www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (5 jaar en 162 dagen geleden)

KPN koopt cybersecuritybedrijf DearBytes

Koninklijke KPN N.V. (‘KPN’) heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen in het Nederlandse cybersecuritybedrijf DearBytes B.V. (‘DearBytes’). Met de overname van DearBytes geeft KPN verder vorm aan zijn ambitie om klanten nog beter te beveiligen in de digitale wereld. KPN versterkt hiermee zijn leidende positie als de security services provider van Nederland. KPN verwacht de transactie eind januari 2017 af te ronden. Financiële details worden niet bekend gemaakt.

Dankzij de overname van DearBytes kan KPN nog beter aan heel zakelijk Nederland, ongeacht de bedrijfsgrootte, kwalitatief hoogstaande security dienstverlening aanbieden. De 85 professionals van DearBytes zullen het bestaande KPN Security Services-team versterken, in het bijzonder op het gebied van veilig mobiel werken, malware bescherming, monitoring en detectie.

Frank van der Post, Chief Commercial Officer en lid van de Raad van Bestuur KPN: “Wij merken een zeer sterk groeiende behoefte bij onze klanten aan gedegen maar ook eenvoudig te verkrijgen security dienstverlening tegen digitale dreigingen zoals ransomware en phishing. Met DearBytes halen wij een partij met veel expertise binnen die perfect past bij ons streven de beste dienstverlener voor onze klanten te zijn.”

DearBytes bestaat sinds 2001 en is een full service provider van security-oplossingen. Met kwalitatief hoogstaande diensten beschermt DearBytes organisaties tegen malware zoals ransomware en virussen. Bescherming tegen malware vormt de hoeksteen van de cybersecuritystrategie van vrijwel elke organisatie. Het portfolio van DearBytes omvat: products & support, professional services en een security operations center van waaruit 24/7 preventie-, detectie- en responsediensten geleverd worden aan klanten.

Erik Remmelzwaal, directeur DearBytes: ”De Nederlandse markt vraagt in toenemende mate om oplossingen tegen digitale dreigingen zoals ransomware en phishing. Malware is zelfs digitale dreiging nummer één voor de Europese zakelijke markt en vormt voor bedrijven een significant risico voor continuïteit en reputatieschade. Onder de paraplu van KPN kunnen wij nog beter inspelen op wensen van onze klanten en zijn wij optimaal gepositioneerd om het internet vrijer en veiliger te maken.“

De ondernemingsraden van zowel KPN als DearBytes hebben een positief advies afgegeven voor de transactie.
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

Logo People First Group