www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: The Communication Force

IGEL introduceert vernieuwde Universal Desktop Converter: UDC3

Veilig en gecentraliseerd beheer van endpointdevices, lagere operationele kosten

Utrecht, 29 november 2016IGEL Technology, toonaangevend ontwikkelaar van krachtige software voor werkplekbeheer, thin clients draaiend op IGEL Linux, zero clients en all-in-one thin client-oplossingen, lanceert zijn derde generatie Universal Desktop Converter (UDC3), voorzien van het besturingssysteem IGEL Linux 10. IGEL’s UDC3 biedt bedrijven van elke omvang een voordelig alternatief voor de traditionele desktophardware. Met deze converter kunnen zij hun kosten voor de vervanging van desktops drastisch beperken en hoeven ze niet meer te investeren in nieuwe hardware ter ondersteuning van hun gevirtualiseerde infrastructuren. Het omzetten van PC’s, laptops en thin clients van andere fabrikanten naar thin clients gebaseerd op IGEL Linux 10 stelt IT-organisaties tevens in staat al hun endpointdevices vanuit een centrale console veilig te beheren.

Lagere kosten
”Onze Universal Desktop Converter is bij uitstek geschikt voor bedrijven die hun operationele kosten willen verlagen,” zegt Hans Vogel, Sales Director van IGEL Nederland. “De UDC3 is uitgerust met IGEL Linux 10, een besturingssysteem dat klanten toegang geeft tot de modernste computingfaciliteiten en hun tegelijkertijd de prestaties en kracht biedt die zij nodig hebben om de productiviteit van hun werknemers versneld te doen groeien. Daarnaast beschikt het over de juiste beveiligings- en controlevoorzieningen die hun IT-afdeling nodig heeft voor vereenvoudigd endpointbeheer.”

Opzienbarende prestaties
Het eerder deze maand gelanceerde IGEL Linux 10 maakt gebruik van de Unified Extensible Firmware Interface (UEFI), die het aantal doelplatforms van de UDC3 uitbreidt tot de nieuwste devices van eindgebruikers, waaronder vele laptops, PC’s, thin clients en USB-sticks. Daarbovenop kan deze meest recente versie van het besturingssysteem met haar 64-bit OS-compatibiliteit meer dan 4 GB RAM adresseren in devices van de nieuwe generatie.

IGEL Linux 10, dat beschikt over een gemoderniseerde en aanpasbare gebruikersinterface, faciliteert de hardwareversnelde decodering van multimediacontent en -protocollen in devices met ondersteunde chipsets. Dit resulteert in opzienbarende eindgebruikersprestaties wanneer gebruikgemaakt wordt van populaire communicatieprotocollen als Citrix HDX, VMware Blast en Microsoft RDP. Daarnaast profiteren gebruikers van IGEL Linux 10 van betrouwbare en beheerde beveiligings- en onderhoudssupport, dankzij de toezegging van IGEL om regelmatig en frequent firmware-updates uit te brengen.

Betaalbare desktopconversie
IGEL’s UDC3 kan ook als besturingssysteem worden geïnstalleerd op thin clients, PC’s en laptops van andere fabrikanten. De installatie converteert deze devices voor eindgebruikers in IGEL-thin clients draaiend op IGEL Linux 10. De devices moeten wel voldoen aan minimumeisen als een op x86 gebaseerde processor, 2 GB RAM-geheugen en 2 GB opslagruimte.

De UDC3 is een betaalbare, krachtige, universeel inzetbare beheerde thin client, die gebruikers een veilige en betrouwbare toegang biedt tot clouddiensten, servergebaseerde computing (SBC)-applicaties en gevirtualiseerde desktopinfrastructuren (VDI’s) op hun bestaanbare hardware.

Geavanceerde beveiliging
IGEL’s UDC3 ondersteunt een breed scala aan beveiligingsstandaarden en -protocollen. IGEL Linux 10 bevordert niet alleen de veilige overdracht van gegevens, zowel binnen als buiten bedrijfsnetwerken, maar helpt bedrijven ook zich te beschermen tegen dataverlies en malwareaanvallen met behulp van tools als DriveLock: een oplossing voor de beveiliging van endpoints die ervoor zorgt dat USB-devices die zijn aangesloten op IGEL-thin clients zijn goedgekeurd voor gebruik. Verder ondersteunen alle thin en zero client-oplossingen van IGEL twee-factor-authenticatie door middel van geïntegreerde of externe smartcardlezers en beveiligingstokens, die nauw met elkaar samenwerken om te garanderen dat de veiligheid niet in gevaar gebracht wordt door cybercriminelen.

Vereenvoudigd endpointbeheer
Met IGEL’s Universal Management Suite (UMS), een toonaangevend platform voor apparaatbeheer dat standaard wordt meegeleverd met de UDC3-software, kunnen IT-organisaties alle endpointdevices die draaien op IGEL Linux 10 op afstand beheren.

De UMS is snel en eenvoudig te implementeren binnen een bestaande netwerkinfrastructuur. Het platform reduceert de kosten, tijd en moeite verbonden aan endpointbeheer op afstand en biedt tegelijkertijd maximale veiligheid en betrouwbaarheid. Bovendien kunnen UMS-klanten extra IGEL-licentieopties voor werkplekbeheer bestellen en installeren, zoals een Shared WorkPlace (SWP)-optie die gebruikersafhankelijke configuraties van gedeelde werkstations ondersteunt. De UMS kan gratis worden gedownload via www.myigel.com.

Flexibel licentiemodel
De IGEL UDC3 met IGEL Linux 10 is, in de vorm van een eeuwigdurende softwarelicentie verkrijgbaar bij channelpartners van IGEL, waaronder IGEL Platinum Partners en Authorized IGEL Partners (AIP’s). Deze UDC3-licentie, bedoeld om IT-organisaties meer zeggenschap te geven over de flexibiliteit die ze nodig hebben om hun IGEL-implementaties snel te kunnen schalen, biedt de keuze uit een één- of driejarig abonnement op firmware-updates en toegang tot IGEL’s toonaangevende technische ondersteuning. Dankzij de online licentieoverdracht kunnen organisaties met een actief onderhoudsabonnement hun UDC3-licentie, via https://activation.igel.com, ook nog eens van de ene device naar de andere overzetten.
Eerder van IGEL Technology
31 jul 2019 IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

22 jul 2019 Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL

12 jul 2019 IGEL benoemt Casey Cheyne tot Vice President Cloud Partnerships
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen
IGEL Technolog.. contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl