www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 114 dagen geleden)
PR: LVTPR

Divante presenteert e-commercetrends 2017

Onderzoek onder 60 e-commercemanagers en -directeuren openbaart belangrijkste onderwerpen in de branche

Rotterdam, 19 januari 2017 – Het komende jaar bereikt het percentage internetgebruikers in Nederland maar liefst 94 procent. Daarvan is 70-90 procent bekend met online winkelen. Divante, leverancier van e-commerceoplossingen, voorspelt dan ook dat e-commerce in 2017 nog meer zal groeien, innoveren en veranderen. Het bedrijf deed onderzoek naar de belangrijkste onderwerpen die spelen in de branche. Naar verwachting zullen het komende jaar andere, meer specifieke e-commercetrends de kop opsteken, zoals meer mobile commerce, wearables en virtual reality, en gebruik van slimme technologieën.

Mobiel wordt key
Retailers die in 2017 geen mogelijkheden voor mobile aanbieden, bouwen een achterstand op. De opkomst van conversationele commerce zorgt voor mogelijkheden om klanten die de website of app bezoeken over te halen tot een aankoop en tegelijkertijd gebruikerservaringen te verbeteren. Dit zal verkoop via e-commerce verder doen toenemen. Daarnaast wordt videocontent essentieel voor mobiele verkoop, doordat het de klant via livestreams een kijkje achter de schermen biedt en zo de gebruikerservaring nog persoonlijker maakt.

Waar vroeger het percentage klanten dat het proces beëindigde zodra hen gevraagd werd om creditcardgegevens hoger lag dan tachtig procent, zal het percentage mobiele conversies in 2017 juist groeien dankzij mobielvriendelijke betalingssystemen. Deze mobiele-betaalsystemen– standaard op nieuwe smartphones – geven de gebruiker juist een veiliger gevoel.

Populaire technologieën
Ook in het nieuwe jaar blijven wearables, virtual reality en het gebruik van intelligence in opkomst in de e-commerce-industrie. Volgens Divante zijn HTC, Oculus, Samsung en Google merken om in de gaten te houden. Ook Facebook zal naar verwachting VR-ervaringen introduceren, wat VR nog toegankelijker maakt.

Momenteel is het nog een uitdaging om intelligence om te zetten in geld, maar naar verwachting zal dit in 2017 steeds meer gebeuren. Zo bieden steeds meer bedrijven loyaliteitsprogramma’s aan op basis van klantdata en gebruiken ze visuele zoekopdrachten op mobiele apparaten waardoor consumenten beter kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Bovendien gaan zij meer gebruikmaken van slimme prijssoftware en gepersonaliseerde klantervaringen aanbieden op hun app of website.

Naar verwachting zal een combinatie van al deze technologieën klantervaringen doen verbeteren en groei van e-commerce ondersteunen.

Tegemoetkomen aan klantbehoeften
Er bestaat een kloof tussen klantverwachtingen en bedrijfsmogelijkheden. Meer dan 60 procent van de klanten wil dat producten nog dezelfde dag bezorgd worden, terwijl 82 procent producten online wil kunnen kopen en die ophalen in de winkel. Daarnaast wil 45 procent de producten juist in de winkel kopen en ze thuis of op het werk laten bezorgen. Maar ondanks de toename van lokale pakketpunten en mogelijkheden voor bezorging op dezelfde dag in 2016, biedt tot nog toe minder dan de helft van de retailers dit soort opties.

Volgens Divante leidt de verdere opkomst van IoT en Big Data het komende jaar tot nieuwe klantervaringen, bijvoorbeeld door het optimaliseren van bezorgtijden en -netwerken.

De omnichannelkloof wordt veroorzaakt door de volgende knelpunten:
  • 71 procent van de klanten verwacht in staat te zijn de beschikbaarheid van producten online te controleren; slechts 32 procent van de retailers biedt deze mogelijkheid.
  • 45 procent van de consumenten is vóór thuisbezorging van producten die in de winkel niet te vinden zijn; slechts 32 procent van de retailers maakt zo’n proces mogelijk.
  • Hoewel samenwerking tussen verschillende afdelingen zeer belangrijk is, geeft slechts 6 procent van de retailers aan dat er op dit gebied geen grote problemen zijn.

Divante voorspelt dat de eerste bedrijven die deze kloof in 2017 weten te dichten niet alleen de concurrentie voor blijven, maar ook klanttevredenheid aanzienlijk zullen verbeteren.

Security verbeteren
Door de groei van IoT is het aantal cyberaanvallen toegenomen. In 2016 zijn DDoS-aanvallen gestegen tot alarmerende hoogten en worden ze steeds krachtiger. Divante verwacht dan ook dat deze in 2017 gebruikt worden om kritieke infrastructuren plat te leggen. De vele cyberaanvallen tonen de kwetsbaarheden van open source-software aan, waardoor securityteams nog harder moeten werken om kritische bedrijfsdata te beschermen.

Het volledige Trends Report 2017 van Divante, inclusief het onderzoek, is hier beschikbaar als download.

**********

Over Divante
Divante werd in 2008 opgericht in Wroclaw (Polen), het grootste IT-centrum in Oost-Europa. Het bedrijf levert e-commerceoplossingen aan klanten als ING, Intersport en TUI. De combinatie van kwalitatief hoogwaardige technologie en een businessgerichte aanpak is daarbij leidend. Divante ondersteunt zijn klanten bij het creëren, ontwikkelen en optimaliseren van nieuwe verkoopkanalen, bij het implementeren van e-commerceoplossingen, bij het integreren van systemen en bij het opzetten van marketingcampagnes. In 2015 stond Divante in de top 3 van bedrijven die Magento technologie goed weten te implementeren. Deze lijst is samengesteld door Clutch.co.

Meer informatie is te vinden op www.divante.co.

MEDIACONTACT:
LVTPR
Marieke Duijts / Marcel Klein
divante@lvtpr.com

Laatste van Divante
SOLAR en Divante in laatste stadium van Magento-competitie voor beste e-commerce-implementatie

Divante presenteert e-commercetrends 2017

Divante lanceert Open Loyalty voor stimuleren van klantloyaliteit
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 4 jaar en 114 dagen

Logo LVTPR
Divante contact

Logo Divante

(+31) 657 625 006
  mpolak@divante.co
  divante.co
Divante sociaal

Divante tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet