www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Omzet DEKRA groeit in 2016 naar ruim 2,9 miljard euro

Digitalisering zorgt voor sterke groei wereldwijd

• Omzet groeit in 2016 met 6% tot ruim 2,9 miljard euro
  • Aantal medewerkers stijgt tot ruim 38.000
  • Verdere uitbreiding van testfaciliteiten in Azië
  • Al 13 jaar voortdurende groei
DEKRA, een van de grootste test- en certificeringsbedrijven ter wereld, blijft groeien. Het bedrijf realiseert in 2016 een omzet van circa 2,9 miljard euro. Ruim 80% van de groei is organisch, maar daarnaast heeft DEKRA het afgelopen jaar ook flink geïnvesteerd in de uitbreiding van zijn faciliteiten. Dat geldt voor de meer traditionele markten, zoals voertuigkeuringen, maar ook in nieuwe testmarkten voor het 'Internet of Things'. Het aantal medewerkers van DEKRA is in de afgelopen acht jaar verdubbeld naar ruim 38.000. Daarnaast werden er in de afgelopen twee jaar 15 nieuwe labs geopend, waarvan 5 in China en een in Dubai. Ook voor 2017 verwacht DEKRA verdere groei.

In de komende jaren blijft DEKRA werken aan de realisering van 'Vision 2025'. Het strategische programma moet ervoor zorgen dat het bedrijf uitgroeit tot de wereldwijde partner voor veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. Volgens CEO van DEKRA in Nederland, Bert Zoetbrood, spelen de digitalisering van de samenleving en de daarbij behorende werkprocessen en dienstverlening een cruciale rol. "In 2016 lag voor ons het zwaartepunt op het uitbreiden van ons dienstenportfolio voor het 'Internet of Things' en de integratie van de bedrijven die zich daarmee bezighouden. Met de overname van AT4 Wireless in Spanje en QuieTek in Taiwan en de oprichting van de joint venture DEKRA iST Reliability Services, staan we met onze diensten rondom 'connectivity' in de wereldwijde top 5."

DEKRA's groeistrategie wordt ook in 2017 doorgezet. CEO van DEKRA Stefan Kölbl zegt hierover: "Veiligheid staat op nummer één, in onze huidige samenleving en in die van de toekomst. Onze jarenlange ervaring als wereldwijde marktleider voor voertuigkeuringen en onze nieuwe aanwinsten in de segmenten elektronica en telecommunicatie sluiten naadloos op elkaar aan. In de komende jaren wil DEKRA een actieve voortrekkersrol spelen als het gaat om de conceptontwikkeling en de implementatie van de benodigde teststandaarden."

In 2016 focuste DEKRA op het uitbreiden van zijn serviceportfolio door nieuwe aangekochte 'Internet of Things' bedrijven te integreren. Deze nieuwe onderdelen worden vanuit het hoofkantoor in Arnhem aangestuurd als onderdeel van de wereldwijde divisie Product Testing & Certification. DEKRA is in Nederland ook actief op het gebied van Business Assurance, Material Testing & Inspection, Rail inspecties en Claims & Expertise. Het bedrijf is sterk gepositioneerd voor opkomende en toekomstige markten. Daarnaast heeft DEKRA verschillende aankopen gedaan om zijn internationale testnetwerk voor het 'Internet of Vehicles' (IoV) uit te breiden. Zoetbrood: "Het veiligstellen van connectiviteit wordt steeds belangrijker. De vraag naar veilige apparaten, veilige draadloze componenten en veilig elektrisch vervoer neemt wereldwijd exponentieel toe."

------------------------------

Noot voor de pers: dit persbericht staat ook op pers.dekra.nl. Voor meer informatie over DEKRA, neem contact op met Stan Hendriks, telefoon +31 88 968 3323, e-mail: stan.hendriks@dekra.com.

Over DEKRA
Al meer dan 90 jaar werkt DEKRA aan veiligheid. De in 1925 opgerichte Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V is uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende expertiseorganisatie. Met gekwalificeerde en onafhankelijke services draagt DEKRA bij aan veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. Tot de dienstverlening behoren onder andere voertuiginspecties en -keuringen, schadeafhandeling, industriële en bouwinspecties, advisering over veiligheid, producttesten & -certificatie, systeemcertificatie, maar ook trainingen en uitzendwerk. DEKRA heeft een duidelijke ambitie: in het jaar 2025 is DEKRA dé wereldwijde partner voor een veilige wereld.
In Nederland heeft DEKRA een omzet van 105 miljoen euro en biedt het bedrijf werk aan ongeveer 900 medewerkers. DEKRA is in Nederland actief op het gebied van Product Testing & Certification, Business Assurance, Material Testing & Inspection en Claims & Expertise. Het hoofdkantoor en één van de grootste testlaboratoria van Europa staan in Arnhem.
Tags bij dit bericht

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl