www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

De langverwachte Predator 21 X – ‘s werelds eerste notebook met curved screen - komt er dit kwartaal aan

De Predator 21 X met oneindig veel high end functies en technologieën is het droomapparaat voor de ultieme gameliefhebber

Predator 21 X
Samengevat door de redacteur
  • De Predator 21 X is 's werelds eerste notebook met curved screen en bevat geavanceerde eye-tracking technologie voor een nog overweldigendere gebruikerservaring
  • De Predator 21 X is voorzien van de nieuwste 7e generatie Intel® Core i7 processor, vijf koelventilatoren en dubbele NVIDIA® GeForce® GTX 1080 GPU's in SLI, voor ongeëvenaarde grafische prestaties
  • Acer laat klanten een design, vlag en met laser gegraveerde naam aan het onderhoudspaneel van het notebook toevoegen en maakt zo elke Predator 21 X uniek
  • Ook heeft Acer de hoogwaardige Predator 17 X gaming notebook geüpdatet met de krachtige 7e generatie Intel® Core i7 processor en NVIDIA® GeForce® GTX 1080 GPU
LAS VEGAS, 3 januari 2017 - Acer heeft vandaag de beschikbaarheid van de langverwachte Predator 21 X aangekondigd, 's werelds eerste notebook met curved screen. De Predator 21 X is speciaal ontworpen voor de echte gameliefhebber die alleen het allerbeste wil en gaat verder dan alle andere huidige apparaten op de markt. Het is het eerste notebook ter wereld met een curved IPS-scherm van 21 inch (met een resolutie van 2560x1080 en een refresh rate van 120 Hz) en het biedt een overweldigende game-ervaring, vooral in combinatie met de Tobii eye-tracking technologie. De Predator 21 X tilt gaming naar een ongekend nieuw niveau door deze technologie: gamers kunnen vijanden identificeren, richten en dekking zoeken door gewoonweg naar objecten op het scherm te kijken. Meer dan 45 games, waaronder Elite Dangerous, Deux Ex: Mankind Divided en WATCH_DOGS 2tm, ondersteunen momenteel Tobii eye-tracking. Het curved screen is bovendien voorzien van NVIDIA® G-SYNCtechnologie en staat daarmee garant voor soepele, scherpe gameplay.

Onder de gebogen cover van het notebook gaat een krachtige motor schuil, die er op wacht om losgelaten te worden. De Predator 21 X GX21-71 heeft twee NVIDIA® GeForce® GTX 1080 grafische kaarten in SLI en een overklokbare 7e generatie Intel® Core i7-7820HK processor, voor ultieme prestaties en de beste reactiesnelheid.

Al dit vermogen wordt ondersteund door 64 GB aan DDR4-2400 geheugen, maximaal vier solid state drives van 512 GB in RAID 0 configuratie (waarvan 2 NVMe PCIe SSD's, die tot vijf keer sneller zijn dan SATA SSD's) en een 7200 RPM harde schijf met een capaciteit van 1 TB. Killer DoubleShot Pro kiest bovendien automatisch de snelste netwerkverbinding (Ethernet of draadloos) en stuurt al het dataverkeer met hoge prioriteit via deze snelste interface en standaard dataverkeer via de andere. Hierdoor wordt het dataverkeer met de hoogste prioriteit altijd via de snelste en meest betrouwbare verbinding geleverd. Thunderbolt™ 3 brengt Thunderbolt naar USB-C met snelheden tot 40 Gbps.

Het notebook is bovendien voorzien van een geavanceerde koelarchitectuur, bestaande uit vijf systeemventilatoren (waaronder drie superdunne metalen AeroBlade™ ventilatoren) en negen warmtebuizen, die overtollige warmte effectief afvoert, voor ononderbroken prestaties tijdens intensieve gamesessies. Het notebook bevat daarnaast Acer Dust Defender, dat een einde maakt aan stofophoping en de warmteafvoer verbetert, en een CoolBoost-app, dat gebruikt kan worden om de luchtstromen van de ventilatoren aan te passen voor extra koeling tijdens intensief gebruik.

Het volledige mechanische toetsenbord heeft Cherry® MX Brown switches, met individueel instelbare backlit toetsen. Hiermee kunnen 16,7 miljoen verschillende kleuren worden ingesteld. De zwarte W-, A-, S- en D-toetsen kunnen met de meegeleverde accessoireset vervangen worden door zeegroene toetsen. Het unieke numerieke keypad kan worden omgedraaid en worden veranderd in een Precision Touchpad.

De Predator 21 X laat acties tot leven komen met een nieuw audiodesign bestaande uit verschillende delen – twee tweeters, twee midrange speakers en twee subwoofers - hetgeen een volledig spectrum van geluid van Hi-Fi kwaliteit produceert.

Met de vooraf geladen Acer PredatorSense software kunnen gebruikers vanuit een centrale interface hun gehele gamebeleving instellen en aanpassen, inclusief de overklok-, verlichting- en ventilatieregeling. De meegeleverde Xsplit Gamecaster software laat gamers bovendien gemakkelijk video's en livestreaming opnemen en bewerken op Twitch en YouTube kanalen.
Rechtsboven het toetsenbord is een metalen onderhoudspaneel geplaatst, dat toegang geeft tot de RAM modules en de 2,5 inch harde schijf. Standaard wordt het notebook geleverd met een afbeelding van een blauwe draak op het paneel, maar dat kan worden aangepast door de gebruiker. De gebruiker heeft daarbij de keuze uit een combinatie van graphics, landsvlaggen en naamgravering. Bij de eerste 300 notebooks is het paneel bovendien voorzien van een limited edition serienummer.

Om de Predator 21 X veilig te kunnen vervoeren en bewaren, wordt deze geleverd met een ultra duurzame hardshell draagtas om het notebook samen met de accessoires veilig in op te bergen.

Upgrade voor de Predator 17 X met krachtigere CPU en GPU
Ook de CPU en GPU van de Acer Predator 17 X zijn geüpgraded. Het notebook is nu voorzien van een 7e generatie Intel® Core i7-7820HK processor en een NVIDIA® GeForce® GTX 1080 GPU grafische kaart met 8G GDDR5X videogeheugen. Het notebook is daarmee ideaal voor de meest veeleisende games en geschikt voor het gebruik van Virtual Reality (VR) apparaten. De nieuwe Predator 17 X heeft een overklok mogelijkheid, desktopwaardige componenten en een aangepast koelsysteem. Het koelsysteem bestaat uit drie ventilatoren met luchtinvoer aan de voorkant en een dampkamer zoals die in serveromgevingen wordt gebruikt. Dankzij het overklokken profiteren gamers van turbosnelheden1 tot 4,3 GHz voor de CPU, tot 1732 MHz voor de GPU en tot 5,4 GHz voor VRAM. De supervloeiende visuals op het G-SYNC FHD IPS-scherm van 17,3 inch (1920x1080) of het UHD IPS-scherm (4K 3840x2160) garanderen een overweldigende gamesessie.

De Predator 17 X (GX-792) is bovendien geconfigureerd met een overklokbare 7e generatie Intel® Core i7-7820HK2 processor, tot 64 GB DDR4-2400 geheugen en een enterprise level NVMe PCIe solid state drive2 of drie SATA-SSD RAID 0 arrays voor razendsnelle gegevensoverdracht.

Prijs en beschikbaarheid
De Predator 21 X is vanaf februari verkrijgbaar vanaf € 9.999, -.
De vernieuwde Predator 17 X is vanaf februari verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 3.299, -.

Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.

1. De genoemde standaardconfiguratie is gebaseerd op testomstandigheden van Acer die de prestaties en systeemkwaliteit garanderen. De maximale snelheid kan wisselen, afhankelijk van het wisselende gevraagde vermogen van de CPU of GPU.
2. De specificaties kunnen variëren per markt en configuratie

Mediacontact
Acer Benelux
Anniek van Doorenmalen
Tel: +31(0)736459664
E-mail: anniek.van.doorenmalen@acer.com

Sterre Swank
Tel: +31(0)736459667
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Ivette van der Elst & Nadia el Ghalbzouri
E-mail: acer@pridepr.nl

Over Acer
Acer, opgericht in 1976, is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te ondersteunen. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om dingen te koppelen in het Internet of Things. Acer is een van 's werelds top 5 pc-bedrijven. Er werken wereldwijd 7.000 mensen en Acer is actief in meer dan 160 landen. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

© 2017 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. Alle aanbiedingen kunnen zonder kennisgeving of verplichting worden gewijzigd en zijn mogelijk niet via alle verkoopkanalen beschikbaar. Vermelde prijzen zijn door de fabrikant vastgestelde adviesprijzen en kunnen per locatie verschillen. Waar van toepassing verkoopbelasting extra.
Eerder van Acer
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl