Security hacks en beschikbaarheid personeel grootste IT-uitdagingen voor Kerstmis 2016

... ondanks de overtuiging dat de Kerstman minder mankracht nodig zou hebben door het automatiseren van belangrijke processen met IoT en drones!

IFS, wereldwijd leverancier van enterprise-software, maakt vandaag de resultaten bekend van een onderzoek onder meer dan 1.000 IT-beslissers van bedrijven uit zes verschillende landen. Uit het onderzoek blijkt dat 76% van de respondenten zich zorgen maakt over IT-zaken tijdens de kerstperiode. Daarbij vormen de beschikbaarheid van personeel (41%), het risico van security hacks (31%) en de IT-belasting van mensen die op afstand werken (31%) de grootste reden tot zorg –  allemaal activiteiten die invloed kunnen hebben op de kernactiviteiten en operationele processen.

Van alle landen waar het onderzoek werd uitgevoerd, zijn IT’ers in Frankrijk het vaakst bezorgd over de beschikbaarheid van personeel tijdens de kerstperiode, voor 62% is dit de grootste zorg. Daar staat tegenover dat in de VS 48% zich tijdens de feestdagen juist druk maakt over mogelijk security hacks.

Wensen voor 2017
Vooruitkijkend naar het nieuwe jaar, is het hebben van een groter IT-budget (42%) de grootste wens van de IT-beslisser. Migreren naar de cloud (18%) en het uitbreiden van het personeelsbestand (16%) komen op de tweede en derde plaats van het lijstje van het vaakst genoemde wensen.

Op regionaal niveau zijn de reacties wisselend, 51% van de Duitse respondenten zet een groter budget helemaal bovenaan het verlanglijstje, waar slechts 35% dat in de UK doet. In de VS en Zweden wil een kwart van de ondervraagden meer softwareapplicaties migreren naar de cloud. In Australië (11%) en Duitsland (14%) staat dit daarentegen minder hoog op de wensenlijst.

Maar welke IT-beslissingen zou de Kerstman moeten maken?
Respondenten werden ook gevraagd naar hun ideeën over de IT-beslissingen die de Kerstman zou moeten maken in 2017.

Volledig in lijn met het bedrijfsleven, vond tweederde van de ondervraagden dat de Kerstman Internet of Things (IoT) moet omarmen in de toekomst. Op de vraag hoe de Kerstman IoT zou kunnen gebruiken, waren de meest populaire antwoorden:
  • Het verzamelen en inpakken van cadeautjes automatiseren (41%);
  • Het effectief laden van de slee voor een optimale balans en aerodynamisch vliegen (37%);
  • Goede afspraken met leveranciers, zodat alles precies op tijd bij de Kerstman is (37%);
  • Anticiperen op mogelijke problemen in de productie van kerstcadeaus (34%);
  • Sensoren op schoorstenen om het beste aflevermoment van de cadeautjes te bepalen (34%).
Meer dan de helft van de IT-beslissers (51%) denkt dat de rendieren van de Kerstman met pensioen kunnen door ze te vervangen met drones. Hiermee kan de Kerstman namelijk het bezorgproces van de cadeautjes optimaliseren. Andere respondenten geloven dat Kerst zich helemaal gaat verplaatsen naar de cloud, waarbij 2 van de 5 (40%) IT-beslissers suggereren dat de Kerstman zijn IT voornamelijk beheert in de cloud. Hierdoor zijn de servers in zijn grot in Lapland niet langer nodig.

Mark Boulton, CMO van IFS: "Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat veel IT-beslissers een legitieme vrees hebben voor de kerstperiode, waarbij de beschikbaarheid van personeel en het risico van security hacks de grootste uitdagingen zijn. Het is belangrijk dat, in de aanloop naar de feestdagen, bedrijven zijn voorbereid op eventuele problemen en dat zij in staat zijn om medewerkers die op afstand werken te ondersteunen. IoT en migratie naar de cloud waren de belangrijkste trends in 2016, het is dus geen verrassing dat respondenten in deze trends ook mogelijkheden zien voor de Kerstman!”

Over het onderzoek:
Meer dan 1.000 respondenten in zes landen (UK, VS, Duitsland, Frankrijk, Australië en Zweden) zijn gevraagd naar hun mening over de top IT-trends, hoe het verhaal van de Kerstman verandert door innovatieve technologieën en algemene uitdagingen op IT-gebied tijdens de feestdagen. Onder de respondenten bevonden zich IT-beslissers, waaronder CIO's en CTO’s uit de verschillende industrieën waarin IFS actief is.

Over IFS
IFS™ is wereldwijd een erkend leider in het ontwikkelen en leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS is opgericht in 1983 en brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business. Daarnaast helpt IFS hen zich slagvaardiger te maken om zich voor te bereiden op de toekomst van hun sector. De 2.800 medewerkers van IFS ondersteunen meer dan 1 miljoen gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op: IFSworld.com.

Volg ons op Twitter: @ifsworld.
Lees de IFS-blog over technologie, innovatie en creativiteit: http://blog.ifsworld.com/.

Contactinformatie

IFS