www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Samenwerking Riverbed en Verizon: iedereen veilige en betrouwbare toegang tot de cloud

Riverbed en Verizon bieden klanten AWS Direct Connect Bundle voor geoptimaliseerde netwerkverbindingen naar de cloud

Hoofddorp, 29 november 2016 – Organisaties over de gehele wereld kunnen nu veilig en optimaal verbinding maken met Amazon Web Services-omgevingen (AWS). Riverbed Technology, marktleider in applicatieperformance-infrastructuur, slaat daarvoor de handen ineen met Verizon Enterprise Solutions. De leveranciers bieden een geïntegreerde, veilige en geoptimaliseerde netwerkdienst waarmee bedrijven hun vestigingen en datacenters via een Direct Connect Bundle-oplossing met AWS kunnen verbinden.

Nu cloud steeds meer de primaire strategie voor organisaties is, zien bedrijven de noodzaak om ervoor te zorgen dat hun medewerkers op een veilige, consistente en snelle manier toegang hebben tot dat netwerk, ongeacht het device waarop ze werken of de locatie waar ze zich bevinden. Vooral voor bedrijven met meerdere vestigingen en veel mobiele werknemers is dit een uitdaging. Tel daarbij op het stijgend aantal hybride architecturen waarbij data en applicaties in zowel het datacenter als de cloud worden gehost, en de complexiteit in netwerkverkeer en applicatie-delivery wordt duidelijk.

Kritisch element in hybride omgevingen
Het traditionele netwerk krijgt het flink voor de kiezen. Om dat netwerk te ontlasten, verplaatsen bedrijven hun data en applicaties naar de cloud als aanvulling op betrouwbare, MPLS-gebaseerde netwerken, en om maximaal te profiteren van schaalmogelijkheden en kostenoptimalisatie. Volgens recent onderzoek van IDC is WAN-optimalisatie voor organisaties over de gehele wereld een steeds kritischer element in de realisatie van hybride-architectuuromgevingen1.

Samenwerking om klanten beter te bedienen
Op het congres AWS re:Invent 2016 dat deze week in Las Vegas (VS) plaatsvindt, kondigt Riverbed Technology de samenwerking met Verizon Enterprise Solutions aan. De WAN-optimalisatieoplossing van Riverbed, SteelHead, combineert met Verizons Secure Cloud Interconnect en Virtual Network Services-oplossing en AWS Direct Connect tot een enkele, gebundelde oplossing. “Riverbed zoekt graag naar partnerschappen, zoals die met Verizon, om zo onze gezamenlijke klanten te voorzien in hoogwaardig schaalbare netwerkoplossingen”, zegt Phil Harris, Senior Vice-President en General Manager Service Provider Segment and Strategy van Riverbed. “De samenwerking met dienstenleveranciers als AWS is een natuurlijke uitbreiding hierop.”

Veilige, snelle en betrouwbare netwerktoegang
Verizons Virtual Network Services (VNS) en Secure Cloud Interconnect-oplossing biedt grootzakelijke klanten de mogelijkheid om universele, lokale netwerkapparatuur (uCPE) zodanig te configureren, dat werknemers beheerde toegang krijgen tot de cloud over een veilig en efficiënt netwerk met hoge prestaties. Binnen deze omgeving wordt Riverbeds SteelHead WAN-optimalisatieproduct als virtueel-netwerkfunctie aangeboden. Het versnelt de applicatieprestaties in de cloud en daarbij houdt het rekening met zowel bandbreedte als latency-kwesties, zodat de ervaring en productiviteit van de eindgebruiker beter worden. “Met deze dienst houden organisaties grip op de wendbaarheid, prestaties, kosten en security van hun omgevingen die veranderen onder invloed van mobile-to-cloud applicaties en het Internet of Things”, stelt Shawn Hakl, vicepresident voor Netwerken en Innovatie van Verizon.

Meer informatie over de Direct Connect Bundle-oplossing is hier te vinden: https://aws.amazon.cm/directconnect/directconnectbundles.

Verizon Enterprise Solutions helpt klanten de customer experience te verbeteren, groei en bedrijfsprestaties te realiseren, en risico’s te beheren. Met branchespecifieke oplossingen – die het bedrijf levert via zijn veilige platformen voor mobiliteit, cloud, strategische netwerken, Internet of Things en geavanceerde communicatie – helpt Verizon Enterprise Solutions over de gehele wereld nieuwe deuren te openen voor innovatie, investeringen en bedrijfstransformatie. Meer informatie is te vinden op www.verizonenterprise.com.

Meer informatie over Riverbed SteelHead: Riverbed SteelHead

Meer informatie over Riverbed Application Performance Platform: Riverbed Application Performance Platform.

De Virtual Network Services van Verizon stellen klanten in staat gebruik te maken van een ‘levend’ netwerk dat snel aan te passen is, bijvoorbeeld aan het aantal bedrijfslocaties en gebruikers, de bandbreedte die vereist is voor een applicatie en het applicatiegebruik door werknemers. Zo is een veilig, hoog presterend en efficiënt netwerk te realiseren.

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 28.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op http://www.riverbed.com.

Voor meer informatie:
LVTPR