www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Mkb’er heeft succesvolle innovaties nodig voor voortbestaan

Initiatieven omtrent innovaties snel geadapteerd door medewerkers

Almere, 30 november 2016 – Blijven vernieuwen is cruciaal voor het voortbestaan van veel organisaties in het MKB. Van de ondervraagde mkb-professionals geeft 62 procent aan dat hun organisatie, zonder succesvolle innovaties, over tien jaar niet meer bestaat. Innovatie is met name belangrijk om te blijven voldoen aan de klantvraag (30%) en onderscheidend vermogen te creëren ten opzichte van de concurrentie (29%). Daarnaast vindt 53 procent van de mkb’ers dat initiatieven omtrent innovatie snel geadapteerd worden door medewerkers. Deze gegevens blijken uit de jaarlijkse MKB Marktmonitor van Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.559 mkb’ers.

Merendeel organisaties beschouwt zichzelf als sociaal innovatief
Als het om vernieuwing gaat, zetten mkb’ers dit jaar vooral in op het vernieuwen van de producten en/of diensten (36%) en het verbeteren van interne productie- en bedrijfsprocessen (32%). Opvallend is dat meer dan driekwart (78%) van de ondervraagden hun organisatie als sociaal innovatief beschouwt. Dit uit zich volgens de mkb’er in dynamisch management, slimmer werken, een flexibele organisatie en co-creatie. Slechts 12 procent geeft aan de focus te leggen op sociale innovatie in 2016.

Proces- en organisatorische veranderingen doorgevoerd
Hoe werd er vorig jaar geïnnoveerd? In 2015 heeft maar liefst 57 procent van de mkb’ers een nieuw, of in belangrijke mate verbeterd, proces ingevoerd voor het produceren van goederen of het leveren van diensten. Daarnaast heeft 47 procent een belangrijke organisatorische verandering doorgevoerd.

“Het is inmiddels geen verrassing meer dat innovatie de sleutel is tot zakelijk succes”, vertelt Loes Dingemans, algemeen directeur bij Unique. “Echter is het wel verrassend dat de focus nu met name bij product- en procesinnovatie ligt en in mindere mate bij sociale innovatie. Om als organisatie innovatief naar buiten te treden is het belangrijk om de waarde van interne innovatie te erkennen. Denk hierbij aan flexibiliseren van de organisatie of het stimuleren van co-creatie. Immers, een goed begin is het halve werk en een goede basis voor innovatie, dat begint vanuit het hart van de organisatie. De uitdrukking ‘practice what you preach’, is hier zeker aan de orde.”

Over MKB Marktmonitor 2016
Het onderzoek van Unique Nederland en Motivaction Research & Strategy richt zich op bedrijven met maximaal 500 medewerkers. In deze achtste editie van de MKB Marktmonitor zijn Unique en Motivaction, naast de bedrijfseconomische ontwikkelingen, ingegaan op de personele ontwikkelingen, innovaties en duurzame inzetbaarheid in het MKB. Tussen mei en juli van 2016 namen medewerkers van Unique en Technicum persoonlijke of digitale interviews af bij 1.559 ondernemers.

Het rapport is aan te vragen via: http://www.unique.nl/marktmonitor

Over Unique
Unique startte ruim 40 jaar geleden als uitzender met een bijzonder oog voor het talent van mensen en onderscheidde zich met haar persoonlijke en kwalitatieve dienstverlening. Vandaag de dag is Unique uitgegroeid tot een brede HR-dienstverlener. Nog steeds actief in arbeidsbemiddeling, maar biedt daarnaast een breed palet aan HR-diensten en producten. Unique stelt zich als doel om alle HR vraagstukken van ondernemers in te vullen. Online en offline, tijdens kantooruren en daarbuiten. Onze grootste kracht is onze verbeeldingskracht. We kijken naar wat er is. En we kijken naar wat er kan komen, naar de wereld van morgen. Unique gelooft in innovatie en biedt een nieuw type HR-dienstverlening. Toegankelijk. Deskundig. Op maat.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op https://hrstore.unique.nl/nl-NL/Shop/Product/Index

Marcommit
Paulien de Visser
unique@marcommit.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Unique
17 okt 2018 Unique gaat discriminatie tegen met de week van het anonieme cv

24 jul 2018 Op zoek naar een baan met vrijheid? Kies dan voor het mkb

10 jul 2018 Ontwikkeling medewerkers grootste personele uitdaging voor mkb-werkgevers

Logo Marcommit

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau