www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys en Infoblox slaan handen ineen voor stroomlijnen vulnerability management, compliance en threat remediation

Integratie van Infoblox DDI-technologie met Qualys Cloud Platform verbetert netwerkinzicht in nieuwe apparaten en security-incidenten

Amsterdam, 5 januari 2017 Infoblox, Inc. en Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudbeveiligings- en compliance-oplossingen, gaan een samenwerking aan. Samen voorzien ze bedrijven van uitgebreid netwerkinzicht om ze te wapenen tegen besmettingen, assetmanagement te automatiseren, bedreigingen sneller aan te pakken en compliance en auditing te vereenvoudigen. Infoblox is de eerste leverancier van oplossingen voor DNS-, DHCP- en IP-adresmanagement (DDI), die integreert met het Qualys Cloud Platform. Gezamenlijke klanten profiteren hiermee van één bron van informatie voor DNS-data voor apparaten en netwerken. Infoblox meldt aan Qualys wanneer nieuwe fysieke, virtuele of cloudinfrastructuurelementen in het netwerk worden opgenomen, en wanneer er nieuwe securitybedreigingen worden waargenomen. Daarnaast genereert Infoblox context over besmette machines binnen het netwerk.

Bedrijfsnetwerken worden steeds complexer en maken gebruik van verschillende architecturen, waaronder fysieke, virtuele en private/public clouds. Vanwege de snelle opkomst van het Internet of Things (IoT) verwachten analisten dat er in 2020 34 miljard apparaten met het internet verbonden zijn. Dat is 24 miljard meer dan in 2015[1]. Daardoor is het steeds lastiger om inzicht te krijgen in apparaten en endpoints. Samen stellen Infoblox en Qualys security- en incidentresponsteams in staat gebruik te maken van de integratie van vulnerability scanners en DNS-security om netwerkinzicht te vergroten en remediation te automatiseren. Ook kunnen de teams inzichten delen om zo de doeltreffendheid van reeds gedane security-investeringen te verbeteren.

Infoblox en Qualys: verbeter netwerkinzicht en automatiseer remediation
Door de DNS-technologie van Infoblox te combineren met het Qualys Cloud Platform, zijn organisaties in staat scanactiviteiten te automatiseren. Deze activiteiten controleren nieuwe apparaten die op het netwerk worden aangesloten, en of er security-incidenten plaatsvinden. De belangrijkste functies zijn de volgende.
  • Assetmanagement: Infoblox biedt device discovery en één directe bron van informatie voor apparaten en netwerken. Qualys kan hiervan gebruikmaken voor het indelen van nieuwe assets, asset-tracking en een gedetailleerd overzicht van het netwerk.

• Inzicht: Infoblox stuurt meldingen naar Qualys voor inzicht in nieuwe netwerken, hosts en met het internet verbonden apparaten (IoT), die worden aangesloten op het netwerk. Ook voorziet Infoblox in contextuele informatie, zoals waar in het netwerk zich een besmet apparaat bevindt en van wie het apparaat is. Deze gedetailleerde context stelt IT-afdelingen in staat zo effectief mogelijk actie te ondernemen.

• Vaststellen van malware en datadiefstal: Infoblox maakt gebruik van geavanceerd inzicht in bedreigingen om malwarecommunicatie op DNS-niveau op te sporen en onder de duim te houden. De command-and-control-communicatie wordt verstoord om verdere verspreiding van malware, zoals ransomware die gebruikmaakt van DNS, te voorkomen. Deze bedreiging is vervolgens eenvoudig te delen met Qualys voor nadere analyse en remediation.

• Compliance en audit: Infoblox vertelt Qualys wanneer nieuwe apparaten op het netwerk worden aangesloten – fysiek, virtueel of cloud –, waarna ze op compliance worden gecontroleerd.

“Cybercriminelen maken gebruik van kritieke netwerkinfrastructuren, zoals DNS, om apparaten te besmetten, malware te verspreiden en data te stelen. Hoe langer het duurt om een dergelijke bedreiging te ontdekken, hoe hoger de schadekosten”, zegt Scott Fulton, Executive Vice-President van producten van Infoblox. “Door Actionable Network Intelligence te delen met het Qualys Cloud Platform, voorzien we onze klanten van uitgebreid inzicht in alle verbonden apparaten en endpoints die zijn aangesloten op bedrijfsnetwerken. De rijke context en out-of-the-box-integratie versnellen remediation en laten klanten risico’s op effectieve wijze beheren.”

“Security begint met inzicht. Wanneer nieuwe hosts worden aangesloten op het netwerk, moet inzicht meteen mogelijk zijn. Alleen zo wapen je je tegen cyberdreigingen”, zegt Sumedh Thakar, Chief Product Officer van Qualys. “De naadloze integratie met Infoblox biedt onze klanten geautomatiseerd inzicht in de volledige samenstelling, security en compliance van een nieuw apparaat. Zo beschikken ze over een constant centraal overzicht van de status van IT-beveiliging van alle internationale assets.”

[1] BI Intelligence, ‘The Internet of Things: Examining How the IoT Will Affect the World’, november 2015.

Over Infoblox
Infoblox levert wereldwijd Actionable Network Intelligence aan bedrijven, overheden en serviceproviders. Het bedrijf is leider op het gebied van DNS-, DHCP- en IP-adresmanagement, beter bekend als DDI. Infoblox (www.infoblox.com) biedt controle en beveiliging van binnenuit en stelt zo duizenden organisaties in staat efficiëntie en inzicht te vergroten, risico’s te verlagen en de klantervaring te verbeteren.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Comnet, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, HPE, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:

LVTPR
Kirsten Meij / Gijs van Beek
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

Laatste van Qualys
Microsoft Windows CryptoAPI spoofing-kwetsbaarheid (CVE-2020-0601): opsporen en herstellen

Qualys stelt cybersecurity-expert Dan Barahona aan als Chief Marketing Officer

Qualys en Google slaan handen ineen voor native integratie Qualys Cloud Agent in het Google Cloud Platform
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau