www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!

Smappee introduceert gemakkelijke manier om de goedkoopste energieleverancier te vinden

Samenwerking met energievergelijkingssites in 2017 ook in Nederland uitgerold

Kortrijk, 15 december 2016 – Smappee kondigt vandaag de samenwerking aan met de Belgische energievergelijkingssite aanbieders.be. Door de samenwerking kan de Smappee-app op basis van iemands persoonlijke energieverbruiksgegevens steeds de goedkoopste energieleverancier aanraden. Overschakelen kan dan simpel door te klikken op een van de voorgestelde energiecontracten. Nooit was het makkelijker om gebruikersspecifiek de goedkoopste aanbieder te vinden. Hoewel deze dienst momenteel alleen in België beschikbaar is, is het de bedoeling in 2017 uit te breiden naar andere landen waar Smappee actief is.

Slimmer omgaan met energie
Smappee is een slimme energiemonitor die realtime energieverbruiksgegevens doorstuurt naar de tablet of smartphone van de gebruiker. Door de samenwerking met de vergelijkingssite, die alle energieleveranciers en hun contracten vergelijkt, kan Smappee deze gegevens nu gebruiken om op elk moment het energiecontract voor te stellen dat het beste past bij het desbetreffende gebruikersprofiel. De nieuwe toepassing van de Smappee-app zorgt ervoor dat er nog slimmer omgegaan kan worden met het energiebudget.

Geen kans op fouten
Het verschil tussen deze samenwerking en klassieke vergelijkingswebsites is dat de consument zelf manueel geen gegevens meer hoeft in te voeren, waardoor er ook geen fouten gemaakt kunnen worden. Smappee berekent deze gegevens automatisch op basis van het totale verbruik in de Smappee-app. Dit is gebruiksvriendelijker en 100% accuraat.

Nog meer besparen
Door het realtime inzicht in het verbruik tot op toestelniveau kon Smappee al helpen te besparen op de energiekosten. Met deze nieuwe samenwerking kan de besparing nog groter worden. Overstappen van energieleverancier is namelijk een heel makkelijke en populaire manier om snel te besparen op energiekosten. In december 2016 liep het prijsverschil voor een gemiddeld gezin tussen de duurste en goedkoopste leverancier voor energie op tot zo’n 160 euro op jaarbasis. Voor gas liep dit verschil zelfs op tot ongeveer 280 euro per jaar (bron: Consumentenbond – vast jaartarief voor vierpersoonshuishouden). Dat is een forse besparing die zonder commissie of abonnementskosten ten gunste komt van de gebruiker.

Hoe het werkt:
  1. Smappee-gebruikers kunnen er via de app voor kiezen hun energiecontract (elektriciteit en/of gas) te vergelijken.
  2. Op basis van de postcode en de huidige leveranciers toont de Smappee-app vervolgens de prijzen bij andere energieleveranciers. Zowel de mogelijke besparingen of meerkosten als het jaarbedrag worden getoond.
  3. Overstappen kan gemakkelijk door te klikken op een van de voorgestelde contracten. Dan moet enkel nog de naam, adres en het e-mailadres ingevuld worden. Aanbieders.be doet dan het nodige om de overstap naar een ander energiecontract te regelen.

Voorlopig is de dienst alleen beschikbaar in België, maar het is de bedoeling om dit uit te breiden naar alle andere landen waar Smappee actief is. Vanaf vandaag is de toepassing beschikbaar voor iOS. Vanaf eind januari kunnen ook Android-gebruikers van de dienst gebruik maken.

Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
smappee contact

Logo smappee

smappee sociaal

smappee tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Thales

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl