VAMO WORDT NIEUWE STANDAARD

Nistelrode – Bellen via het internet (VoIP) is door de jaren heen steeds laagdrempeliger geworden. Om die reden groeit VoIP ook bij ondernemers in populariteit. VoIP maakt het mogelijk om spraak te integreren met andere communicatievormen.

“Ondanks dat de smartphone steeds vaker wordt ingezet, merken wij dat er nog altijd een grote behoefte is aan vaste telefonie,” aldus Dave Spijker, CEO XRC services. “Het combineren van mobiele en vaste telefonie is in veel gevallen meer dan logisch. Met onze vast-mobiel oplossingen kun je inkomende oproepen op de vaste lijn ontvangen via je smartphone. Zo blijf je optimaal bereikbaar en behoud je een professionele uitstraling. Verder krijgt de smartphone uitgebreide functionaliteiten, vergelijkbaar met die van de vaste telefonie. Doorschakelen vanaf de mobiel en het gebruik van belgroepen, behoren daarmee tot de standaard.”

Naast meer functionaliteiten biedt vast-mobielintegratie (VaMo) ook lagere kosten. Bij VoIP van XRC services wordt de traditionele telefooncentrale in de cloud ondergebracht . Zo hoeft er niet betaald te worden voor de aanschaf en het onderhoud van een vaste telefooncentrale. Met deze oplossing is elke ondernemer beter bereikbaar en mogelijkheden dragen bij aan een grotere flexibiliteit.

“Het mislopen van inkomende gesprekken is met VaMo van XRC services verleden tijd,” vertelt Dave Spijker. “Onze VaMo-oplossing is beschikbaar voor elke onderneming en door het combineren van vaste en mobiele telefonie, levert het een interessante kostenbesparing op de totale telefonie kosten.”