www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
#INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 40 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Auping opent webshop in Nederland

Implementatie e-commerce oplossing van Sana Commerce met HSO volgende stap in omnichannel-strategie Auping

Veenendaal, Deventer, 24 november 2016 – Koninklijke Auping, marktleider in de Benelux op het gebied van bedden en bed-accessoires, heeft haar eerste webshop geopend, en daarmee een grote stap gezet op weg naar de implementatie van een omnichannel e-commerce strategie. Microsoft partner HSO uit Veenendaal integreerde de e-commerce-oplossing van Sana Commerce met de bestaande Microsoft Dynamics omgeving van Auping. De implementatie maakt onderdeel uit van Auping’s bredere digitale transformatie van fabrikant naar omnichannel retailer.

Auping staat voor kwaliteit en duurzaamheid. De productie van bedden, matrassen en bed-accessoires vindt plaats in Deventer, waar jarenlange expertise en vakkundigheid worden gecombineerd met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van techniek, ergonomie en design. Sinds kort zet het bedrijf in op een omnichannel-strategie voor B2B en B2C. “We willen een klantbeleving creëren die altijd en overal via meerdere verkoopkanalen ‘voelbaar’ is. Het betreft hier een transparant en geïntegreerd proces waarbij kanalen vlekkeloos in elkaar overlopen. De klant of reseller is hierbij altijd het uitgangspunt. Auping gaat voor één beleving, één informatiebron en één prijsstelling,” legt Frank Scholte, Manager IT bij Auping uit.

Stap richting de consument
De lancering van de eigen webshop is een eerste zichtbare stap van de omnichannel-strategie richting de consument. Scholte: “Voor Auping was dit een absolute must. Consumenten bepalen zelf hoe zij hun aankopen doen. De één shopt graag online, de ander wil het product zien en voelen en gaat naar de winkel. Met de webshop is Auping nu 24/7 beschikbaar voor de consument.” Auping is gestart met bedtextiel en accessoires, maar later volgen ook andere Auping-producten. Naast de webshop blijven de winkels onverminderd belangrijk. De Auping Plaza’s en Auping-dealers bieden een inspirerende omgeving waar de consument slaapcomfort kan voelen en ervaren en zich kan laten adviseren over het gehele assortiment.

Geïntegreerde omnichannel strategie
De strategie van Auping wordt technisch volledig ondersteund door de Microsoft ‘stack’: Microsoft Dynamics vanuit HSO, de e-Con configurator tool en Sana’s geïntegreerde e-Commerce oplossing (Certified for Microsoft Dynamics). “De omgeving is de ‘single source of truth’ betreffende alle informatie over product, prijs en voorraad en Sana’s e-commerce oplossing is daar volledig mee geïntegreerd. Sana Commerce is een geïntegreerde oplossing die gebruikmaakt van de bestaande informatie in het ERP-systeem van een klant. Dat betekent dat er geen dubbele handelingen nodig zijn, de foutmarge wordt verkleind en dat veel efficiënter gewerkt kan worden. Alles wat je in het ERP aanpast, wordt direct getoond in de webshop. Dit sluit perfect aan bij het streven van Auping naar één beleving, één informatiebron en één prijsstelling voor de klant.”

Auping legt hiermee de basis voor een volledig omnichannel e-commerce strategie waarbij consumenten, dealers en B2B-klanten via alle kanalen (Customer Service, Points of Sale in Auping Plaza’s, consumenten-webshop en de online portal voor dealers en B2B-klanten) met dezelfde beleving worden bediend. Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce: “Auping is een innovatief en toonaangevend bedrijf met een lange traditie. Deze omnichannel strategie is een slimme en toekomstbestendige keuze. We zijn blij dat wij en onze partner HSO hier aan kunnen bijdragen.”

Nederlandse Logistiek Prijs 2016
De digitale transformatie van Auping is ook op andere gebieden niet onopgemerkt gebleven. Recentelijk mocht Auping de Nederlandse Logistiek Prijs 2016 in ontvangst nemen voor het project Horizon, waarin het bedrijf de productie en logistiek organiseerde volgens een volledig nieuw ontwerp. De jury zei hierover: “De fundamentele verbeteringen in proces, product en cultuur leiden tot een high tech, innovatieve en duurzame supply chain. Auping heeft zichzelf opnieuw uitgevonden.”

Harry Gruben, directeur Operations bij Auping: “De afgelopen jaren hebben wij flinke investeringen gedaan in het ontwerpen en realiseren van een nieuwe productielocatie, robotisering, nieuwe logistieke concepten en duurzaamheid. We produceren nu op basis van klantorder en veel flexibeler, sneller en efficiënter.”

Over HSO
Sinds 1989 is HSO actief als Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 550 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO ondersteunt lokale en internationale bedrijven in de retail, groothandel, industrie en (technische) dienstverlening met digitale technologie het verschil te maken. Het fundament hiervoor is Microsoft Dynamics 365: een compleet platform van CRM, ERP, Office 365 en BI-software. HSO verzorgt de implementatie, optimalisatie en het beheer van deze cloud oplossingen. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op http://www.hso.com/nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL.

Over Sana
Sana helpt bedrijven wereldwijd hun volgende stap te maken. Hoe? Door de shortcut naar e-commerce te bieden. Een toekomstbestendige e-commerce oplossing die 100% geïntegreerd is met SAP en Microsoft Dynamics. Onze e-commerce software gebruikt bestaande business logic en data voor krachtige, gebruiksvriendelijke webshops. Zo kunnen bedrijven zich concentreren op het verbeteren van klantenservice, het stroomlijnen van processen en groei van hun verkoop.

Sana is een gecertificeerde Microsoft Dynamics en SAP partner. Met onze innovatieve aanpak en ons solide partnernetwerk laat Sana wereldwijd meer dan 1.200 webshops draaien, van begin tot eind: we hebben de ervaring en expertise in huis om naast onze software ook ondersteunende diensten te bieden zoals online marketing, SEO advies, hosting, design en advies in online betaalsystemen.

Maak uw bedrijf klaar voor de toekomst. Wilt u meer weten? Ga naar www.sana-commerce.com

Mirjam Adriaanse
ItsaRep - managing reputations
mirjam@itsarep.nl
Laatste van Sana Commerce
Sana Commerce Insights: optimalisatie B2B-sales door de verbinding van ERP-gegevens met online gedrag

Sana introduceert het eerste ERP-geïntegreerde, headless-ready B2B e-commerce platform

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 5 jaar en 40 dagen
Sana Commerce contact

Logo Sana Commerce

www.sana-commerce.com/nl
Sana Commerce sociaal

Sana Commerce tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix