www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 96 dagen geleden)
PR: LVTPR

Qualys en Infoblox slaan handen ineen voor stroomlijnen vulnerability management, compliance en threat remediation

Integratie van Infoblox DDI-technologie met Qualys Cloud Platform verbetert netwerkinzicht in nieuwe apparaten en security-incidenten

Amsterdam, 5 januari 2017 Infoblox, Inc. en Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudbeveiligings- en compliance-oplossingen, gaan een samenwerking aan. Samen voorzien ze bedrijven van uitgebreid netwerkinzicht om ze te wapenen tegen besmettingen, assetmanagement te automatiseren, bedreigingen sneller aan te pakken en compliance en auditing te vereenvoudigen. Infoblox is de eerste leverancier van oplossingen voor DNS-, DHCP- en IP-adresmanagement (DDI), die integreert met het Qualys Cloud Platform. Gezamenlijke klanten profiteren hiermee van één bron van informatie voor DNS-data voor apparaten en netwerken. Infoblox meldt aan Qualys wanneer nieuwe fysieke, virtuele of cloudinfrastructuurelementen in het netwerk worden opgenomen, en wanneer er nieuwe securitybedreigingen worden waargenomen. Daarnaast genereert Infoblox context over besmette machines binnen het netwerk.

Bedrijfsnetwerken worden steeds complexer en maken gebruik van verschillende architecturen, waaronder fysieke, virtuele en private/public clouds. Vanwege de snelle opkomst van het Internet of Things (IoT) verwachten analisten dat er in 2020 34 miljard apparaten met het internet verbonden zijn. Dat is 24 miljard meer dan in 2015[1]. Daardoor is het steeds lastiger om inzicht te krijgen in apparaten en endpoints. Samen stellen Infoblox en Qualys security- en incidentresponsteams in staat gebruik te maken van de integratie van vulnerability scanners en DNS-security om netwerkinzicht te vergroten en remediation te automatiseren. Ook kunnen de teams inzichten delen om zo de doeltreffendheid van reeds gedane security-investeringen te verbeteren.

Infoblox en Qualys: verbeter netwerkinzicht en automatiseer remediation
Door de DNS-technologie van Infoblox te combineren met het Qualys Cloud Platform, zijn organisaties in staat scanactiviteiten te automatiseren. Deze activiteiten controleren nieuwe apparaten die op het netwerk worden aangesloten, en of er security-incidenten plaatsvinden. De belangrijkste functies zijn de volgende.
  • Assetmanagement: Infoblox biedt device discovery en één directe bron van informatie voor apparaten en netwerken. Qualys kan hiervan gebruikmaken voor het indelen van nieuwe assets, asset-tracking en een gedetailleerd overzicht van het netwerk.

• Inzicht: Infoblox stuurt meldingen naar Qualys voor inzicht in nieuwe netwerken, hosts en met het internet verbonden apparaten (IoT), die worden aangesloten op het netwerk. Ook voorziet Infoblox in contextuele informatie, zoals waar in het netwerk zich een besmet apparaat bevindt en van wie het apparaat is. Deze gedetailleerde context stelt IT-afdelingen in staat zo effectief mogelijk actie te ondernemen.

• Vaststellen van malware en datadiefstal: Infoblox maakt gebruik van geavanceerd inzicht in bedreigingen om malwarecommunicatie op DNS-niveau op te sporen en onder de duim te houden. De command-and-control-communicatie wordt verstoord om verdere verspreiding van malware, zoals ransomware die gebruikmaakt van DNS, te voorkomen. Deze bedreiging is vervolgens eenvoudig te delen met Qualys voor nadere analyse en remediation.

• Compliance en audit: Infoblox vertelt Qualys wanneer nieuwe apparaten op het netwerk worden aangesloten – fysiek, virtueel of cloud –, waarna ze op compliance worden gecontroleerd.

“Cybercriminelen maken gebruik van kritieke netwerkinfrastructuren, zoals DNS, om apparaten te besmetten, malware te verspreiden en data te stelen. Hoe langer het duurt om een dergelijke bedreiging te ontdekken, hoe hoger de schadekosten”, zegt Scott Fulton, Executive Vice-President van producten van Infoblox. “Door Actionable Network Intelligence te delen met het Qualys Cloud Platform, voorzien we onze klanten van uitgebreid inzicht in alle verbonden apparaten en endpoints die zijn aangesloten op bedrijfsnetwerken. De rijke context en out-of-the-box-integratie versnellen remediation en laten klanten risico’s op effectieve wijze beheren.”

“Security begint met inzicht. Wanneer nieuwe hosts worden aangesloten op het netwerk, moet inzicht meteen mogelijk zijn. Alleen zo wapen je je tegen cyberdreigingen”, zegt Sumedh Thakar, Chief Product Officer van Qualys. “De naadloze integratie met Infoblox biedt onze klanten geautomatiseerd inzicht in de volledige samenstelling, security en compliance van een nieuw apparaat. Zo beschikken ze over een constant centraal overzicht van de status van IT-beveiliging van alle internationale assets.”

[1] BI Intelligence, ‘The Internet of Things: Examining How the IoT Will Affect the World’, november 2015.

Over Infoblox
Infoblox levert wereldwijd Actionable Network Intelligence aan bedrijven, overheden en serviceproviders. Het bedrijf is leider op het gebied van DNS-, DHCP- en IP-adresmanagement, beter bekend als DDI. Infoblox (www.infoblox.com) biedt controle en beveiliging van binnenuit en stelt zo duizenden organisaties in staat efficiëntie en inzicht te vergroten, risico’s te verlagen en de klantervaring te verbeteren.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based beveiliging en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 9.200 klanten in meer dan honderd landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde suite van oplossingen helpen organisaties bij het vereenvoudigen van hun securityactiviteiten en het verlagen van de compliance-kosten door het bieden van on-demand bedrijfskritische beveiligingsinformatie en het automatiseren van de auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties. Qualys, opgericht in 1999, heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Comnet, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, HPE, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:

LVTPR
Kirsten Meij / Gijs van Beek
T: 030 65 65 070
M: qualys@lvtpr.nl

Laatste van Qualys
Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program

Qualys lanceert Multi-Vector EDR, een nieuwe benadering voor Endpoint Detection & Response

Qualys benoemt Ben Carr tot Chief Information Security Officer
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network

Western Digital maakt SanDisk Extreme Portable SSD’s twee keer zo snel

Boomi voor zevende jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant