www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 146 dagen geleden)

KISS: Nieuw Public Cloud platform op basis van HPE Helion OpenStack

Londen, 29 november 2016 – Vandaag wordt op Discover 2016 - de Technology Showcase Conference van Hewlett Packard Enterprise (HPE) - een nieuw cloudplatform geïntroduceerd: KISS. KISS is een open public cloud, volledig gebaseerd op HPE Helion OpenStack. Het nieuwe platform onderscheidt zich van de concurrentie door openheid, eenvoud en de keuze voor HPE.

HPE-kwaliteit
KISS draait op de enterprise hardware van HPE, een keuze voor de hoogst mogelijke  kwaliteit infrastructuur.  “Omdat we gebruikmaken van de OpenStack implementatie van HPE, zijn we verzekerd van een optimale combinatie van de Open Source hypervisor met de hardware”, zegt Gerben van Leeuwen, CEO van KISS. Ondanks de keuze voor maximale kwaliteit is KISS ook sterk concurrerend ten aanzien van prijs. “Wij vinden een eerlijke prijs, naast een open platform, belangrijk voor onze doelgroep. Doordat we de support zoveel mogelijk online afhandelen en uitsluitend online betalingen accepteren, kunnen wij veel overhead voorkomen”, aldus Van Leeuwen.

Xavier Beauchamps, Vice President Worldwide Indirect Digital Services bij HPE: “Onze focus ligt op het vereenvoudigen van Hybrid IT voor klanten en het KISS platform is daar een uitstekend voorbeeld van. Klanten kunnen een eenvoudige cloudoplossing kiezen met de geruststellende gedachte dat de applicaties gebruikmaken van de hoogwaardige serverarchitectuur van HPE.”

Dit platform biedt de hoognodige transparantie aan klanten, want het is vaak onduidelijk op welk apparatuur hun belangrijke data wordt geplaatst en verwerkt.

Nieuwste generatie cloudtechnologie
Op technisch vlak voldoet het platform van KISS geheel aan de eisen van de nieuwe cloudgeneratie. De hoogbeschikbare storageplatformen zijn volledig voorzien van snelle All Flash SSD schijven. “Wij weten dat er een enorme markt is voor KISS onder techneuten, devOps en professionals. Naast onze eigen gebruiksvriendelijke portal heeft de gebruiker ook toegang tot de Horizon versie van HPE Helion en is de volledige API beschikbaar” zegt Ruben van der Zwan, CTO bij KISS. “Wij hebben het platform opgezet zoals wij het zelf graag zouden willen hebben als we gebruik zouden maken van public cloud. Namelijk: altijd weten waar je data staat, met gebruik van bewezen technologieën en op een platform zonder lock-in is”.

Lokale aanwezigheid
KISS heeft 9 datacenterlocaties in Europa en New York. Bij de introductie is KISS direct beschikbaar vanuit Amsterdam, één van de grootste internetknooppunten ter wereld. In 2017 worden daar vele lokale datacenters aan toegevoegd. Omdat de regelgeving op het gebied van datasecurity per land of continent verschilt, vindt KISS het belangrijk haar diensten zo veel mogelijk lokaal aan te bieden, dichtbij de klant.

Daarnaast is HPE een samenwerking aangegaan met KISS’ zusterbedrijf SaasNow, als onderdeel van Cloud28+. Via het Cloud28+ portaal kan SaasNow klanten voorzien van BI en business analytics cloudoplossingen op basis van SAS software.

Over KISS
KISS staat voor Keep It Smart & Simple en heeft als uitgangspunt haar public cloud op een simpele manier beschikbaar te stellen, op snelle hoogwaardige HPE infrastructuur, via lokale datacenters en met een open karakter.
KISS is een onderdeel van Equium Holding uit Nederland, een organisatie die aan de basis heeft gestaan van succesvolle internetplatformen als hostingprovider Argeweb, Amsio en SaasNow, het infrastructuurplatform voor SAS Software.

KISS
Gerben van Leeuwen, CEO
Gerben@kiss.cloud
Laatste van KISS CLOUD
KISS: Nieuw Public Cloud platform op basis van HPE Helion OpenStack
Verstreken tijd: 4 jaar en 146 dagen
KISS CLOUD contact

Logo KISS CLOUD

KISS CLOUD sociaal

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise