drop Away Panels; een uitbreiding op het dakenportfolio. Drop Away Panels zorgen voor een naadloze integratie van aisle containment oplossingen met sprinkler- of watermistssystemen. In geval van brand in het datacenter worden de kunststof panelen van de Drop Away Panels (1) automatisch week en vallen naar beneden zodat ze geen belemmering vormen voor de sprinklers (2). Het systeem is specifiek ontworpen voor sprinklerinstallaties die vanaf 74 graden Celsius blussen. De Drop Away Panels zorgen dus voor een verbeterde veiligheid en risicoreductie in het datacenter. De luchtdichtheid van de aisle containment systemen blijft daarbij intact.”

Over Whitepaper 05 – ‘Integration of Aisle Containment with Fire Suppression Systems’

De uitbreiding van Whitepaper 05 – gratis aan te vragen via www.minkels.com/whitepaper – sluit aan bij de behoefte van organisaties om energie-efficiëntie en brandveiligheid in het datacenter naadloos met elkaar te combineren. In de whitepaper is onder meer aandacht voor de meest actuele wet- en regelgeving op het gebied van brandblussing en de meest recente brandveiligheid- en datacenterstandaarden. Ook geeft het document richtlijnen voor het ontwerpen van brandveilige datacenters met aisle containment.

Over Minkels

Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2015 een omzet van 4,8 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften.

Meer informatie over Minkels: www.minkels.com.

Uitleg

(1) Drop Away Panels zijn ook retrofit toepasbaar. De lichtgewicht panelen zijn ‘FM approved and UL Listed’ als ‘Ceiling Panels for Use Beneath Sprinklers.’ Deze door Minkels ontworpen dakpanelen komen in aanmerking voor een verzekeringscontract.

(2) De werking van de Drop Away Panels wordt verduidelijkt in een video: www.youtube.com/minkels_HQ.

------------------------
Voor meer informatie voor de pers:

Minkels
Vincent Liebe, Marketing Manager
Vincent.liebe@minkels.com
+31(0)413 31 11 87

Dit bericht en aanvullend beeldmateriaal kunt u ook ONLINE vinden.
Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan
Verstreken tijd: 4 jaar en 118 dagen

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack