www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

‘Alles wordt software-defined’ en vijf andere trends in 2017

Riverbed voorspelt belangrijkste trends voor IT in nieuwe jaar

Hoofddorp, 6 december 2016 – Of het nu gaat om compute, storage of networking: op elk gebied wordt software-defined omarmd. Dat is een van de voorspellingen van Riverbed Technology voor 2017. Daarnaast komt er naar verwachting een nieuwe cloudgolf en krijgt de end-user experience meer aandacht. Vijf trends die we zeker terugzien in 2017.

1. Alles wordt software-defined
Beheer van de computing-omgeving, storage en networking wordt steeds meer geautomatiseerd door slimme software en niet door de hardwarecomponenten. Naar verwachting maken grote ondernemingen steeds vaker de keuze voor technologieën die zorgen voor flexibiliteit, inzicht en performance. Op deze manier ligt de weg open voor de software-defined enterprise.

2. Digitale transformatie leidt tot nieuwe cloudgolf
Digitale transformatie is niet zomaar een trend. De verwachting is dan ook dat in 2017 in alle markten steeds meer bedrijfskritische applicaties naar de cloud gemigreerd worden. ‘Cloud-only’ en ‘internet-only’ zijn de toekomst. Want hierdoor zijn organisaties flexibeler en kunnen ze meer kosten besparen.

3. De end-user experience staat centraal
Bedrijven merken dat de prestaties van hun applicaties in sommige gevallen achteruit gaan na een overstap naar de cloud. Dat heeft negatieve gevolgen voor de end-user experience. Bedrijven zullen steeds vaker een end-user experience-center inrichten of een medewerker met de functie end-user designer aanstellen om zo de applicatieprestaties te optimaliseren en te voorkomen dat gefrustreerde medewerkers via shadow IT naar eigen oplossingen gaan zoeken.

4. Er komt een einde aan datastorage op de vestigingen
‘Cloud-first’-strategieën zijn in opkomst en CIO’s zoeken naar manieren om het risico op dataverlies in de vestigingen te beperken. Grote ondernemingen kiezen in 2017 dan ook voor een gecentraliseerd infrastructuurmodel. Hiermee kunnen zij data in de vestigingen veiliger, makkelijker en effectiever back-uppen. Hetzelfde geldt voor het opslaan van data in het datacenter, de cloud of een hybride oplossing. Zo is de IT-afdeling in staat nieuwe services op locatie te implementeren als de business daarom vraagt.

5. Grote ondernemingen werken toe naar strategische architectuur voor digitale transformatie
Grote ondernemingen gaan zich steeds meer realiseren dat applicatie-, compute-, storage- en netwerkinfrastructuren naadloos met elkaar moeten samenwerken. Als zich ergens in de infrastructuur een zwakke plek of een storing voordoet, kan dat gevolgen hebben voor het gehele systeem. Daarom moet een strategische architectuur de volledige onderneming omvatten en alle componenten samenbrengen in één software-defined systeem.

Volg Riverbed:
·        Riverbed Blog
·        Riverbed Community
·        Twitter (@Riverbed)
·        SlideShare
·        Google+

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatie-performanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR