www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Acer introduceert de eerste 21:9 curved monitor met eye-tracking en een nieuwe lijn met verbeterde Predator gamemonitoren

Samengevat door de redacteur
  • Gamers kunnen hun grenzen verleggen met de razendsnelle refresh rate van 240 Hz van de twee nieuwe modellen in de Predator XB2 serie: de Acer Predator XB252Q en de Predator XB272
  • Alle drie de nieuwe monitoren zijn uitgerust met NVIDIA® G-Sync™ voor vloeiende acties en overgangen, hetgeen zorgt voor een realistische game-ervaring
LAS VEGAS, 3 januari 2017 - Acer, wereldwijd marktleider en innovator op het gebied van gamemonitoren, kondigde vandaag de beschikbaarheid aan van de CES 2017 Innovations Award winnende 30 inch Predator Z301CT, ‘s werelds eerste 21:9 monitor met Tobii eye-tracking. Ook onthulde het bedrijf een 25 inch en 27 inch flatscreen monitor uit de Predator XB2 serie met een razendsnelle refresh rate van 240 Hz. Alle drie de nieuwe modellen hebben een agressief uiterlijk - met een dun, zwart frame met scherpe hoeken en opvallende rode accenten - en zijn voorzien van NVIDIA® G-SYNC™ technologie voor een ultravloeiende game-ervaring.
Predator Z301CT
De Acer Predator Z301CT: de eerste curved monitor met eye-tracking
De 30 inch Acer Predator Z301CT biedt een innovatieve game-ervaring, hetgeen blijkt uit de verkregen CES 2017 'Best of Innovations' award in de categorie voor computerrandapparatuur. De geïntegreerde Tobii eye-tracking technologie geeft gamers nog meer bedieningsopties en helpt ze intuïtief om te ontdekken, richten en schieten. Bedoeld als aanvulling op de veelgebruikte game invoermethoden, maakt Tobii eye-tracking gebruik van de oogbewegingen van gamers als extra input. De combinatie van eye-tracking met muis en toetsenbord of gamepad geeft gamers een rijkere en meer overweldigende ervaring, aangezien ze real-life acties kunnen nabootsen, zoals het zoeken van dekking en het richten op een doelwit. De camerahoek draait bovendien automatisch mee wanneer de gamer naar de zijkanten van het scherm kijkt, terwijl personages en de game-omgeving reageren als de gamer rondkijkt. Meer dan 45 games, waaronder Elite Dangerous, Deux Ex: Mankind Divided en WATCH_DOGS 2tm, ondersteunen momenteel Tobii eye-tracking. De geluiden en graphics van de game worden dynamisch aangepast op basis van waar de gamer naar kijkt. Daarnaast maakt de ultrabrede Full HD (2560x1080) en 1800R curved monitor gamen nog aantrekkelijker en krachtiger.

Andere belangrijke eigenschappen zijn onder andere een snelle refresh rate van 200 Hz en een snelle reactietijd van 4 ms. De grote kijkhoeken van 178 graden en het extreem smalle frame zorgen voor een maximaal weergavegebied. Voor optimaal comfort kan het scherm ook worden gekanteld van -5° tot 35° en 120 mm omhoog en omlaag worden geschoven voor de meest comfortabele kijkpositie. Twee luidsprekers van 3 W met DTS™ Sound leveren hoogwaardige audio voor een nog overweldigendere ervaring.

Predator XB2

De nieuwe Predator XB2 serie: ultrasnelle refresh rate van 240 Hz
De Predator XB2 serie is ontwikkeld voor gebruik bij toernooien. Met de NVIDIA® ULMB™ technologie1, een snelle reactietijd van 1 ms en een snelle refresh rate van 240 Hz leveren de 24,5 inch Predator XB252Q en 27 inch Predator XB272 een ongelooflijk realistische game-ervaring met snelle acties, scherpe randen en indrukwekkende overgangen zonder ghosting.

De hoogwaardige beeldkwaliteit wordt mogelijk gemaakt door een Full HD 1080p resolutie en een scherpe contrastverhouding van 1.000:1. Het ZeroFrame design is ideaal voor opstellingen met meerdere monitoren en dankzij de ergonomisch ontworpen standaard kunnen gamers de ideale kijkpositie instellen. Het is mogelijk om de monitor van -5° tot 20° te kantelen, van -45° tot 45° te draaien en in hoogte te verstellen tot 115 mm. Het is bovendien mogelijk om de monitor in een horizontale of verticale positie te zetten. Door de VESA wandmontage kan de monitor gemakkelijk worden opgehangen om zo ruimte op het bureau vrij te maken. Kabels kunnen via een kabelclip weggewerkt worden. De monitor is daarnaast voorzien van twee 2W luidsprekers.

Gloednieuwe Predator modellen
GameView technologie laat gamers soepel schakelen tussen drie aanpasbare weergaveprofielen. Zo hoeven ze niet eerst naar het schermmenu te gaan om instellingen in games te veranderen; een groot voordeel als elke seconde telt. Speciale instellingen zijn onder andere 'dark boost' (aanpassing van het zwartniveau) om dreigingen in het donker goed te kunnen zien, hulp bij het richten door middel van een richtpunt en de mogelijkheid om de on-screen refresh rate van het scherm te veranderen.

De nieuwe monitoren zijn voorzien van Acer EyeProtect, dat gebruikmaakt van een blue-light filter, flicker-less technologie, ComfyView en dimtechnologieën om de ogen te beschermen tegen flikkerende beelden, verblinding, straling van blauw licht en overbelichting. Dit alles kan helpen vermoeidheid van de ogen tijdens langdurige gamesessies te verminderen. Tot de krachtige connectiviteitsmogelijkheden van de monitoren behoren onder andere HDMI, DisplayPort v1.2 en een USB 3.0 hub (1 up/4 down).

Prijs en beschikbaarheid
De beschikbaarheid en prijs van de Predator Z301CT zijn nog niet bekend in de Benelux.
De Predator XB252Q is vanaf april verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 629,-.
De Predator XB272 is vanaf april verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 699,-.

Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.

1. De ULMB functie kan worden ingeschakeld via een instelling in het menu op het scherm. ULMB en G-SYNC kunnen niet tegelijkertijd actief zijn. ULMB technologie werkt alleen bij refresh-rates van 85 Hz, 100 Hz, 120 Hz, 144 Hz en 200 Hz.

Mediacontact
Acer Benelux
Anniek van Doorenmalen
Tel: +31(0)736459664
E-mail: anniek.van.doorenmalen@acer.com

Sterre Swank
Tel: +31(0)736459667
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Ivette van der Elst & Nadia el Ghalbzouri
E-mail: acer@pridepr.nl

Over Acer
Acer, opgericht in 1976, is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te ondersteunen. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om dingen te koppelen in het Internet of Things. Acer is een van 's werelds top 5 pc-bedrijven. Er werken wereldwijd 7.000 mensen en Acer is actief in meer dan 160 landen. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

© 2017 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. Alle aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving of verplichting worden gewijzigd en zijn mogelijk niet via alle verkoopkanalen beschikbaar. Vermelde prijzen zijn door de fabrikant vastgestelde adviesprijzen en kunnen per locatie verschillen. Waar van toepassing verkoopbelasting extra.

* Er is een overeenkomst met betrekking tot beperkte garantie van toepassing. Hiervan is een kopie verkrijgbaar op schriftelijk verzoek aan Acer Customer Service, P.O. Box 6137, Temple, TX 76503.
Eerder van Acer
Persberichten van dinsdag 19 november 2019
Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2020 Results

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Workiva winnaar op het gebied van klanttevredenheid in onderzoek van Chartis

Zyxel’s nieuwe geavanceerde firewall geeft kleine bedrijven controle over hun cybersecurity

NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020

Zie ginds komt de Sintbot

Toucan Toco zoekt partners in Benelux om groei te versnellen

Volledig waterdichte RVS-panels van essentieel belang in chemische en voedingsmiddelenindustrie

McCoy gaat samen met Flow en lanceert beheer- en transformatiediensten 2.0

Global Client Programma van Nedap wint GIT Security Award

Kaspersky gaat nu ook klantgegevens uit VS en Canada verwerken en opslaan in Zwitserland

5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

Onderzoek Fortinet: Cybercriminelen maken vaker gebruik van Ransomware-as-a-Service (RaaS)-oplossing
Logo Pride PR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl