www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Vitero: gebruiksvriendelijke tool om online les te geven en te vergaderen

“We tillen online communicatie en samenwerking naar een hoger niveau”

ALMERE – De gebruiksvriendelijke tool ‘vitero’ om online les te geven en te vergaderen, is sinds kort beschikbaar in Nederland. Vitero ofwel Virtual Team Room is in het buitenland al razend populair bij bedrijven, universiteiten, hogescholen, training- en opleidingsbureaus. Timo Bleeker, mede-eigenaar van Blended Communication, die vitero op de Nederlandse markt brengt, legt uit waarom.

Bleeker: “Voordelen van vitero zijn onder meer de eenvoud in het gebruik en de overzichtelijkheid. De software werkt heel intuïtief en gebruikers snappen daardoor heel snel hoe ze deze online applicatie effectief in kunnen zetten voor virtuele trainingen en vergaderingen.” Technologie is één ding, het gaat echter om het gebruik. “Vanzelfsprekend leren wij onze klanten hoe vitero werkt, maar we besteden vooral aandacht aan de manier waarop bijvoorbeeld kennis en vaardigheden in een virtuele omgeving kunnen worden overbracht.”
Dankzij de wetenschappelijk onderbouwde ‘user interface’ creëert vitero een bijna levensechte les- of vergaderruimte, waarbij de moderator – de docent, trainer of voorzitter – opdrachten kan uitdelen en deelnemers aan het woord kan laten door ze de microfoon te geven. “Deelnemers in de virtuele ruimte kunnen bij vragen ook hun vinger opsteken. De moderator ziet dat meteen. Dat maakt het heel overzichtelijk.” Ook tekstballonnen en chatfuncties, post-its om input te leveren wanneer de moderator een vraag stelt; alles is mogelijk.

Break-out sessie
In tegenstelling tot veel andere online communicatie oplossingen, maakt vitero online samenwerkingen nog makkelijker. Bleeker: “Voor bedrijven die effectief en efficiënt willen vergaderen, is dit een verademing. Net zoals bij een echte vergadering, kunnen groepen in kamers onderling een break-out sessie doen en na hun overleg weer samenkomen.”

Volledig op de inhoud
Online vergaderen of lesgeven levert een enorme besparing op reistijd op. Daarnaast kunnen deelnemers in vitero zich volledig richten op de inhoud. “Dat kan heel goed uitkomen wanneer deelnemers aan een gesprek zich niet door menselijke emotie willen laten leiden. Denk maar eens aan echtparen die willen scheiden en een mediator of advocaat inschakelen bij hun echtscheidingsprocedure. Ze hoeven met vitero niet fysiek in dezelfde ruimte te zijn en kunnen zich daardoor puur op de inhoud concentreren.” Met vitero tilt Blended Communication online communicatie en samenwerking naar een hoger niveau.

Voor meer info of een demo: http://www.blendedcommunication.nl

Korte impressie van vitero: http://www.blendedcommunication.nl/vitero/introductie-vitero

Suggestie fotobijschrift:
Bleeker: “We tillen online communicatie en samenwerking hiermee naar een hoger niveau.” (Foto: Blended Communication)

Vitero

Noot voor de redactie/niet voor publicatie:
Voor meer informatie over dit persbericht, hoge resolutie fotomateriaal of
interviewafspraken kunt u contact opnemen met:
Blended Communication B.V.
De heer T.I.A. Bleeker
T: 036 – 767 02 95
E: timo.bleeker@blendedcommunication.nl

Over Blended Communication
Blended Communication levert niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft. We richten ons niet alleen op de technologie, maar juist op het gebruik van de technologie en de combinatie van online en offline. De gebruikers, bedrijfsprocessen, informatie-, en communicatiebehoeften staan hierbij centraal. Door kennis en ervaring is Blended Communication in staat om de vertaalslag te maken tussen vraagstukken en de mogelijkheden op ICT-gebied, zonder verlies van de kijk op bestaande infrastructuren en architecturen. Door de juiste inzet van ICT-middelen stelt Blended Communication haar klanten in staat efficiënter te werken.

De visie Blended Communication
Onze overtuiging is dat mensen niet meer hoeven te reizen of fysiek aanwezig te zijn om een relatie op te bouwen. Met uitzondering van een liefdesrelatie, geloven wij erin dat dit mogelijk is; of het nu om klanten, leveranciers of opdrachtgevers gaat, fysieke aanwezigheid is geen must meer om goed met elkaar samen te werken.