www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
#Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 66 dagen geleden)
PR: LEWIS

Drie goede voornemens van retailers voor 2017

Nieuwegein, 21 december 2016 - Manhattan Associates (NASDAQ: MANH) voorspelde begin dit jaar dat 2016 in teken zou staan van klantgerichte retailing, gepersonaliseerd shoppen en M-commerce. Het bedrijf deed deze voorspellingen op basis van een onderzoek onder ruim 1000 respondenten. Ondanks dat er flinke slagen zijn gemaakt, is er nog flinke winst te behalen.

Het CBS meldde eerder deze week dat vier op de tien shoppers problemen ervaren bij online shoppen. De grootste problemen betreffen te late bezorging en technische problemen bij het online betalen en bestellen van diensten en goederen. Bovendien is een stijging te zien in problemen met de klachtenafhandeling. Ook in de fysieke winkel gaat het niet altijd vlekkeloos. Zo zijn er nog altijd veel winkels die online en offline van elkaar gescheiden hebben, waardoor de consument soms beter geïnformeerd is dan de winkelmedewerker. Om dit soort problemen voorgoed in de kiem te smoren, zet Manhattan Associates drie goede voornemens op een rij die iedere retailer ter harte moet nemen komend jaar:

Voornemen 1: We gaan 24/7 klantenservice bieden
Consumenten winkelen 24 uur per dag, 7 dagen per week. Een klantenservice die alleen tussen 9.00 en 17.00 bereikbaar is, kan daarom voor ergernis zorgen. Bovendien bieden online kanalen, zoals social media, forums en reviewplatformen, een mogelijk ontevreden klant een podium om zich publiekelijk hoorbaar te maken. Des te belangrijker het is om, naast 24/7 shoppen, ook 24/7 klantenservice te bieden. Uiteindelijk zal dit de relatie met de ontevreden klant, maar ook met toekomstige klanten ten goede komen. Bovendien biedt het de mogelijkheid om snel in te grijpen mocht er iets misgaan met de (logistieke) afhandeling van bestellingen.

Voornemen 2: We gaan nog meer personalisatie doorvoeren
Retailers hebben de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt bij het realiseren van een gepersonaliseerde winkelervaring. Zo helpen supermarkten consumenten met hun online boodschappenlijst, de meeste webshops doen klanten aankoopsuggesties op basis van klantinformatie en verschillende modeketens sturen hun klanten bijvoorbeeld een mailtje als ze hun mandje in de webwinkel niet hebben afgerekend. Ook in de fysieke winkel zijn voldoende mogelijkheden om een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Zo kunnen Point-of-Sale (POS) applicaties de winkelmedewerker in staat stellen om de consument via een tablet of smartphone van adviezen te voorzien. Op basis van de aankoophistorie, wensenlijsten, de online winkelwagen en retourhistorie kunnen bijvoorbeeld suggesties en tips worden gegeven. Op deze manier kan mobile bijdragen aan het bevorderen van persoonlijke klantervaringen.

Voornemen 3: We gaan voor een mobile first benadering
Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone of tablet om online aankopen te doen. Volgens een recent onderzoek van Thuiswinkel Markt Monitor 2016 shopt een op de vijf consumenten vanaf een smartphone. De verwachting is dat het aandeel van m-commerce nog verder zal toenemen. Retailers moeten er daarom voor zorgen dat de webshop hierop is ingericht, bijvoorbeeld met een responsive site. Hier is echter ook een rol weggelegd voor de fysieke winkel. Steeds meer banken bieden apps voor het contactloos betalen met een mobile device. Retailers kunnen echter ook meer doen om het aankoopproces te vereenvoudigen, bijvoorbeeld door e-wallets, click & collect en QR-codes. En vergeet de rol van de winkelmedewerker niet: door toegang tot beschikbare data met behulp van een tablet zijn zij minstens net zo goed op de hoogte als de consument die de winkel bezoekt.

“Door deze goede voornemens ook daadwerkelijk te realiseren, zijn retailers in staat om voorop te blijven lopen”, zegt Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland bij Manhattan Associates. “De technologische ontwikkelingen binnen de retailsector gaan enorm snel. Retailers die dergelijke veranderingen omarmen, zijn in staat om te anticiperen op de wensen van de consument. Door hier goed over na te denken en de daad bij het woord te voegen, gaan retailers een succesvol jaar tegemoet."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Manhattan Associates
Manhattan Associates maakt supply chains ‘commerce ready’, zodat alle verkooppunten samen worden gebracht. Hierdoor zijn onze klanten ‘ready to sell’ en ‘ready to execute’. Of dit nu via de winkel, het partnernetwerk of het fulfilment center is, wij ontwerpen, bouwen en leveren toonaangevende oplossingen die groei en winstgevendheid realiseren. Door sales aan de voorkant naadloos te verbinden met supply chain efficiëntie aan de achterkant, zorgen onze software, platformtechnologie en gedegen ervaring ervoor dat onze klanten ‘commerce ready’ zijn – zodat zij klaar zijn om de vruchten te plukken van de omnichannelmarkt. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl en op www.manh.com/en-nl.

Voor meer informatie over Manhattan Associates kunt u contact opnemen met Martine Toussaint van Manhattan Associates:
E-mail: mtoussaint@manh.com
www.manh.nl

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
E-mail: ManhattanBenelux@teamlewis.com
www.teamlewis.com
Laatste van Manhattan Associates
Drie goede voornemens van retailers voor 2017

Lessen die retailers kunnen halen uit Sinterklaas en Kerstmis

ID Logistics zet in op groei marktaandeel in nieuwe sectoren met Manhattan WMS
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 5 jaar en 66 dagen
Manhattan Asso.. contact

Logo Manhattan Associates

info@manh.com
  www.manh.nl
Manhattan Asso.. sociaal

Manhattan Asso.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix