www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 88 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems toont op Embedded World meest compacte dongle voor industriële toepassing plus standaard M2M beveiligingsoplossing

Hengelo, januari 2017 – Tijdens de beurs en congres Embedded World (14 t/m 16 maart in Neurenberg) toont Wibu Systems functionele uitbreidingen van het CodeMeter platform voor software beveiliging en licentieregistratie binnen de industriële omgeving.  Naast de meest compacte USB beveiligingsdongle, geschikt voor gebruik in belastende omgevingen (trillingen, temperatuurschommelingen, hoge luchtvochtigheid), treffen de beursbezoekers op de Wibu-Systems stand (nr. 540, hal 4) een pasklare M2M beveiligingsoplossing aan op basis van de OPC UA standaard (Open Platform Communications Unified Architecture).

De nieuwe Wibu-Systems CmStick/CM dongle paart een geringe afmeting aan een fraai vormgegeven metalen behuizing met daarin een krachtige flash memory module, een System in Package (SIP) module en een connector met een USB 3.1 interface. Om te voldoen aan de meest stringente eisen op het gebied van betrouwbaarheid en duurzaamheid ten behoeve van data-integriteit is de dongle voorzien van een geavanceerde SLM97 security controller van Infineon, aangevuld met een Hyperstone’s U9 flash controller, inclusief de gepatenteerde hymap® firmware. De CodeMeter API zorgt voor de beveiligde lees- schrijffunctionaliteit in het flash geheugen.

Terwijl interoperabiliteit nog vaak een onvervulde wens is van IT-managers, beschikken hun collega’s in de industriële automatisering over een breed geaccepteerde standaard voor het naadloos koppelen van uiteenlopende machines, componenten en processen. Voor het OPC UA ( Open Platform Communications Unified Architecture) M2M protocol introduceert Wibu Systems  een uitbreiding op de beveiligingsfunctionaliteit.  Die biedt de makers van industriële automatiseringsoplossingen de mogelijkheid hun encryptie sleutels voor OPC UA te laden in de embedded smart card van het CodeMeter platform. Op deze manier kunnen bijvoorbeeld machinebouwers verschillende systemen  integreren in één IoT oplossing en gelijktijdig hun intellectuele kapitaal  laten renderen met behulp van de mechanismen voor softwarebeveiliging en licentieregistratie

De industrie bevindt zich momenteel in een transitiefase, die uiteindelijk leidt naar volledig gedigitaliseerde processen in een IoT gedreven samenleving. Hardware wordt in toenemende mate een ’commodity’, aangestuurd door software die voortdurend aan verandering onderhevig is. CodeMeter voorziet producenten van intelligente apparaten van de noodzakelijk bescherming tegen cybercriminaliteit (hacken, ongeoorloofd softwaregebruik, reverse engineering) tijdens het operationele gebruik en bij de levering van firmware upgrades, alsmede software updates. Daarmee bevordert Wibu-Systems het migratieproces naar dynamische industriële activiteiten met nieuwe, licentie gebaseerde businessmodellen en transparante tariefstelling voor zowel toeleveranciers als eindgebruikers.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel kapitaal en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd in een recent in gebruik genomen kantoor aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk,  Ierland, Italië, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 4 jaar en 88 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales