Nutanix ontvangt AHV-certificering voor SAP Business Suite®

Hoofddorp, 10 november 2016 – Nutanix, (NASDAQ:NTNX), het next-gen enterprise cloud platform, maakt bekend dat het SAP-certificering ontvangt voor de SAP Business Suite powered by SAP NetWeaver® on Linux. Dankzij interoperabiliteit van het Nutanix Enterprise cloud platform met AHV profiteren klanten die gebruik maken van SAP NetWeaver van versimpelde infrastructuur en virtualisatie.

Dankzij het geïntegreerde virtualisatiemanagement hoeven klanten geen losse software meer aan te schaffen. De high-performance omgeving zorgt daarnaast voor veel meer snelheid. Zo zijn softwareontwikkelaars veel minder tijd kwijt aan ontwikkelen en testen als ze de door Nutanix aangeleverde PowerShell Commandlets en API’s gebruiken. Bovendien kan veel werk zo worden geautomatiseerd.

“We voldeden al eerder aan de SAP standaard voor de certificering van ons onderliggende Enterprise Cloud Platform voor de SAP Business Suite,” stelt Rajiv Mirani, Senior Vice President Engineering van Nutanix. “Daarom zijn we nu des te blijer dat we nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden met de certificering voor AHV. Klanten als ASM en Excelitas maken al dankbaar gebruik van de voordelen van ons platform. Dit levert ze veel flexibiliteit op voor wat betreft de IT, en het scheelt ook nog in de uitgaven.”

De hardwareplatformen uit de Nutanix NX-series die gebruik maken van Intel Broadwell processors zijn ook gecertificeerd om SAP Business Suite te draaien. Klanten die SAP Business Suite gebruiken, hebben hierdoor ook toegang tot de Nutanix Acropolis Block Services als ondersteunende externe opslagruimte voor hun databases.

Beschikbaarheid van de oplossing
De Nutanix NX-serie met het Broadwell platform zijn vanaf vandaag beschikbaar. Nutanix klanten die interesse hebben om SAP NetWeaver op Linux te draaien met Nutanix AHV kunnen zich aanmelden via sap-ahv@nutanix.com. Klik hier voor meer info over de ondersteuning van het Nutanix Enterprise Cloud Platform voor SAP Business Suite.

Over Nutanix
Nutanix maakt infrastructuur onzichtbaar, zodat IT volledig kan worden ingezet voor applicaties en services die de bedrijfsvoering ondersteunen. Het Nutanix enterprise cloud platform zet web-scale engineering en consumer-grade design in om berekeningen, virtualisatie en opslag in één softwaregedreven oplossing met geavanceerde machine intelligence onder te brengen. Dit levert voorspelbare prestaties op, evenals cloud-achtige infrastructure consumption, verhoogde veiligheid en een naadloze toepassingsmobiliteit voor een breed spectrum aan bedrijfsapplicaties. Kijk voor meer info op www.nutanix.com of volg ons op Twitter via @nutanix.