Datum: (604 dagen oud)
PR: carolijn peelen bv

Online klantbinding Nederlands bedrijfsleven kan beter

Nieuw onderzoek Mapp toont ongebruikt digital marketing potentieel

AMSTERDAM, 24 november 2016 – Mapp Digital, wereldwijd marktleider in digital marketing, onthult de resultaten van haar recente onderzoek naar de toepassing van digital marketing bij de top 50 e-commerce organisaties in Nederland.

Digital marketing begon als een klein onderdeel van de marketingmix, maar is uitgegroeid tot een belangrijke focus van veel merken en marketingteams.

De scheidslijn tussen on- en offline marketing vervaagt. De opkomst van mobiele apparaten maakt dat klanten continu online zijn. Marketing moet dan ook non stop en real-time via alle kanalen aan een langdurige online klantrelatie werken.

Mapp onderzocht de marketingstrategie van de top vijftig e-commercemerken in Nederland. De bedrijven werden geanalyseerd op de drie hoofdkanalen: e-mail, mobiele apps en social media.

Terwijl in Nederland e-mail nog steeds de belangrijkste standaard in klantcommunicatie is, valt er nog veel winst te behalen bij de toepassing hiervan als het gaat om online klantbinding.

Zo blijkt uit het onderzoek onder meer dat:
  • geen van de top 50 bedrijven een welkomstaanbieding stuurt aan nieuwe klanten
  • slechts 2% een reactivering e-mail stuurt bij inactiviteit
  • 89% nog geen video toepast in digitale nieuwsbrieven
  • 83% geen instellingenopties biedt voor communicatie op maat
  • 80% zijn e-mail nog niet geoptimaliseerd heeft voor mobiel.
Wilt u meer weten over de actuele status en verbeterpunten van e-commerce in Nederland, download dan hier het complete onderzoek.

Over Mapp Digital
Mapp Digital LLC, is één van ’s werelds grootste onafhankelijke digital marketing organisaties, ontstaan uit een samenvoeging van BlueHornet Networks en de digital marketing applications tak van Teradata Corporation.

Mapp is door en voor marketeers ontwikkeld en biedt een breed scala aan gebruiksvriendelijke software en services waarbij de klant centraal staat, inclusief een geavanceerd data management platform, tools voor optimalisatie in e-mail, mobile, app, social en web marketing, campaign management en strategisch advies.

Het bedrijf heeft hoofdkantoren in San Diego en München en R&D, Sales en Customer Support in Londen, Parijs, Milaan, Madrid, Amsterdam, Eindhoven, Kopenhagen, Manilla, Tel Aviv,  Krakau, San Francisco en Raleigh N.C. Meer dan 3.000 bedrijven gebruiken de software van Mapp, inclusief Bon Prix, Deutsche Telekom, KFC, Lloyds Banking Group, PepsiCo, Puma, Thomas Cook, TUIfly en Xerox.

Voor meer informatie:
Priscilla de Groot, 06-30025428, priscilla.degroot@mapp.com