Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 81 dagen geleden)
PR: KINXX PR

IaaS hosting bedrijf 3W Infra lanceert datacenter-neutrale ‘Remote Hands’ service in Nederland

Amsterdam, 20 december 2016 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider met meer dan 3.000 dedicated servers in beheer, heeft een datacenter-neutrale ‘Remote Hands’ service gelanceerd. De nieuwe managed service richt zich op cloud providers, system integrators, managed hosting providers, broadcasting bedrijven en enterprise organisaties die engineering ondersteuning nodig hebben, oftewel ‘remote hands’ in datacenters waar dan ook in Nederland.

Als ‘pure-play’ IaaS provider levert 3W Infra alleen infrastructurele hostingdiensten. 3W Infra Remote Hands biedt dan ook alleen engineering diensten op rack en server niveau, oftewel services met betrekking tot installatie, onderhoud en troubleshooting voor hardware-, netwerk- en kabelmanagement. Het vervangen van componenten en voorraadbeheer behoort eveneens tot de mogelijkheden. Omdat 3W Infra zich alleen richt op het leveren van maatwerk IaaS services, zullen de 3W Infra Remote Hands engineers zich niet met de software stack gaan bezighouden.

Uitbreiding Frankfurt en Londen
3W Infra is een datacenter-neutrale service. Het betekent dat de engineering diensten kunnen worden geleverd in welk datacenter in Nederland dan ook. 3W Infra verwacht de meeste vraag vanuit de regio Amsterdam, maar ook in datacenters elders in Nederland is de engineering dienst beschikbaar. Binnenkort zal de Remote Hands service – afhankelijk van de klantvraag – tevens worden uitgebreid naar andere Europese internet hubs, waaronder Frankfurt en Londen.

3W Infra Remote Hands wordt geleverd op  basis van een pay-per-use model, wat inhoudt dat gebruikers geen lidmaatschap hoeven aan te gaan en alleen hoeven te betalen voor de resources die zij daadwerkelijk gebruiken.

“3W Infra heeft een eigen datacenter in Amsterdam, maar onze Remote Hands service is overal waar gewenst inzetbaar,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “Sommige klanten hebben in een proefopzet al gebruikgemaakt van onze Remote Hands service. Het betreft klanten met IT infrastructuren die zijn ondergebracht in datacenters in de regio Amsterdam, onder andere bij EvoSwitch, Equinix en Easynet. Op dit moment zijn we klaar voor een marktbrede uitrol van de Remote Hands service.”

Online gaming, financials
3W Infra heeft er bewust voor gekozen om de Remote Hands service tijdens de proefopzet allereerst in de regio Amsterdam uit te testen. Net als Frankfurt en Londen kent Amsterdam een hoge datacenter dichtheid en hebben vrijwel alle grote spelers op het gebied van hosting, cloud en colocatie IT infrastructuren ondergebracht in Amsterdam.

Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra
“Bedrijven binnen online gaming, fintech en big data komen nogal eens IaaS engineering handen en kennis tekort, vooral in de grootste internet hubs ter wereld – in Amsterdam, Frankfurt en Londen,”
zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra.

“De Remote Hands service is bedoeld voor cloud services providers, system integrators, enterprise organisaties en managed hosting bedrijven die geen of onvoldoende engineers in de Amsterdamse regio beschikbaar hebben, en voor diegenen met een tekort aan IaaS expertise,” zegt Premchand. “Deze bedrijven bieden wij snelle en kennisintensieve ondersteuning op het gebied van IT-infrastructurele taken. Tijdens de proefopzet hebben klanten gemerkt dat zowel geplande taken als ad hoc taken in het datacenter zeer korte responstijden hebben, en dat 24x7. Wij verwachten dat we na de marktbrede uitrol deze snelle leveringstijden kunnen vasthouden - in welk datacenter dan ook. En we hopen dat het verder zal bijdragen aan de maatwerkervaring die 3W Infra graag wil bieden.”

Het idee voor het opzetten van een 3W Infra Remote Hands service in de internet hubs van Amsterdam, Frankfurt en Londen, is eigenlijk ontstaan vanuit het beperkte aantal supporttickets bij 3W Infra’s supportdesk. “Misschien komt het door de kwaliteit van de hardware merken die we gebruiken, of door de kwaliteit van de engineers die de hardware installeren. Hoe dan ook, wij hadden een uitgebreide hoeveelheid supporturen voor klanten beschikbaar die niet werden gebruikt. Toen kregen we het idee om het als dienst los te koppelen van de IaaS diensten die wij vanuit het eigen datacenter in Amsterdam leveren en het als aparte datacenter-neutrale Remote Hands service in de markt te zetten.”

3W Infra is gevestigd in Amsterdam, wat een beetje verklaart waarom de Remote Hands service allereerst in Amsterdam en de rest van Nederland wordt uitgerold. Er is echter nog een reden waarom 3W Infra ervoor heeft gekozen om zich met nadruk te richten op Amsterdam, Frankfurt en Londen.

“Deze internet hubs, met zeer uitgebreide mogelijkheden op het gebied van connectiviteit, oefenen grote aantrekkingskracht uit op bedrijven binnen online gaming, fintech en big data,” zegt Premchand. “Deze bedrijven brengen hun  IT infrastructuren doorgaans naar de ‘edge’ van een netwerk. Het betekent dat zij nogal eens IaaS engineering handen en kennis tekortkomen, vooral in de grootste internet hubs ter wereld – in Amsterdam, Frankfurt en Londen. Dat is waar 3W Infra Remote Hands op inspeelt, ook omdat het voor deze bedrijven vrij kostbaar kan zijn om eigen mensen op deze locaties in dienst te nemen.”

Beschikbaarheid
3W Infra Remote Hands Service is als datacenter-neutrale service nu direct beschikbaar in de regio Amsterdam, evenals in de rest van Nederland. De 3W Infra Remote Hands service in respectievelijk Frankfurt en Londen zal naar verwachting binnenkort worden uitgerold.

-----------------

Over 3W Infra
3W Infra is een Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider die in 2014 is opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en richt zich op het leveren van IaaS in zijn puurste vorm. 3W Infra’s enterprise level hosting oplossingen met een schaalbaar en kostenefficiënt design, worden op maat ontwikkeld en nauw afgestemd op individuele behoeften. Klanten kunnen bij 3W Infra terecht voor onder andere dedicated servers, colocatie, IP transit, en high-level klantensupport met remote hands.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft reeds 3.000 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. 3W Infra mag onder andere enkele van de grootste internet, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------

Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com