www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!

IGEL introduceert vernieuwde Universal Desktop Converter: UDC3

Veilig en gecentraliseerd beheer van endpointdevices, lagere operationele kosten

Utrecht, 29 november 2016IGEL Technology, toonaangevend ontwikkelaar van krachtige software voor werkplekbeheer, thin clients draaiend op IGEL Linux, zero clients en all-in-one thin client-oplossingen, lanceert zijn derde generatie Universal Desktop Converter (UDC3), voorzien van het besturingssysteem IGEL Linux 10. IGEL’s UDC3 biedt bedrijven van elke omvang een voordelig alternatief voor de traditionele desktophardware. Met deze converter kunnen zij hun kosten voor de vervanging van desktops drastisch beperken en hoeven ze niet meer te investeren in nieuwe hardware ter ondersteuning van hun gevirtualiseerde infrastructuren. Het omzetten van PC’s, laptops en thin clients van andere fabrikanten naar thin clients gebaseerd op IGEL Linux 10 stelt IT-organisaties tevens in staat al hun endpointdevices vanuit een centrale console veilig te beheren.

Lagere kosten
”Onze Universal Desktop Converter is bij uitstek geschikt voor bedrijven die hun operationele kosten willen verlagen,” zegt Hans Vogel, Sales Director van IGEL Nederland. “De UDC3 is uitgerust met IGEL Linux 10, een besturingssysteem dat klanten toegang geeft tot de modernste computingfaciliteiten en hun tegelijkertijd de prestaties en kracht biedt die zij nodig hebben om de productiviteit van hun werknemers versneld te doen groeien. Daarnaast beschikt het over de juiste beveiligings- en controlevoorzieningen die hun IT-afdeling nodig heeft voor vereenvoudigd endpointbeheer.”

Opzienbarende prestaties
Het eerder deze maand gelanceerde IGEL Linux 10 maakt gebruik van de Unified Extensible Firmware Interface (UEFI), die het aantal doelplatforms van de UDC3 uitbreidt tot de nieuwste devices van eindgebruikers, waaronder vele laptops, PC’s, thin clients en USB-sticks. Daarbovenop kan deze meest recente versie van het besturingssysteem met haar 64-bit OS-compatibiliteit meer dan 4 GB RAM adresseren in devices van de nieuwe generatie.

IGEL Linux 10, dat beschikt over een gemoderniseerde en aanpasbare gebruikersinterface, faciliteert de hardwareversnelde decodering van multimediacontent en -protocollen in devices met ondersteunde chipsets. Dit resulteert in opzienbarende eindgebruikersprestaties wanneer gebruikgemaakt wordt van populaire communicatieprotocollen als Citrix HDX, VMware Blast en Microsoft RDP. Daarnaast profiteren gebruikers van IGEL Linux 10 van betrouwbare en beheerde beveiligings- en onderhoudssupport, dankzij de toezegging van IGEL om regelmatig en frequent firmware-updates uit te brengen.

Betaalbare desktopconversie
IGEL’s UDC3 kan ook als besturingssysteem worden geïnstalleerd op thin clients, PC’s en laptops van andere fabrikanten. De installatie converteert deze devices voor eindgebruikers in IGEL-thin clients draaiend op IGEL Linux 10. De devices moeten wel voldoen aan minimumeisen als een op x86 gebaseerde processor, 2 GB RAM-geheugen en 2 GB opslagruimte.

De UDC3 is een betaalbare, krachtige, universeel inzetbare beheerde thin client, die gebruikers een veilige en betrouwbare toegang biedt tot clouddiensten, servergebaseerde computing (SBC)-applicaties en gevirtualiseerde desktopinfrastructuren (VDI’s) op hun bestaanbare hardware.

Geavanceerde beveiliging
IGEL’s UDC3 ondersteunt een breed scala aan beveiligingsstandaarden en -protocollen. IGEL Linux 10 bevordert niet alleen de veilige overdracht van gegevens, zowel binnen als buiten bedrijfsnetwerken, maar helpt bedrijven ook zich te beschermen tegen dataverlies en malwareaanvallen met behulp van tools als DriveLock: een oplossing voor de beveiliging van endpoints die ervoor zorgt dat USB-devices die zijn aangesloten op IGEL-thin clients zijn goedgekeurd voor gebruik. Verder ondersteunen alle thin en zero client-oplossingen van IGEL twee-factor-authenticatie door middel van geïntegreerde of externe smartcardlezers en beveiligingstokens, die nauw met elkaar samenwerken om te garanderen dat de veiligheid niet in gevaar gebracht wordt door cybercriminelen.

Vereenvoudigd endpointbeheer
Met IGEL’s Universal Management Suite (UMS), een toonaangevend platform voor apparaatbeheer dat standaard wordt meegeleverd met de UDC3-software, kunnen IT-organisaties alle endpointdevices die draaien op IGEL Linux 10 op afstand beheren.

De UMS is snel en eenvoudig te implementeren binnen een bestaande netwerkinfrastructuur. Het platform reduceert de kosten, tijd en moeite verbonden aan endpointbeheer op afstand en biedt tegelijkertijd maximale veiligheid en betrouwbaarheid. Bovendien kunnen UMS-klanten extra IGEL-licentieopties voor werkplekbeheer bestellen en installeren, zoals een Shared WorkPlace (SWP)-optie die gebruikersafhankelijke configuraties van gedeelde werkstations ondersteunt. De UMS kan gratis worden gedownload via www.myigel.com.

Flexibel licentiemodel
De IGEL UDC3 met IGEL Linux 10 is, in de vorm van een eeuwigdurende softwarelicentie verkrijgbaar bij channelpartners van IGEL, waaronder IGEL Platinum Partners en Authorized IGEL Partners (AIP’s). Deze UDC3-licentie, bedoeld om IT-organisaties meer zeggenschap te geven over de flexibiliteit die ze nodig hebben om hun IGEL-implementaties snel te kunnen schalen, biedt de keuze uit een één- of driejarig abonnement op firmware-updates en toegang tot IGEL’s toonaangevende technische ondersteuning. Dankzij de online licentieoverdracht kunnen organisaties met een actief onderhoudsabonnement hun UDC3-licentie, via https://activation.igel.com, ook nog eens van de ene device naar de andere overzetten.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
RPA Robotic Process Automation-marktleider UiPath meldt uitstekende resultaten en is de stuwende kracht achter wat Gartner ´Hyperautomatisering´ noemt

Xerxes Group neemt Document House Limburg over

Infoblox kondigt partnerschap aan met Nutanix

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning

KnowBe4 presenteert tweede seizoen van spannende videoserie voor security awareness-training: ‘The Inside Man 2’

Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Cisco

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl