www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2498 volgers blijven op de hoogte!

Toshiba lanceert CANVIO for Smartphone - een nieuwe back-up- en oplaadoplossing voor smartphones

CANVIO 2-in-1 externe harddrive maakt opladen en back-up maken in één handeling van de gebruiker mogelijk

Breda, 4 januari 2017 – Toshiba Electronics Europe GmbH Personal Storage Division heeft aangekondigd dat de CANVIO for Smartphone, een innovatief draagbaar opslagapparaat voor het back-uppen en opladen[1] van Android™[2]-telefoons in één bewerking, vanaf heden leverbaar is.

Onderzoek door AVAST[3] heeft uitgewezen dat slechts 8 procent regelmatig een back-up maakt. CANVIO for Smartphone maakt een back-up en laadt de aangesloten telefoon op in één handeling van de gebruiker, wat zorgt voor gemoedsrust omtrent het veiligstellen van persoonlijke data als foto’s, video’s, muziek, documenten en contacten. Nadat de functie in de intuïtieve app is ingeschakeld, worden de back-ups[4] automatisch gemaakt zodra de smartphone is aangesloten, zonder tussenkomst van de gebruiker.

Naast het opladen en back-uppen van de smartphone biedt CANVIO for Smartphone gebruikers de mogelijkheid om data te beheren via hun telefoon, met behulp van de app. Ook kan het apparaat de set-up van een nieuwe smartphone vereenvoudigen door in slechts een paar ‘taps’ de gegevens van de oude telefoon over te zetten. Pc-gebruikers kunnen de CANVIO for Smartphone als conventionele externe harde schijf gebruiken en via USB type-A of USB type-C™[5] een back-up van hun data maken. Ook kan het device met meerdere apparaten worden gedeeld, zodat meerdere gebruikers kunnen profiteren van de mogelijkheid om back-ups te maken en gegevens te delen.

"Iedere dag worden er duizenden mobiele telefoons verloren, gestolen en ernstig beschadigd, maar toch maken de meeste gebruikers zelden of nooit een back-up”, zegt Lorenzo Martinez-Palomo, General Manager bij Toshiba Electronics Europe GmbH, Personal Storage Division. "De telefoon opladen is echter iets wat gebruikers regelmatig doen. Met de mogelijkheid om de telefoon op te laden én gegevens op te slaan biedt de CANVIO for Smartphone een stijlvolle 2-in-1-oplossing die gebruikers de gemoedsrust geeft dat hun kostbare persoonlijke data iedere keer worden opgeslagen als de telefoon wordt opgeladen."

De CANVIO for Smartphone heeft een slanke en stijlvolle ronde witte behuizing en beschikt over een opslagcapaciteit van 500 GB[6] . Het apparaat wordt geleverd met een AC-adapter, een USB 2.0 micro-B-kabel, een USB 2.0 type-C-kabel en een USB micro-B-type-A-adapter.

1. Om de automatische back-up en het opladen mogelijk te maken, moet de Android-smartphone worden ingeschakeld met voldoende batterijniveau en moet de bijbehorende app worden geïnstalleerd.
2. AndroidTM is een handelsmerk van Google Inc.
3. Global AVAST Mobile Backup Survey uitgevoerd door AVAST Software s.r.o. (maart 2015) met 288.000 gebruikers van mobiele devices in de Verenigde Staten, Duitsland, India, Mexico en Rusland: https://blog.avast.com/2015/03/31/reasons-why-people-dont-back-up-their-mobilephones-and-other-facts/
4. Backup kan mogelijk niet worden uitgevoerd, afhankelijk van het lage batterijniveau van de smartphone.
5. USB Type-CTM is een handelsmerk van USB Implementers Forum.
6. Één gigabyte (1 GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes en een terabyte (1 TB) betekent 1012 = 1.000.000.000.000 bytes met de macht 10. Het besturingssysteem van een computer vermeldt echter de opslagcapaciteit met de macht 2 voor de definitie van 1 GB = 230 = 1.073.741.824 bytes en 1 TB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes, en toont dus minder opslagcapaciteit. De beschikbare opslagcapaciteit (met voorbeelden van diverse mediabestanden) zal variëren op basis van bestandsgrootte, formattering, instellingen, software en besturingssysteem en andere factoren.

Over Toshiba Personal Storage Division
Toshiba Electronics Europe GmbH Personal Storage Division, gevestigd in Düsseldorf, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Toshiba Electronics Europe GmbH is een dochteronderneming van Toshiba Corporation, Tokio.

Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune Global 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.co.jp/index.htm

Contacten voor de media:

Personal Storage Division
Toshiba Electronics Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage

The Communication Force

Martin Nieuwmans
martin@communicationforce.com
Laatste van Toshiba
Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing

Toshiba presenteert 2019 voorspellingen in digitale werkomgeving

Toshiba biedt zakenreiziger extra beveiligingsopties
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Toshiba contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com