www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!

LenGo kiest als eerste Nederlandse zelfstandige DAF-dealer voor incadea.myengine

Vianen, 19 december, na een uitvoerige analysefase heeft LenGo gekozen voor incadea.myengine. LenGo Automotive Group is actief in 4 landen en is onder meer dealer van de merken DAF, Iveco en Fiat Professional. Alle vestigingen in Nederland zullen in 2017 incadea.myengine gaan implementeren, inclusief de interfaces die door DAF worden onderhouden en ondersteund. Ook zijn de reeds beschikbare interfaces met IVECO en Fiat Professional voorzien in de scope van het project.

Naast dealer van de merken DAF, GINAF, Iveco en Fiat Professional omvat LenGo Automotive Group ook activiteiten als LenGo Truckparts, De Burgh Camper Service en Truckstop Acht. “Wij zijn zeer verheugd met de keuze van LenGo, die als  eerste zelfstandige Nederlandse DAF-dealer heeft gekozen voor incadea.myengine. Deze samenwerking is mede het gevolg van de intensieve samenwerking die incadea reeds heeft met DAF. Naast de DAF interfaces die samen met DAF Paccar zijn ontwikkeld, is incadea reeds actief bij meerdere onafhankelijke DAF dealers, eigen vestigingen en importeurs van DAF in Europa.”, aldus Casper Veltkamp, directeur van incadea Nederland.

“We hebben een samenwerkingscontract gesloten met LenGo Automotive Group voor het implementeren van de toepassing en gezamenlijke doorontwikkeling van specifiek gewenste truck functionaliteiten. Na uitgebreide sessies met LenGo bleek al snel dat de basis van incadea.myengine heel goed aansluit op de wensen van LenGo en het truckbedrijf. Door verder intensief gebruik te maken van de knowhow  van de LenGo Automotive Group met betrekking tot het trucksegment, zijn wij overeengekomen om een aantal standaard functionaliteiten toe te voegen aan ons product.” Behalve voor DAF, is incadea.myengine ook geschikt voor de overige merken die het bedrijf verkoopt, zoals Fiat Professional en Iveco. Veltkamp: “We zijn er trots op dat LenGo, als eerste zelfstandige DAF-dealer, voor incadea.myengine in Nederland heeft gekozen. Naast de goede samenwerkingsafspraken hebben wij als partijen een goede ‘click’. Dit is de basis om een toekomstgericht en flexibel platform in te richten dat de business en klanten van LenGo optimaal ondersteunt.”

Grondige analyse
Ook Maarten Reloe, ICT-manager bij LenGo Automotive Group, is blij met de samenwerking. “We hebben een aantal systemen vergeleken en na grondige analyse de keuze gemaakt voor incadea.myengine”, zo stelt hij. “Ook werken we bij onze Poolse vestigingen al met de vorige versie van dit systeem, we hebben er dus ervaring mee.” LenGo Automotive Group heeft voor incadea.myengine gekozen omdat de wens bestond om efficiënter te werken en nauwe banden te hebben met de importeurs DAF, Iveco en Fiat met betrekking tot gegevensuitwisseling. “Vanaf volgend jaar gaan we ook een rol spelen bij de doorontwikkeling van het systeem, waarbij we onze knowhow met betrekking tot het trucksegment gaan inzetten”, aldus Reloe. “Dit is een traject dat we samen aangaan.”

Marco Lennards Directeur eigenaar LenGo Automotive Group (links) & Casper Veltkamp Managing Director incadea Nederland(rechts)

Over LenGo Automotive Group
LenGo Automotive Group richt zich met zelfstandige ondernemingen in vier landen op de totale dienstverlening in de bedrijfswagenbranche. DAF speelt daarbij een hoofdrol, maar het bedrijf is tevens dealer van onder meer GINAF, Fiat Professional, IVECO, MAN, Kögel en LAG. LenGo Automotive Group is actief in Nederland, België, Polen en Rusland. Zowel wat betreft sales als aftersales streeft LenGo Automotive Group ernaar om haar relaties optimaal te bedienen op basis van lokale behoeften. Klantgerichtheid is zodoende een kernwaarde. Zo beschikt het bedrijf over een bijzonder uitgebreid servicenetwerk met moderne, goed uitgeruste werkplaatsen.
www.lengoautomotivegroup.com

Over incadea
incadea is een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen en services aan de automotive markt. incadea speelt in op de behoeften van de markt met het leveren van wereldwijde innovatieve state-of-the-art oplossingen met lokale ondersteuning en flexibiliteit. Think global, act local.

Het huidige aanbod omvat dealer management, business intelligence, customer en vehicle relationship management software, gebaseerd op de laatste Microsoft Dynamics technologie. Al deze producten worden wereldwijd gebruikt in de automotive sector. Dankzij de continue wereldwijde groei, ondersteunt incadea nu meer dan 90.000 gebruikers bij meer dan 50 OEMs bijv. BMW, Toyota, Peugeot/Citroën, Ford, DAF, Scania, General Motors, Mercedes-Benz, etc. en 3500 mobiliteitsbedrijven in 90 verschillende landen. Incadea is een onderdeel van Cox Automotive.
www.incadea.nl

Voor meer informatie over dit persbericht, kunt u contact opnemen met: