www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!

Fabrikanten nemen het initiatief op smart home markt

Houten, The Netherlands, 17 January 2017 - Fabrikanten nemen het initiatief op smart home markt Waar het bezit en de bekendheid over smart home producten onder de Nederlandse consumenten momenteel nog beperkt is, zijn het de fabrikanten die het initiatief nemen en de smart home markt stimuleren. Dat blijkt uit het recente onderzoek van Telecompaper over de 'smart home' markt in Nederland.

Slimme huishoudelijke producten zijn al enige tijd aanwezig op de markt, maar hebben tot nu toe nog geen doorbraak gezien, zo bleek eerder al uit het smart home-onderzoek. Het aantal mensen met een slimme thermostaat blijft groeien en ook producten als een slimme stofzuiger vinden steeds vaker hun weg naar een Nederlands huishouden. De hoge prijs, mogelijke zorgen over veiligheid en uiteenlopende technologische standaarden weerhouden echter veel consumenten ervan om een slim huishoudelijk product aan te schaffen.

Er zijn veel spelers in de waardeketen die allemaal proberen om de consument ervan te overtuigen om voor een slim product te kiezen. De fabrikanten spelen hier zelf een belangrijke rol in. Ze plaatsen in steeds meer bestaande apparaten een internetcomponent en een aantal fabrikanten maakt hun nieuwe producten vanaf het begin al meteen ‘slim’. De onbekendheid met slimme producten bij de eindgebruiker is de fabrikanten niet ontgaan. In hun marketing wordt veel ruimte gegeven aan uitleg over de voordelen van deze slimme producten.

Behalve via de eigen website trachten fabrikanten meer en meer het retailkanaal in te schakelen om hun producten bij een groter publiek bekend te maken. De winkelketens die Telecompaper sprak voor het smart home-rapport waren over het algemeen echter terughoudend en laten het initiatief aan de fabrikanten over. Dat zal evenwel in de nabije toekomst veranderen, verwachten zowel de winkeliers als Telecompaper.

Fabrikanten sluiten ook steeds vaker overeenkomsten met spelers uit andere segmenten om zo hun slimme producten aan een breder publiek te kunnen aanbieden. Zo werkt Eneco, aanbieder van de slimme thermostaat Toon, samen met Vodafone. Voor hun SmartLife aanbod gebruikt KPN het Qivicon platform van Deutsche Telekom, dat Deutsche Telekom verder ontwikkeld heeft in samenwerking met grote fabrikanten zoals Miele, Bosch, Philips en Samsung.

Het rapport gaat daarnaast dieper in op de ‘drivers and inhibitors’ voor de ‘smart home’ markt, alsmede de andere spelers in de waardeketen, zoals de telecom aanbieders en verzekeraars, en biedt tevens een overzicht van de verschillende technologieën die gebruikt worden.
Tags bij dit bericht
Eerder van Telecompaper
28 nov 2019 VRiend wint 5G Innovation Challenge

28 nov 2019 Nederlanders willen wel snel 5G-internet, maar gaan niet zelf investeren

12 sep 2019 5G Innovation Challenge op 28 november - op zoek naar de beste ideeën! Inschrijving geopend!
Telecompaper contact

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl