www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (4 jaar en 76 dagen geleden)

True Key van Intel Security werkt nu samen met Windows Hello voor multi-factor authenticatie

SAMENVATTING:
  • True Key-extensie voor Windows Edge maakt veilig inloggen mogelijk met behulp van de authenticatiemogelijkheden van Windows Hello in Windows 10
  • Nieuwe functies in de True Key-app bieden betere ondersteuning voor desktopbrowsers, meer mobiele authenticatiemethodes en ondersteuning voor meer mobiele browsers
Schiphol-Rijk, 7 december 2016 – Intel Security heeft zijn wachtwoordmanager True Key geïntegreerd met Windows Hello, waarmee gebruikers nu eenvoudig kunnen inloggen via de Microsoft Edge browser. Windows Hello is het nieuwe biometrische beveiligingssysteem van Windows 10*. Gebruikers van Windows 10 kunnen in Windows Edge nu de True Key-extensie voor Windows Hello inschakelen, waarna ze zich makkelijker en veiliger kunnen aanmelden bij hun online-accounts.

Het online leven wordt steeds belangrijker voor consumenten. In 2015 waren er voor het eerst meer dan 1 miljard websites, die als voornaamste inlogmethode gebruikersnamen en wachtwoorden hanteren. De ingebouwde multi-factor beveiliging van de True Key-app maakt het voor gebruikers makkelijker om lange en sterke wachtwoorden te genereren en te onthouden voor al hun online-accounts. Daarmee wordt afgerekend met de slechte en vaak onveilige wachtwoorden van veel gebruikers.

Gebruikers van Windows 10 kunnen nu de True Key-extensie voor Microsoft Edge downloaden en koppelen aan hun persoonlijke True Key-profiel. Vanaf dat moment kunnen ze gebruik maken van de veilige authenticatiemogelijkheden van Windows Hello. De True Key-extensie onthoudt de bestaande wachtwoorden, maakt nieuwe aan en vult op de inlogschermen van websites of apps automatisch de gebruikersnaam en het wachtwoord in.

"Het wachtwoordprobleem zal niet van de ene op de andere dag zijn opgelost en daarom is Windows Hello een grote stap op weg naar de ‘wachtwoordvrije toekomst’ die Intel Security en Microsoft voor ogen hebben”, zegt Richard Reiner, CTO True Key bij Intel Security. "Door gebruikers van True Key te voorzien van verbeterde multi-factor beveiliging en de optie om logingegevens automatisch in te laten vullen, helpen we ze om hun online-accounts beter te beveiligen.”

De True Key-extensie voor Microsoft Edge kan worden gedownload van de Windows Store, waarna via de instellingen de Windows Hello-authenticatie kan worden ingeschakeld.

Enkele belangrijke functies en verbeteringen in True Key zijn:
  • Ondersteuning voor meer desktopbrowsers: naast Internet Explorer, Microsoft Edge en Chrome ondersteunt True Key nu ook Firefox.
  • Meer mogelijkheden op mobiele apparaten: Android- en iOS-gebruikers kunnen nu tot drie verschillende authenticatiemethodes combineren om in te loggen op hun mobiele True Key-app. Er kan gekozen worden uit gezichtsherkenning, vingerafdrukherkenning, vertrouwde apparaten en een hoofdwachtwoord als inlogmethode.
  • Betere functionaliteit voor Android: Android-gebruikers kunnen nu met hun vingerafdruk inloggen op de True Key-app. Ook kunnen ze er voor zorgen dat verloren of niet meer gebruikte apparaten geen toegang meer hebben tot de inloggegevens in True Key. Verder kunnen ze nu veilig mobiel browsen met de standaard Android-browser en met Opera.

Meer informatie over True Key van Intel Security en Windows Hello is te vinden in de volgende blog: https://blog.truekey.com/windows-hello-true-key-app.

* Windows Hello is beschikbaar op pc’s en laptops met compatibele hardware, zoals vingerafdrukscanners en camera’s.

Over Intel Security
Intel Security zet zich met zijn McAfee-lijn van producten in om de digitale wereld veiliger en zekerder te maken voor iedereen. Kijk voor meer informatie op www.intelsecurity.com. Intel Security is een divisie van Intel.

Meer informatie:
· Intel Security Nederland
· Intel Security Nederland Newsroom

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Intel Security Persdesk, e-mail intelsecurity@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

OPMERKING: Intel en het Intel logo, McAfee en het McAfee logo zijn gedeponeerde handelsmerken van Intel Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.