www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 179 dagen geleden)

Lancering SiriDB, de next generation time series database

De wereld rondom data groeit. Snel. Data in een organisatie bevat waardevolle informatie wanneer dit op de juiste manier wordt verzameld. Hoe kunnen we met deze data de efficiëntie verhogen? SiriDB creëert inzichten in data gebaseerd op time series / tick data.

Transceptor Technology, een Nederlandse software startup, presenteert SiriDB vandaag aan het publiek. Deze tijdreeks database is gecreëerd om time series data te analyseren en aggregeren vanuit elke bron, van IoT tot financiële transacties tot iedere andere tijd gebaseerde data meting. SiriDB is een open source database, geschreven in native C. SiriDB geeft je grip op eindeloze time series en is geoptimaliseerd om mee te groeien met je insert en query behoeften. Time series data komt voor wanneer dezelfde metingen worden gedaan op een reguliere basis. Time series zijn overal om ons heen omdat iedere meting over tijd aan de term time series voldoet. Voorbeelden zijn temperatuur, neerslag, cpu gebruik, aandelenkoers en zelfs zonnevlekken.

Wat is een time series database?
Zoals de naam doet vermoeden heeft het met tijd te maken. Time series is een collectie van data punten verzameld, meestal, op vaste tijdstippen. Deze datapunten kunnen worden gebruikt om te analyseren wat er in het verleden is gebeurt om zo de toekomst te voorspellen, of om een andere analyze uit te voeren. Deze analyses kunnen je helpen met het vinden van patronen, trends, cycli, afwijkingen, variabiliteit, tarieven veranderingen en nog veel meer. Met deze info wordt een organisatie efficiënter omdat er geanticipeerd kan worden op wat komen gaat.

Features
  • Robuust - Het clustering mechanisme van SiriDB voorziet in de mogelijkheid om de database te updaten en te onderhouden terwijl deze online blijft.
  • Schaalbaar - Een uniek pool mechanisme kan pools on the fly toevoegen wanneer nodig. Wanneer er een pool wordt toegevoegd verdeeld de database automatisch de data over de beschikbare pools, zo worden alle capaciteiten optimaal benut.
  • Snel - SiriDB gebruikt een bijzonder algoritme om zo de time series data op te kunnen slaan zonder het gebruik van volumineuze indexen. Dit algoritme staat onze eigen query taal toe om queries te verspreiden over alle pools, dit versnelt het opvragen van data enorm.
SiriDB is als open source beschikbaar onder de MIT licentie, cluster functionaliteit inbegrepen. SiriDB geeft je de mogelijkheid data sneller te analyseren, of een organisatie nu in de financiële, technische, zorgverlenende of educatieve sector zit maakt niet uit, data is overal en daar is veel winst uit te halen.

Feitje: In de tijd dat je dit bericht gelezen hebt heeft jouw organisatie datapunten ontvangen die SiriDB verzameld en geanalyseerd zou kunnen hebben, vergeleken met vorige datapunten en daarna binnen no time weer beschikbaar zou kunnen hebben door middel van queries.

Probeer het!
Ga aan de slag op siridb.net of op https://github.com/transceptor-technology/siridb-server.

Wil je meer informatie over een time series database of vraag je je af wat de voordelen van SiriDB kunnen zijn voor jou? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via info@siridb.net of bel ons op: +31 495 769091.
Laatste van Transceptor Technology
Lancering SiriDB, de next generation time series database
Verstreken tijd: 3 jaar en 179 dagen
Transceptor Te.. contact

Logo Transceptor Technology

Transceptor Te.. sociaal

Transceptor Te.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo devolo
Logo Kerridge Commercial Systems
Logo Thinkwise