www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 69 dagen geleden)

IGEL introduceert vernieuwde Universal Desktop Converter: UDC3

Veilig en gecentraliseerd beheer van endpointdevices, lagere operationele kosten

Utrecht, 29 november 2016IGEL Technology, toonaangevend ontwikkelaar van krachtige software voor werkplekbeheer, thin clients draaiend op IGEL Linux, zero clients en all-in-one thin client-oplossingen, lanceert zijn derde generatie Universal Desktop Converter (UDC3), voorzien van het besturingssysteem IGEL Linux 10. IGEL’s UDC3 biedt bedrijven van elke omvang een voordelig alternatief voor de traditionele desktophardware. Met deze converter kunnen zij hun kosten voor de vervanging van desktops drastisch beperken en hoeven ze niet meer te investeren in nieuwe hardware ter ondersteuning van hun gevirtualiseerde infrastructuren. Het omzetten van PC’s, laptops en thin clients van andere fabrikanten naar thin clients gebaseerd op IGEL Linux 10 stelt IT-organisaties tevens in staat al hun endpointdevices vanuit een centrale console veilig te beheren.

Lagere kosten
”Onze Universal Desktop Converter is bij uitstek geschikt voor bedrijven die hun operationele kosten willen verlagen,” zegt Hans Vogel, Sales Director van IGEL Nederland. “De UDC3 is uitgerust met IGEL Linux 10, een besturingssysteem dat klanten toegang geeft tot de modernste computingfaciliteiten en hun tegelijkertijd de prestaties en kracht biedt die zij nodig hebben om de productiviteit van hun werknemers versneld te doen groeien. Daarnaast beschikt het over de juiste beveiligings- en controlevoorzieningen die hun IT-afdeling nodig heeft voor vereenvoudigd endpointbeheer.”

Opzienbarende prestaties
Het eerder deze maand gelanceerde IGEL Linux 10 maakt gebruik van de Unified Extensible Firmware Interface (UEFI), die het aantal doelplatforms van de UDC3 uitbreidt tot de nieuwste devices van eindgebruikers, waaronder vele laptops, PC’s, thin clients en USB-sticks. Daarbovenop kan deze meest recente versie van het besturingssysteem met haar 64-bit OS-compatibiliteit meer dan 4 GB RAM adresseren in devices van de nieuwe generatie.

IGEL Linux 10, dat beschikt over een gemoderniseerde en aanpasbare gebruikersinterface, faciliteert de hardwareversnelde decodering van multimediacontent en -protocollen in devices met ondersteunde chipsets. Dit resulteert in opzienbarende eindgebruikersprestaties wanneer gebruikgemaakt wordt van populaire communicatieprotocollen als Citrix HDX, VMware Blast en Microsoft RDP. Daarnaast profiteren gebruikers van IGEL Linux 10 van betrouwbare en beheerde beveiligings- en onderhoudssupport, dankzij de toezegging van IGEL om regelmatig en frequent firmware-updates uit te brengen.

Betaalbare desktopconversie
IGEL’s UDC3 kan ook als besturingssysteem worden geïnstalleerd op thin clients, PC’s en laptops van andere fabrikanten. De installatie converteert deze devices voor eindgebruikers in IGEL-thin clients draaiend op IGEL Linux 10. De devices moeten wel voldoen aan minimumeisen als een op x86 gebaseerde processor, 2 GB RAM-geheugen en 2 GB opslagruimte.

De UDC3 is een betaalbare, krachtige, universeel inzetbare beheerde thin client, die gebruikers een veilige en betrouwbare toegang biedt tot clouddiensten, servergebaseerde computing (SBC)-applicaties en gevirtualiseerde desktopinfrastructuren (VDI’s) op hun bestaanbare hardware.

Geavanceerde beveiliging
IGEL’s UDC3 ondersteunt een breed scala aan beveiligingsstandaarden en -protocollen. IGEL Linux 10 bevordert niet alleen de veilige overdracht van gegevens, zowel binnen als buiten bedrijfsnetwerken, maar helpt bedrijven ook zich te beschermen tegen dataverlies en malwareaanvallen met behulp van tools als DriveLock: een oplossing voor de beveiliging van endpoints die ervoor zorgt dat USB-devices die zijn aangesloten op IGEL-thin clients zijn goedgekeurd voor gebruik. Verder ondersteunen alle thin en zero client-oplossingen van IGEL twee-factor-authenticatie door middel van geïntegreerde of externe smartcardlezers en beveiligingstokens, die nauw met elkaar samenwerken om te garanderen dat de veiligheid niet in gevaar gebracht wordt door cybercriminelen.

Vereenvoudigd endpointbeheer
Met IGEL’s Universal Management Suite (UMS), een toonaangevend platform voor apparaatbeheer dat standaard wordt meegeleverd met de UDC3-software, kunnen IT-organisaties alle endpointdevices die draaien op IGEL Linux 10 op afstand beheren.

De UMS is snel en eenvoudig te implementeren binnen een bestaande netwerkinfrastructuur. Het platform reduceert de kosten, tijd en moeite verbonden aan endpointbeheer op afstand en biedt tegelijkertijd maximale veiligheid en betrouwbaarheid. Bovendien kunnen UMS-klanten extra IGEL-licentieopties voor werkplekbeheer bestellen en installeren, zoals een Shared WorkPlace (SWP)-optie die gebruikersafhankelijke configuraties van gedeelde werkstations ondersteunt. De UMS kan gratis worden gedownload via www.myigel.com.

Flexibel licentiemodel
De IGEL UDC3 met IGEL Linux 10 is, in de vorm van een eeuwigdurende softwarelicentie verkrijgbaar bij channelpartners van IGEL, waaronder IGEL Platinum Partners en Authorized IGEL Partners (AIP’s). Deze UDC3-licentie, bedoeld om IT-organisaties meer zeggenschap te geven over de flexibiliteit die ze nodig hebben om hun IGEL-implementaties snel te kunnen schalen, biedt de keuze uit een één- of driejarig abonnement op firmware-updates en toegang tot IGEL’s toonaangevende technische ondersteuning. Dankzij de online licentieoverdracht kunnen organisaties met een actief onderhoudsabonnement hun UDC3-licentie, via https://activation.igel.com, ook nog eens van de ene device naar de andere overzetten.
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group