www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Netwerken worden jonger: Organisaties omarmen workplace mobility, IoT en software defined networking-strategieën

Resultaten Network Barometer Report 2016: Aantal bedrijven met tenminste één kwetsbaarheid in beveiliging is op het hoogste niveau van de afgelopen vijf jaar

Barneveld, 10 november 2016 – Bedrijven wereldwijd vernieuwen hun netwerkapparatuur eerder in hun levenscyclus om workplace mobility, het Internet of Things en software-defined networking-strategieën (SDN) te omarmen. Daarnaast is de verjongingskuur meer strategisch van aard vanuit een IT-architectuur visie. Ondanks het grotere aantal vernieuwingen, worden netwerken minder veilig, met name vanwege de verwaarlozing van patching.

Het Network Barometer Report van Dimension Data is ontstaan uit data die afkomstig is van 300.000 service-incidenten, gerapporteerd door klanten voor netwerken die worden ondersteund door Dimension Data. Daarnaast voerde Dimension Data 320 technologische lifecycle-managementonderzoeken uit waarbij 97.000 netwerkapparaten in organisaties in 28 landen werden onderzocht.

Peter Brandenburg, Business unit manager netwerk integratie bij Dimension Data Nederland: “Netwerken verouderen al sinds 2010. Het 2016-rapport ziet een omslag in deze trend. Voor het eerst in vijf jaar tijd verouderen netwerken minder snel.”

“Verouderende netwerken vormen niet direct een probleem: bedrijven moeten enkel inzien wat deze veroudering met zich meebrengt. Dit soort netwerken behoeft een andere ondersteunende constructie, en ook de kosten zullen langzaam oplopen. Aan de andere kant betekent dat wel dat organisaties de vernieuwingskosten kunnen uitstellen”, zegt Brandenburg. Hij wijst er verder op dat verouderende netwerken waarschijnlijk geen nieuwe initiatieven ondersteunen, zoals software-defined networking en automation. Ook kunnen ze traffic-volumes niet die nodig zijn voor collaboration-oplossingen of de cloud.

Volgens het rapport nam de leeftijd van het bedrijfsnetwerk in Europa, Azië en Australië tegelijk met het wereldwijd gemiddelde af. In Noord- en Zuid-Amerika, daarentegen, nam het aantal verouderende en gedateerde apparaten veel sneller af. In 2015 was nog 60 procent van de apparaten verouderd, maar in 2016 was daar slechts 29 procent van over. Dit is het resultaat van vrijgekomen middelen, nadat er vier jaar lang sprake was van financiële restricties. Brandenburg meent dat het erop lijkt dat klanten in Noord- en Zuid-Amerika hun netwerken vernieuwen naar aanleiding van de nieuwe generatie programmeerbare infrastructuren. In Azië en Australië ontstond er vernieuwing naar aanleiding van de herinrichting van datacenternetwerken.

In tegenstelling tot de wereldwijde trend, ging de netwerkleeftijd in het Midden-Oosten en Afrika juist wel omhoog. Mogelijk is dit vanwege economische onzekerheid, met name in Zuid-Afrika.

Van de 97.000 netwerkapparaten die Dimension Data onderzocht, nam het aantal apparaten dat tenminste één kwetsbaarheid in de beveiliging kent toe tot 76 procent. Dat is 16 procent hoger dan in 2015, en hoger dan het in vijf jaar tijd geweest is.

In Europa is het aantal kwetsbaarheden in netwerken de afgelopen drie jaar flink toegenomen. Waar het in 2014 nog om 26 procent ging, was dat in 2015 51 procent, en in 2016 81 procent. Deze kwetsbaarheid is de afgelopen drie jaar ook toegenomen bij organisaties in het Midden-Oosten en Afrika. In Australië kent 87 procent van de netwerkapparaten tenminste één kwetsbaarheid. In Azië en Noord- en Zuid-Amerika zijn netwerken iets minder kwetsbaar – respectievelijk 49 procent en 66 procent, in vergelijking met 61 procent en 73 procent vorig jaar.

Andere highlights uit het 2016 Network Barometer Report zijn:
  • Het percentage apparaten dat IPv6 ondersteunt, nam snel toe – van 21 procent vorig jaar tot 41 procent dit jaar, dankzij de toename van de huidige apparaten in netwerken. Dit stelt organisaties met nieuwere netwerken in staat om digitaliseringsstrategieën te ondersteunen en te profiteren van het Internet of Things, big data, analytics en containerisatie.
  • Software-defined networking laat niet lang meer op zich wachten. Maar hoewel er vanuit de markt interesse is in software-defined netwerken, bevindt het fenomeen zich nog in de early-adoption-fase. Vandaag de dag zijn er slechts een paar bedrijfsnetwerken die een software-defined aanpak ondersteunen. In 2015 ondersteunde minder dan 0,4 procent van de apparaten een software-defined WAN, en was slechts 1,3 procent van de datacenter-switches voorbereid op SDN.
  • Bij netwerken die worden gemonitord door Dimension Data, is incidentrespons 69 procent sneller, en hersteltijd 32 procent sneller. Deze tijden verbeteren nog eens met 55 procent en 36 procent wanneer ze gecombineerd worden met Dimension Data’s servicedesk-integratie.
  • 37 procent van de incidenten wordt veroorzaakt door configuraties of menselijke fouten. Deze zijn te voorkomen met de juiste monitoring, configuratiemanagement en automation.

Meer informatie over het 2016 Network Barometer Report is te vinden op de website.

####

Over Dimension Data
Dimension Data maakt gebruik van de kracht van technologie om organisaties te helpen grootse dingen te bereiken in dit digitale tijdperk. Als lid van de NTT Group accelereert het bedrijf de ambities van zijn klanten met digital infrastructures, de hybrid cloud, workspaces for tomorrow en cyber security. Met een omzet van 7,5 miljard dollar en kantoren in 58 landen en 31.000 medewerkers levert Dimension Data diensten daar, waar zijn klanten gevestigd zijn, in elk stadium van hun technology journey. Dimension Data is trots op zijn rol als Official Technology Partner of Amaury Sport Organisation, organisator van de Tour de France en naamgevend partner van het wielrenteam Team Dimension Data voor Qhubeka. Ga naar www.dimensiondata.com/nl.

Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo LVTPR
Dimension Data contact

Logo Dimension Data

Dimension Data sociaal

Dimension Data tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka