www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 167 dagen geleden)

NETGEAR introduceert eerste Tri-Band AC5300 Wave 2 Quad-Stream Wifi VDSL/ADSL Gateway Router

Gouda, 7 december 2016 – NETGEAR lanceert de NETGEAR Nighthawk® X8 AC5300 Tri-Band WiFi VDSL/ADSL Modem Router (D8500). Deze nieuwe uitvoering van de prijswinnende Nighthawk X8 WiFi Router biedt dezelfde tri-band- en quad-stream-functionaliteiten, een krachtige 1.4GHz dual core processor en voegt daar een DSL-modem met ondersteuning voor ADSL/ADSL2/ADSL2+ en VDSL/VDSL2 aan toe. Dit twee-in-één-ontwerp combineert een wifirouter en VDSL-modem in één behuizing, waardoor gebruikers minder draden hoeven te trekken.

Door het alsmaar groter wordende aantal verbonden devices in huis hebben veel thuisnetwerken last van bandbreedteproblemen. Tri-band wifitechnologie verdeelt deze devices over verschillende wifibanden, zodat elke gebruiker een goede ervaring heeft.

De vier externe antennes en vier interne antennes vergroten het draadloos bereik van de nieuwe Nighthawk X8 AC5300 WiFi VDSL/ADSL Modem Router en zorgen voor de benodigde bandbreedte. De Nighthawk X8 biedt een ingebouwd snel DSL-modem voor breedband met ondersteuning voor ADSL, ADSL2, ADSL2+ en VDSL en VDSL2. De Tri-band-wifi en Quad Stream-prestaties zorgen samen voor draadloze snelheden tot 5.3Gbps*. Dankzij Multi-User MIMO (MU-MIMO) wordt de Nighthawk X8 nog efficiënter, omdat naar meerdere devices tegelijk kan worden gestreamd. De zes Gigabit ethernetpoorten bieden gelegenheid voor het aansluiten van bedrade devices, en door poortaggregatie kunnen twee poorten samen een verbinding met een snelheid van 1Gbps leveren naar een geschikte NAS. Via een Gigabit ethernet WAN-poort kan de Nighthawk X8 worden aangesloten op het modem van de internetprovider.

“De Nighthawk X8 is de makkelijkste manier om je internetsnelheid een boost te geven. Deze router combineert de beste DSL-technologie met de tri-band Quad Stream. Dat is onmisbaar in huizen waarin meerdere inwoners HD-content streamen of tegelijk online games spelen”, zegt Sandeep Harpalani, senior director productmarketing Home Consumer Products bij NETGEAR. “De Nighthawk X8 opent de bandbreedtesluizen en biedt op elke wifiband vier datastreams. Daardoor streamt, speelt en surft iedereen zonder performanceproblemen.”

Belangrijkste functionaliteiten van de Nighthawk X8
Tri-band, quad-streamtechnologie verbindt devices met de snelst mogelijke wifiband, en verhoogt de algehele netwerksnelheid tot 3Gbps* (1000Mbps + 2166Mbps +2166Mbps) met 1024 QAM-ondersteuning Het ingebouwde DSL-modem ondersteunt zowel ADSL/ADSL2/ADSL2+ als VDSL/VDSL2 De krachtige 1.4Ghz dual core processor biedt hogere snelheden voor betere wifi-, bedrade en USB-prestaties. Smart Connect wijst langzame en snelle devices automatisch aan verschillende wifibanden toe 6 Gigabit Ethernet LAN-poorten verbinden meer draadloze apparaten en kunnen twee poorten samenvoegen voor snellere verbinding met een NAS voor 4K HD-streaming en snellere bestandsoverdracht 4 externe antennes verbeteren slecht signaal en verminderen ruis Dynamische QoS zorgt voor intelligente prioritering van bandbreedte per device en applicaties en voorkomt haperen bij videostreaming en online gaming MU-MIMO-technologie, ontworpen voor gelijktijdige streaming naar meerdere devices, biedt snelheidsverbeteringen naar mobiele apparaten – zolang zowel de router als het gekozen device MU-MIMO ondersteunt. Beamforming+ zorgt voor snelheid, betrouwbaarheid en bereik door wifi-signaal naar verbonden devices te richten.

Prijzen en beschikbaarheid
De NETGEAR Nighthawk X8 AC5300 WiFi VDSL/ADSL Modem Router (D8500) is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op verzoek beschikbaar.

Thumbnail
791 KB png D8500

Voor meer informatie (niet voor publicatie):

Pride PR
Letizia Luijs / Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.

NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR and the NETGEAR logo are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE