Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (4 jaar en 85 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik neemt Idevio over en introduceert geavanceerde geo-analyse

Qlik Sense en QlikView uitgebreid met kaartweergave en locatiegebaseerde analytics

Schiphol, 19 januari 2017Qlik®, leider in visual analytics, neemt Idevio over, een Qlik partner en Zweedse leverancier van geografische software en diensten. Door de overname breidt Qlik haar bestaande kaartfunctionaliteit uit en biedt ze uitgebreide mogelijkheden voor geavanceerde geografische toepassingsscenario’s. Met behulp van gepatenteerde technologie om kaartgegevens te comprimeren en te streamen, kunnen gebruikers van Qlik Sense® en QlikView® nu verborgen geografische relaties aan het licht brengen. Hierdoor krijgen zij meer inzicht, kunnen zij betere beslissingen nemen en zo een hogere ROI realiseren. Details van de overname worden niet bekendgemaakt.

Ontdek met locaties het complete verhaal
De vraag vanuit de business naar gedetailleerde en uitgebreide geografische informatie groeit. Die behoefte gaat verder dan wat gratis diensten kunnen bieden. Idevio stelt Qlik gebruikers in staat om eenvoudig kaarten toe te voegen aan applicaties, waarbij relevante geo-data automatisch wordt opgehaald. Door vervolgens visualisaties over de kaarten te leggen, kunnen zij het complete verhaal dat schuilgaat in hun data ontdekken. Eenvoudige drill-down functies maken het mogelijk om bruikbare informatie te halen uit kaarten die veel informatie bevatten en bestaan uit miljoenen datapunten. Tevens is de cloud-dienst van Idevio - GeoAnalytics - inzetbaar om geo-data in combinatie met niet-geografische data te analyseren. Deze oplossing kan gebruikt worden voor diverse scenario’s, zoals vaststellen wat de beste winkellocaties zijn, het inzichtelijk maken van de omzet per postcodegebied en het berekenen van de levertijden.

Het antwoord op de vraag ‘waar’
Met het unieke associatieve model van Qlik kunnen alle mogelijke verbanden tussen data blootgelegd worden, inclusief de verbanden met geo-data. Gebruikers kunnen daarnaast:
  • Betere locatiegerelateerde beslissingen nemen. Organisaties zijn voor veel belangrijke beslissingen afhankelijk van locatiegegevens, zoals de keuze van bedrijfslocaties, de inzet van personeel en het bepalen van levertijden. Kaarten bieden visuele context die Qlik gebruikers helpt om gefundeerde locatiegerelateerde beslissingen te nemen;
  • Meer inzichten krijgen. Dankzij de snelle weergave van kaartgegevens kunnen gebruikers patronen ontdekken die in grafieken en tabellen moeilijk zichtbaar zijn;
  • De productiviteit verhogen. Vanwege de mogelijkheid om locatiegegevens van onder andere steden, regio’s en landen te koppelen met de benodigde geo-data, kunnen gebruikers nu rijke en interactieve geo-visualisaties toevoegen aan de Qlik-applicaties.

Anthony Deighton, CTO en SVP Products bij Qlik: “Technologieën zoals Internet of Things genereren enorm veel locatie-data. De toenemende populariteit van deze technologie zorgt er echter voor dat veel organisaties uitdagingen ondervinden met het verzamelen en inzetten van al deze data. Wij willen een partner zijn die organisaties helpt om deze geo-data te analyseren en dat is mogelijk met de oplossingen van Idevio. De overname draagt bij aan de verdere ontwikkeling en introductie van onze oplossingen, zodat we onze klanten meer toegevoegde waarde kunnen bieden.”

Beschikbaarheid
IdeveoMaps, dat Idevio GeoAnalytics voor Qlik Sense en QlikView omvat, gaat verder onder de naam Qlik GeoAnalytics en is per direct verkrijgbaar. Een uitgebreide integratie met Qlik Sense staat gepland voor de tweede helft van 2017.

Een video van de nieuwe functionaliteit is hier te bekijken.

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende visual analytics platform en de pionier op het gebied van business intelligence, gedreven door gebruikers. Qlik’s portfolio, met cloud-based en on-premise oplossingen, voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics, ongeacht de locatie van data. Klanten die Qlik Sense®, QlikView® and Qlik® Cloud gebruiken, halen betekenis uit informatie van verschillende bronnen en ontdekken verborgen relaties tussen data. Dit leidt tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik werkt in meer dan 100 landen en heeft meer dan 40.000 klanten wereldwijd.

###

© 2016 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting™, Qlik Connectors™ en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Laura Rijks
qlik@marcommit.nl

Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 4 jaar en 85 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis