www.marcommit.nlContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Oracle Marketing Cloud helpt B2B-marketeers bij versnellen van leadgeneratie

Nieuwe mogelijkheden voor marketing-automation en contentmarketing breken marketingsilo’s af en vereenvoudigen contentcreatie voor ieder type device

Oracle breidt de Oracle Marketing Cloud uit met nieuwe mogelijkheden voor marketing-automation en contentmarketing. Deze vereenvoudigen digitale marketing en stellen marketeers in staat om klanten een sterk gepersonaliseerde ervaring te bieden via verschillende kanalen. De nieuwe toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing bieden marketeers de mogelijkheid om content te creëren en distribueren en data gemakkelijk om te vormen, zodat beter is in te spelen op klantgedrag en -eisen. Zo kunnen gebruikers van deze oplossingen hun verkoop- en marketinginspanningen versterken, optimale content bieden via ieder device en de leadgeneratie versnellen.

De steeds hogere klantverwachtingen dwingen B2B-organisaties om hun bestaande marketingprocessen te heroverwegen. Zo zijn interne silo’s tussen marketing, sales en andere klantgerelateerde afdelingen af te breken en is een gefragmenteerde klantervaring te voorkomen. Oracle lanceert met het oog hierop een nieuwe Content Portal, een Program Canvas en een Responsive Content Editor binnen de Oracle Marketing Cloud. Deze innovatieve nieuwe mogelijkheden bieden marketeers de mogelijkheid om sales en marketing met elkaar in lijn te brengen door goedgekeurde marketingcontent vindbaar te maken, te volgen en te delen.

“De aard van B2B-marketing is aan het veranderen en daardoor moeten marketeers hun contentstrategieën heroverwegen en nauwer dan ooit samenwerken met sales om leads te genereren en converteren”, zegt Stephen Streich, senior director of product management, Oracle Marketing Cloud. “Met de nieuwste toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing biedt Oracle marketeers de mogelijkheid om interessante content snel te creëren en te delen. Daarbij vermindert het aantal stappen dat nodig is om nieuwe leads te identificeren en op te volgen. Dit zorgt voor meer efficiëntie in het hele marketing- en salesproces en helpt de marketeer uiteindelijk bij het verbeteren van de klantervaring en de leadgeneratie.”

Met de nieuwe uitbreidingen binnen Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing kunnen marketeers:
  • content binnen de organisatie zoeken, volgen en delen. De nieuwe Content Portal stelt sales- en marketingteams in staat om de juiste content op het juiste moment in te zetten door zoekcriteria te gebruiken als verkoopstadium, buyer persona, contenttype en custom fields. Individuele gebruikers kunnen zich abonneren op content die voor hen relevant is. Zodra nieuwe content beschikbaar is, geeft het systeem een melding. De nieuwe Content Portal is eenvoudig in te bouwen in een bestaande applicatie of pagina. De portal maakt het mogelijk voor gebruikers om te werken met bekende tools. Deze worden verrijkt met mogelijkheden voor het eenvoudig vinden, volgen en delen van goedgekeurde marketingcontent;

• hun data en leads sneller normaliseren. De nieuwe Program Canvas maakt het mogelijk om datatransformaties en datanormalisatie-workflows in te stellen. Een nieuw Listener Framework versnelt de dataworkflows significant en maakt deze responsiever door te luisteren naar leadscoring-modellen, formulieren en nieuwe contentcreatie-events. Marketeers zijn daardoor responsiever voor wat betreft kritisch prospectgedrag. Daarnaast reduceren nieuwe-generatie applicatie-integratiemogelijkheden het aantal workflow-stappen, nodig voor het onderhouden en beheren van data. Dat versnelt de leadgeneratie, terwijl de databases onderhouden worden;

• de contentcreatie stroomlijnen en vereenvoudigen. Oracle verwacht begin 2017 de nieuwe Responsive Content Editor te lanceren. Deze helpt marketeers bij het meer relevant en responsief maken van content door het wegnemen van technische drempels.
De Oracle Marketing Cloud is onderdeel van de Oracle Customer Experience (CX) Cloud, een van de meest complete CX-oplossingen in de markt. Oracle CX Cloud stelt organisaties in staat om de klantervaring te optimaliseren, de loyaliteit te vergroten en de resultaten meetbaar te verbeteren door het creëren van een consistente, verbonden en gepersonaliseerde merkervaring via alle kanalen en devices.

Over Oracle
Oracle biedt een uitgebreide, volledig geïntegreerde reeks cloudapplicaties en platformdiensten. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL): www.oracle.com.

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie:

Ria Lagerweij
Oracle
ria.lagerweij@oracle.com

Michael Ros
LVTPR
oracle@lvtpr.com
Laatste van Oracle
Onderzoek: IT Professionals maken zich meer zorgen over Corporate Security dan over IT-veiligheid thuis

8x8 selecteert Oracle als Cloud Platform voor veilige online vergaderservice

Zoom selecteert Oracle als cloudinfrastructuurprovider voor zijn belangrijkste online vergaderservice

Logo LVTPR
Oracle contact

Logo Oracle

030 - 669 9000
  infomail_nl@oracle.com
  www.oracle.nl
Oracle sociaal

Oracle tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel