Twee derde van organisaties heeft geen solide vitaliteitsbeleid

Breukelen, 8 december 2016 – Het hanteren van een sterk vitaliteitsbeleid blijkt voor organisaties wereldwijd een grote uitdaging. 67 procent van de werkgevers wereldwijd vindt dat hun organisatie geen solide beleid heeft. Dat terwijl 74 procent aangeeft een vitaliteitsbeleid wel een belangrijk onderdeel te vinden van hun aantrekkelijkheid voor werknemers. Dit draagt bij aan de werving en het behoud van personeel. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoeksrapport ‘Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies’ van Xerox HR Services

Ondanks dat het merendeel van de organisaties aangeeft geen sterk beleid te hanteren, zien drie op de vier bedrijven wel dat genomen initiatieven op het vlak van arbeidsvitaliteit een bijdrage hebben geleverd aan de betrokkenheid en het moreel van werknemers. Maar ook aan het beeld van de organisatie, het algehele welzijn van medewerkers en de arbeidsprestaties en productiviteit van het personeel.

Piet-Jan Van Gerwen, Vice President Human Capital Services (HCS) EMEA van Xerox: “Vitale organisaties zijn aantrekkelijke werkgevers. Medewerkers krijgen voldoende ontwikkelmogelijkheden, zijn productiever en gemotiveerder. Het is een zorgelijke kwestie dat een ruime meerderheid vindt dat hun organisatie nog geen sterk beleid voert. Organisaties kunnen immers veel winst behalen door een vitaliteitsprogramma op te zetten of het bestaande beleid slimmer in te richten. Denk aan het reduceren van ziekteverzuim, het vergroten van de betrokkenheid op de werkvloer en het behouden van het personeel.”

Xerox HR Services
Xerox HR Services helpt werkgevers met het verbeteren van hun HR-programma’s door hen te voorzien van advies, technologie en administratieve diensten zodat werknemers programma’s voor gezondheid, personal finance en loopbaanontwikkeling effectiever kunnen beheren.

Over het onderzoek
In het kader van het onderzoek ‘Working Well: A Global Survey of Workforce Wellbeing Strategies’ verzamelde Xerox HR Services gegevens van 428 organisaties in 33 landen. Deze hadden betrekking op diverse wereldwijde vitaliteitsvraagstukken, zoals de bedrijfsstrategie en –doelstellingen, het financieel welzijn, de communicatie, de bedrijfscultuur en de effectiviteit van vitaliteitsprogramma’s. Het onderzoek werd in augustus 2016 afgerond.

-xxx-

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met de expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en kennis van wat gebruikers willen, verbetert Xerox de workflow en wordt productiviteit, efficiëntie en personalisering versterkt. De medewerkers creëren in 180 landen betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor Xerox-klanten en hun klanten. Op 29 januari heeft Xerox een splitsing aangekondigd. De organisatie wordt opgedeeld in twee onafhankelijke, beursgenoteerde ondernemingen, een business proces outsourcing bedrijf en een document technology bedrijf. Xerox verwacht de separatie eind 2016 te voltooien. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox® en Xerox zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.

Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)