www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 103 dagen geleden)
PR: Marcommit

SIMgroep en HowAboutYou bouwen samen aan frontoffice van de overheid

Rotterdam, 15 november 2016 - Veel overheden zijn inmiddels online bereikbaar via de website en social media als WhatsApp, Facebook en Twitter. SIMgroep en HowAboutYou zijn bekende namen die overheden helpen de online dienstverlening en communicatie te verbeteren. De bedrijven gaan nu samenwerken. SIMgroep neemt een strategisch belang in HowAboutYou. Daarmee bieden de bedrijven de eerste complete oplossing voor de frontoffice van overheden: website, callcenter (KCC), webcare, chat, e-mail, online campagnes, e-democratie én community management.

Dienstverlening, communicatie én participatie groeien naar elkaar toe
'Een telefoontje is nu al een berichtje via WhatsApp geworden. Een melding van overlast is niet alleen een klantcontact, maar ook een signaal uit een buurt. En de discussie die op Facebook ontstaat na een bewonersbrief van de gemeente, is gelijk een verbindende factor in een belangengroep.' zegt Frank de Goede, directeur van SIMgroep. 'Dienstverlening, communicatie, participatie en wijkgericht-werken groeien naar elkaar toe. De manier van werken weeft steeds meer in elkaar. En dus ook de ondersteunende ICT. Door de samenwerking met HowAboutYou zijn we in staat om de interactie tussen inwoners en overheden naar een hoger niveau te tillen.'

Investeringen in dienstverlening moeten renderen
Overheden investeerden de afgelopen jaren stevig in de dienstverlening met klantcontactcentra, toptaken-websites en e-diensten. Tegelijk werd de informatiehuishouding op orde gebracht met basisadministraties en het zaakgerichtwerken. Maar is daarmee de dienstverlening nu echt verbeterd? SIMgroep en HowAboutYou vinden dat het veel beter kan en moet. Het sturen op het afhandelen van klantcontact is daarbij cruciaal. 'Na het zaak-denken is het tijd voor het klantcontact-denken!', stellen de bedrijven.

Hergebruiken van wat er al is
Frank Bruijninckx is partner van HowAboutYou die de online media monitor OBI4wan aan overheden levert: 'Bestaande klantcontactsystemen (KCS) zijn vaak een uitbreiding van (zaak-) systemen die een ander doel dienen. Het accent is dan niet verschoven waardoor de prestaties achterblijven. SIMgroep en HowAboutYou ontwikkelen nu, als start van de samenwerking, een toepassing voor de medewerkers van het KCC. Reeds aanwezige bouwstenen worden opnieuw ingezet, denk aan content, zoekmachine's en formulieren. Dat wordt daarmee een betaalbare oplossing voor het afhandelen van klantcontact. Van telefonie tot e-dienstverlening, van balie tot webcare, van mail tot keukentafel. Zo maken overheden gelijk een sprong in multichannel dienstverlening!'

Over SIMgroep
SIMgroep bedient ruim 200 overheden met websites, apps, slimme formulieren, persoonlijke portalen en systemen voor gemeenteraden. In 16 jaar is het bedrijf marktleider geworden op het gebied van e-overheid in Nederland. Bij SIMgroep werken 70 mensen.

Over HowAboutYou
HowAboutYou zet zich in voor digitale innovatie in de publieke sector: het monitoren van sociale media, webcare, crisiscommunicatie, (Facebook) campagnes en issuemanagement. Ruim 250 overheden in Nederland en Belgïe maken gebruik van de diensten van HowAboutYou, waaronder 160 gemeenten. Bij HowAboutYou werken 12 mensen. De technologie voor monitoring en webcare betrekt HowAboutYou van OBI4wan.

SIMgroep B.V.
www.simgroep.nl
06 - 13 34 34 42
Femke Haarmans

HowAboutYou B.V.
www.howaboutyou.nl
info@howaboutyou.nl
Ewoud de Voogd
Laatste van SIMgroep
SIMgroep en HowAboutYou bouwen samen aan frontoffice van de overheid

SIMgroep realiseert met SIMsociaal kenniscentrum rondom sociaal domein

Gemeente Bergeijk realiseert met SIMgroep website voor het sociaal domein
Verstreken tijd: 5 jaar en 103 dagen

Logo Marcommit
SIMgroep contact

Logo SIMgroep

info@SIMgroep.nl
  www.simgroep.nl
SIMgroep sociaal

SIMgroep tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.