www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Wereldwijd logistiek netwerk van Descartes fundament van eAWBLink-oplossing van IATA

Amersfoort, 12 januari 2017 – De International Air Transport Association (IATA) gebruikt het Global Logistics Network™ (GLN) van Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG) om kleine en middelgrote expediteurs luchtvrachtbriefdata en statusberichten elektronisch te laten uitwisselen via IATA’s eAWBLink.

“Wij lanceerden eAWBLink als een gebruiksvriendelijke oplossing voor het versnellen van de adoptie van wereldwijde elektronische luchtvrachtbrieven – eAWB genaamd – en als toevoeging aan het bestaande portfolio van hoogwaardige oplossingen van technologiepartners”, zegt Glyn Hughes, Global Head of Cargo van IATA. “Wij zijn blij met de samenwerking met Descartes en de inzet van het GLN als tool die eAWBLink verbindt met ruim honderd carriers. Descartes is een toonaangevende leverancier van value-added netwerkdiensten voor elektronische logistieke communicatie en een belangrijke supporter van digitalisering van de sector.”

eAWB is de digitale variant van de papieren luchtvrachtbrief (Airway Bill – AWB) en is de basis voor elektronische communicatie tussen luchtvrachtbedrijven, expediteurs en ground handlers. IATA geeft aan dat de adoptie van eAWB door grote expediteurs snel is toegenomen. Bij kleine en middelgrote expediteurs is dit in mindere mate het geval, terwijl deze groep goed is voor ongeveer een kwart van alle luchtvrachtbrieven. eAWBLink, ondersteund door de connectiviteitsoplossing van Descartes’ GLN, maakt het voor deze groep makkelijker om de eAWB te gebruiken en te profiteren van de efficiencyvoordelen.

“Wij helpen IATA graag bij het moderniseren en stroomlijnen van de luchtvrachtsector met de elektronische luchtvrachtbrief”, zegt Fred van der Heide, VP of Product Strategy, Supplier Enablement Solutions van Descartes. “Descartes kent een lange geschiedenis in het ondersteunen van strategische IATA-initiatieven, waaronder e-Freight en Cargo iQ. Wij kijken uit naar het voortzetten van onze samenwerking met IATA om de productiviteit van alle partijen in de luchtvrachtsector te verbeteren door luchtvaartprocessen te standaardiseren en te digitaliseren.”

Over IATA
IATA is de branchevereniging van luchtvaartorganisaties en vertegenwoordigt 265 luchtvaartmaatschappijen die goed zijn voor 83 procent van alle luchtverkeer. De vereniging ondersteunt verschillende activiteiten op het gebied van luchtvaart en helpt bij het ontwikkelen van beleid rond kritische onderwerpen.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com. Volg ons op LinkedIn en Twitter voor de meest recente informatie.

Progress Communications
Allard Rustenhoven / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0) 20 363 11 52
E-mail: descartes@progresscommunications.nl
Eerder van Descartes
12 dec 2019 Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

7 nov 2019 Consument eist keurmerk voor producten met een duurzaam logistiek proces

28 okt 2019 Vestiaire Collective breidt e-commerce internationaal uit dankzij Descartes CustomsInfo

Logo Marcommit

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl