www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 82 dagen geleden)
PR: MCS PR

Xerox sleept Innovation Award in de wacht

Inzet van data grootste innovatiekracht

Breukelen, 19 december 2016 – Xerox heeft tijdens het Customer Experience event Interactions Benelux 2016 de Innovation Award van Interactive Intelligence (Genesys) in ontvangst mogen nemen. Xerox heeft de award in de wacht gesleept dankzij de inzet van Customer Interaction Center (CIC) technologieën voor vernieuwende projecten in het contactcenter.

CIC-innovatie
Xerox heeft de titel te danken aan de slimme inzet van data voor een bekende autoleverancier. Met behulp van Internet-of-Things heeft Xerox de dashboards van auto’s gekoppeld aan het contactcenter. Meldingen vanuit het dashboard worden direct doorgestuurd naar het contactcenter. Customer agents zijn hierdoor in staat proactief contact op te nemen met de eigenaar van de auto om bijvoorbeeld een afspraak te plannen bij de dealer voor een onderhoudsbeurt. Daarnaast kan de eigenaar gewezen worden op versleten banden, een te laag oliepeil, enzovoorts. Hiermee wordt niet alleen een optimale klantbeleving gerealiseerd, maar wordt het ook eenvoudiger om preventief onderhoud te verrichten om ongemakken te voorkomen.

Dit is het tweede jaar op rij dat Xerox een award in de wacht sleept. Vorig jaar nam Xerox de Partnership Award in ontvangst voor haar bijdrage aan een innovatieve applicatie voor de Apple Watch. Samen met KPN als provider en Interactive Intelligence heeft Xerox een applicatie ontwikkeld die real time managementinformatie weergeeft. Hiermee kunnen teamleiders significant meer de vloer op om hun customer care agents te coachen en zijn opdrachtgevers en managers met één blik op hun pols op de hoogte van alle belangrijke managementinformatie.

Wiljan van Werkhoven, Account Director van KPN en partner van zowel Interactive Intelligence als Xerox: “De technologie van CIC, de business van Xerox en de kennis en ervaring van KPN zijn een mooie combinatie. Dat blijkt maar weer uit deze mooie award. Het onderstreept dat gezamenlijk innoveren leidt tot de mooiste en beste oplossingen.”

Leon NM van Adrichem, VP CallCenter Technology Europe & APAC bij Xerox Customer Care Services nam de award in ontvangst: “Het is mooi als de ambitie en het vermogen om te innoveren gedeeld worden door alle betrokken partijen. Onze vragen en ideeën vanuit de business worden door KPN en Interactive Intelligence razendsnel opgepakt en uitgevoerd. Voor ons als facilitaire onderneming is vooruitkijken en vooruitlopen op de wensen van onze interne en externe klanten van levensbelang. Het is mooi dat onze inspanningen nu beloond worden met deze award.”

Interactions Benelux 2016
De Interactions Benelux 2016 was de lustrumeditie van het klanten- en partnerevent van Interactive Intelligence. Vanaf 1 december is de acquisitie van Interactive Intelligence door Genesys afgerond en is de gezamenlijke organisatie marktleider in omnichannel customer experience oplossingen.

-xxx-

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de separatie eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox® en Xerox zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------
Bijschrift bij afbeelding: In de bijlage vindt u een foto op hoge resolutie van de Award winnaars. V. l.n.r. Miro Grulovic (KPN, namens IKEA), Rogier Bosch (Dealer Direct), Leon van Adrichem (Xerox Services), Henk-Jan Koerts en Peter Kegel (a.s.r.)

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:
Xerox (Nederland) B.V.
Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Jill Faro of Rosalie Hage +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Laatste van Xerox
Wilco van Bezooijen benoemd tot algemeen directeur van Xerox Nederland

Naar verwachting zal 82% van de werknemers binnen 12-18 maanden naar kantoor terugkeren, blijkt uit de Xerox Future of Work Survey

Xerox breidt Cloud Services portfolio uit met Virtual Print & Fleet Management
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland

Qualys biedt uitgebreide Inventory Sync met ServiceNow Service Graph CMDB als onderdeel van het nieuwe Service Graph Connector Program