www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Edelman

Norton introduceert een digitale veiligheidsoplossing voor connected homes

Nieuwe high-performance wifi-router - met Norton Security - speciaal ontworpen voor het beveiligen van thuisnetwerken en IoT-apparaten

Utrecht, 3 januari 2017 – Norton kondigt vandaag een nieuwe digitale beveiliging aan met de lancering van Norton Corton, voortbouwend op de bekroonde¹ beveiligingssoftware van Norton by Symantec. Norton Core is een high-performance wifi-router met een uniek design dat de manier waarop mensen hun connected homes beveiligen volledig gaat veranderen. Het nieuwe product is vanaf vandaag beschikbaar voor pre-order.

De netwerken van tegenwoordig zitten vol met aangesloten apparaten, zoals bewakingscamera’s, smart tv’s en game consoles. Daarom is er sterke beveiliging nodig om malware, virussen en andere verdachte activiteiten tegen te gaan. Desondanks zijn er veel consumenten die zich niet bewust zijn van het feit dat deze apparaten gemakkelijk als opstapje kunnen dienen voor hackers om het thuisnetwerk binnen te dringen. Volgens het Norton Cyber Security Insight Report denkt 51 procent van de Nederlandse consumenten dat bij het ontwikkelen van aangesloten apparaten rekening is gehouden met de beveiliging, ondanks dat Symantec kwetsbaarheden ontdekte in maar liefst vijftig verschillende categorieën van IoT-apparaten.

“Een nieuw middel om toegang te krijgen tot persoonlijke en financiële informatie is door de verschillende aangesloten apparaten uit te buiten en te hacken”, zegt Fran Rosch, executive vice president, Consumer Business Unit, Symantec. “Norton is het digitale beveiligingsplatform aan het uitbreiden op een innovatieve manier – met deze onder andere deze nieuwe wireless router in een stijlvol design – zodat wij onze consumenten op een meer persoonlijke en stijlvolle manier kunnen helpen met het verhogen van veiligheid in hun huis.”

Ontworpen voor connected homes
In tegenstelling tot de conventionele routers is Norton Core gemaakt om connected homes te beveiligen en te beschermen. Om sterke draadloze dekking te bieden heeft Norton Core een unieke antenne-array in een geodetische koepel, geïnspireerd op defensie- en weerradars die ingezet worden in de meest extreme uithoeken op de wereld. Door het stijlvolle design is het product ook geschikt als onderdeel van de inrichting en kan het probleemloos is het zicht worden geplaatst. Daarnaast zorgt dit ook voor een sterk en onbelemmerd wifi-signaal.

Aanpasbaar ouderlijk toezicht
Norton Core wordt geleverd met handige en aanpasbare onderdelen waardoor je eenvoudig de verschillende variabelen kunt instellen. Ouders kunnen limieten instellen voor het kind en het dagelijkse internetgebruik, ongepaste inhoud filteren en zelfs het hele thuisnetwerk onderbreken, zodat je met het hele gezin kunt genieten van bijvoorbeeld het diner. Als er een poging wordt gedaan tot het bezoeken van een onbevoegde site zal de toegang worden geblokkeerd en zullen de ouders hiervan een melding krijgen.

“Naarmate er meer en meer consumenten hun leven in huis automatiseren, moet men veel keuzes maken met betrekking tot de manieren waarop de gegevens beschermd worden, welke gegevens ze delen vanuit hun aangesloten apparaten en hoe hun apparaten worden beheerd in hun huis”, zegt Robert Westervelt, Research Manager, ICD. “In de gemakken van thuisconnectiviteit schuilen ook potentiële gevaren, maar  consumenten kunnen nu zelf stappen ondernemen om zichzelf en hun apparaten op de juiste manier en met het juiste niveau van veiligheid te beschermen.”

Extreme prestaties, robuuste beveiliging en een complete digitale veiligheid
Norton Core verandert de beveiligingsnorm doordat het product bewust is ontworpen voor de beste beveiliging op alle apparaten aangesloten op het netwerk. Van data-encryptie tot het beveiligen van DNS en automatische beveiligingsupdates, Norton Core zal connected homes voorzien van de nieuwste beveiliging.

De voordelen en functies zijn onder meer:
  • Optimale draadloze prestaties: Norton Core ondersteunt 802.11ac Wave-2 wifi en wordt aangedreven door een 1.7GHz-core processor met voldoende geheugen en flash-opslag om optimale prestaties voor wifi en beveiligingsfuncties te waarborgen. Norton Core zal tegelijkertijd zenden op 2.4 GHz en 5 GHz, zodat elk apparaat wordt aangesloten op de best beschikbare band. Norton Core zal ook snelheden tot 2.5 Gbps ondersteunen voor een snelle 4K stream en het probleemloos spelen van games. Met behulp van MU-MIMO-technologie kan Core tegelijkertijd streamen naar meerdere apparaten waardoor een maximale bandbreedte wordt benut.
  • Geavanceerde beveiliging: Met veiligheid als de kern van Norton Core wordt elk inkomend en uitgaand netwerkpakket gescand op malware, virussen, spam, digitale inbraken en nog veel meer. Als een aangesloten apparaat wordt gedetecteerd met bekende kwetsbaarheden of bedreigingen kan Norton Core het apparaat direct in quarantaine plaatsen in een afgezonderd netwerk en een signaal zenden naar de gebruiker.
  • Security Score: Om consumenten te helpen met het beheer van hun aangesloten thuisnetwerk introduceert Norton Core de ‘Security Score’. Deze functie is als een ‘credit score’ voor netwerkbeveiliging in huis. Gebruikers zullen in staat zijn om snel te begrijpen hoe veilig hun netwerk en apparaten zijn in real-time en krijgen tips om hun beveiligingsinstellingen te versterken en zo hun score te verbeteren.
  • Eenvoudig beheer: Gebruikers kunnen hun eigen netwerk direct vanaf hun aangesloten mobiele apparaten beheren en monitoren. Met een enkele aanraking zal het startscherm de Security Score weergeven met het aantal geblokkeerde bedreigingen en het aantal apparaten die momenteel zijn aangesloten op het thuisnetwerk. Met behulp van de app kunnen consumenten op afstand wifi-instellingen aanpassen en blokkeren bij verdacht gedrag.
  • Veilige toegang voor gasten: Norton Core maakt het gemakkelijk om een gastnetwerk aan te maken en te beveiligen met een paar eenvoudige klikken. Voor extra bescherming kan de gastentoegang worden ingesteld voor een bepaalde tijd, dus als de looptijd eenmaal verlopen is, kan de gast niet langer verbinding maken.
  • Automatische updates: Norton Core beveiliging blijft actueel door middel van automatische updates met de nieuwste functies en beveiligingsupdates zonder een onderbreking van de verbinding.
Beschikbaarheid
Norton Core is beschikbaar in twee kleuren: Titanium Gold en Granite Gray. Norton Core is vanaf vandaag verkrijgbaar in de VS en zal later dit jaar ook beschikbaar zijn in Nederland.

Voor meer informatie over pre-orders en het product, ga naar https://nl.norton.com/core.

[1] 2015 AV-Test Awards:
https://www.av-test.org/en/award/2015/best-protection-norton-by-symantec/; AV-Test methodologie en procedures:https://www.av-test.org/en/test-procedures/certification/

Over Symantec
Symantec Corporation (NASDAQ: SYMC) is de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging en helpt bedrijven, overheden en particulieren hun belangrijkste gegevens op alle gebieden te beveiligen. Overal ter wereld verwachten organisaties dat Symantec met strategische en geïntegreerde oplossingen komt, om geavanceerde aanvallen tegen endpoints, cloud en infrastructuur tegen te houden. Daarnaast zijn meer dan 50 miljoen mensen en families afhankelijk van Symantec’s Norton producten voor de bescherming thuis en van al hun apparaten. Symantec beheert één van 's werelds grootste cyberintelligentienetwerken, om bescherming te bieden tegen de meest geavanceerde bedreigingen.

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie klik hier. Mocht u vragen hebben over het bovenstaande, of graag in contact willen komen met een expert, dan kunt u contact opnemen met Bram van Ginneken van Edelman.

Edelman
Bram van Ginneken
Telefoon: 020 301 17 66
Bram.vanGinneken@edelman.com

Meer informatie is te vinden op www.symantec.com, of volg Symantec op Facebook, Twitter en Linkedin.
Eerder van Norton by Symantec
31 mei 2018 Onderzoek: één op de vijf Nederlandse ouders houden zich niet bezig met online veiligheid van hun kinderen

30 mrt 2018 Tips van Norton naar aanleiding van wachtwoorden-hack

23 jan 2018 3.4 miljoen Nederlanders slachtoffer van cybercrime in 2017
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau