www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 102 dagen geleden)

Markt voor interactieve presentatieoplossingen groeit fors

Lochem, 21 november 2016 – De markt van visuele presentatieproducten voor de ondersteuning van meetings, presentaties, vergaderingen en samenwerking maakt een forse groeicurve door in Nederland. Dat geldt voor het complete portfolio, van flipovers en markers tot touchscreens en interactieve whiteboards. Leo Wieling, Country Manager Nederland bij Legamaster en een van de marktleiders in Nederland op het gebied van visuele meetingoplossingen: ‘De manier van werken en samenwerken verandert. Bedrijven hechten steeds meer belang aan interactie en creativiteit op de werkvloer, omdat dit cruciale voorwaardes zijn om innovatie tot stand te brengen. Om hun medewerkers adequaat te faciliteren, investeren ze in tooling die effectief en creatief samenwerken stimuleert.’

Uiteraard komt een belangrijk deel van de groei voort uit de aantrekkende economie. Maar de groei wordt versterkt door de collaboration-trend, die zichtbaar is bij bedrijven, maar bijvoorbeeld ook binnen de onderwijssector en de gezondheidsbranche. Wieling: ‘Hierbij blijft de samenwerking niet beperkt tot schakelen met de directe collega’s, maar strekt die zich ook uit over verschillende afdelingen en tussen vertegenwoordigers van verschillende disciplines. Bedrijven investeren in creatieve, flexibele meetingrooms die de uitwisseling van ideeën ondersteunen. Grote open ruimtes, met glazen wanden en organische vormen zijn de trend. Dit voedt de vraag naar lichtgewicht en verrijdbare interactieve presentatieoplossingen.’

Deze moet behalve functioneel vandaag de dag ook ‘cool’ zijn. De nieuwste generatie medewerkers wordt gevormd door millennials. Zij zijn visueler ingesteld. Bedrijven en organisaties geven hun kantoor letterlijk en figuurlijk een nieuwe invulling om talent aan te trekken en aan zich te binden. Fabrikanten spelen op deze behoefte in en hebben steeds meer oog voor het esthetische aspect. Presentatieoplossingen verworden daardoor meer en meer tot ware designobjecten.

Oplossing op maat
Doordat de onderliggende technologieën zich razendsnel ontwikkelen en steeds meer gemeengoed worden, zijn er in de markt high-end oplossingen beschikbaar in het complete prijsspectrum. Interactieve presentatieoplossingen komen hiermee binnen handbereik van vrijwel iedere organisatie, van klein tot groot, als aanvulling op de traditionele flipovers en markers. Dat is ook direct de reden dat alle partijen die zich richten op de verkoop van visuele presentatiemiddelen hiervan profiteren, van de fabrikanten en leveranciers tot de kantoorvakhandel op de hoek en de grote, landelijke opererende kantoorinrichters.

‘Doordat de technologie zich razendsnel heeft ontwikkeld, zijn de toepassingen veel gebruiksvriendelijker en intuïtiever geworden’, aldus Wieling. ‘Dankzij Bring Your Own-Device (BYOD)-ondersteuning en touchscreen-technologie kan iedereen die met een tablet overweg kan, met hetzelfde gemak interactieve presentatietools bedienen.’

Duurzaamheid
Als laatste reden voor de groei wordt duurzaamheid en de behoefte om zo min mogelijk het milieu te belasten aangemerkt. ‘Bedrijven willen minder verbruiken en bij digitale hulpmiddelen is van verbruiksmaterialen geen sprake.’ Het is niet voor niets dat producten als Magic-Chart Notes het goed doen. Deze elektrostatische en zelf-hechtende notitieblaadjes, zijn herschrijfbaar en vervangen steeds vaker de aloude papieren memoblaadjes.

Voor meer informatie en hoge resolutie afbeeldingen kunt u contact opnemen met:

Pride PR
Letizia Luijs
T: 071 568 0028
E: Letizia@pridepr.nl

Over Legamaster

Legamaster International B.V. is een expert in traditionele en digitale visuele communicatiemiddelen. Legamaster is een divisie van edding AG, fabrikant van hoge kwaliteit markers en schrijfwaren. Legamaster ontwikkelt en verkoopt al meer dan 60 jaar visuele presentatie- en communicatiemiddelen zoals flipcharts, whiteboards, e-boards en e-screens.
Laatste van Legamaster

Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys