www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Kentico Cloud versnelt digitale transformatie

Bedrijven dreigen achterop te lopen als ze niet leren makkelijk te veranderen

Kentico, aanbieder van all-in-one software voor CMS, online marketing en e-commerce, introduceert vandaag de Kentico Cloud. Het nieuwe platform voor digitale ervaringen in de cloud werd gelanceerd tijdens de 404-conferentie in Las Vegas, waar honderden web content managers, online marketeers en e-commerce professionals aanwezig waren.

Bedrijven die digitaal transformeren hebben tools nodig die makkelijk aan te passen zijn en een snelle time to market hebben. Kentico Cloud is een cloud-first platform waarmee bedrijven websites kunnen bouwen en geweldige digitale ervaringen kunnen creëren voor hun klanten zonder, zonder de technische uitdagingen van het runnen van een CMS. Kentico Cloud combineert multi-channel content management met customer engagement, samen geleverd als een cloud service die eenvoudig kan worden geïntegreerd met elke oplossing, op elk platform en op elk apparaat.

Kentico is momenteel de enige softwareleverancier op het gebied van digitale ervaringen die een compleet platform aanbiedt op basis van een multi-tenant Software as a Service (SaaS) model. Dit betekent dat Kentico’s klanten zich niet hoeven te bekommeren om het technische beheer van het CMS, zoals upgrades, prestatie of de beveiliging.

“We zien een groeiend aantal sectoren waar nieuwe businessmodellen, mogelijk gemaakt door digitale technologieën, de marktpositie van traditionele merken verstoren,” aldus Kentico oprichter en CEO Petr Palas. “Bedrijven realiseren zich dat ze meer agile moeten worden en nieuwe ideeën veel eerder moeten testen. Hierdoor hebben bedrijven een sterkere behoefte  aan een nieuw cloud-first platform dat hen in staat stelt zich te concentreren op de zakelijke resultaten in plaats van op de technologie.” Palas vervolgt: “De CMS markt loopt opmerkelijk ver achter met producten, zoals CRM en Marketing Automation, die het SaaS-model omarmen. Terwijl je ieder CMS in de cloud kan hosten, levert dit oude model niet de wendbaarheid op die marketeers en ontwikkelaars vandaag de dag nodig hebben.”

“Kentico Cloud is het resultaat van uitgebreid onderzoek onder marketeers, developers en digitale bureaus,” voegt Karol Jarkovský, Director of Product bij Kentico, toe. “We vroegen klanten wat ze wilden en hebben een platform gebouwd dat tegemoetkomt aan hun huidige en toekomstige behoeften. Kentico Cloud ondersteunt tevens de behoeften van verkopers en ontwikkelaars en zorgt tegelijkertijd dat ze met elkaar kunnen werken op één platform.”

Met Kentico Cloud opent het bedrijf een nieuw hoofdstuk. In de afgelopen 12 jaar hebben middelgrote bedrijven en digitale marketingbureaus vertrouwd op de Kentico Enterprise Marketing Solution (EMS), een geïnstalleerd platform dat geïntegreerde Web Content Management, Online Marketing, en e-commerce mogelijkheden levert op het populaire Microsoft .NET platform. Het Kentico EMS-platform heeft consequent hoge cijfers gescoord voor het gebruiksgemak en de out-of-box paraatheid. Kentico blijft Kentico EMS naast de  nieuwe Kentico Cloud aanbieden. Het bedrijf kondigde dan ook de aankomende release van Kentico 10 en een routekaart voor Kentico 11 aan op de 404-conferentie in Las Vegas.

Cloud-first CMS en digital experience platform
Kentico Cloud omvat een uitgebreid cloud-first CMS en digitale ervaring platform bestaande uit drie diensten:
  • Kentico Draft – hiermee kunnen marketeers gestructureerde content voor multi-channel levering beheren op één plaats in de cloud.
  • Kentico Deliver – breidt Kentico Draft uit met de mogelijkheid om de inhoud op een website of apparaat te publiceren. Het is een API-first CMS, ook wel headless CMS, dat dynamische content biedt door middel van een uiterst snel content delivery- netwerk, overal in de wereld.
  • Kentico Engage – maakt personalisatie van digitale ervaringen op elk kanaal mogelijk. Het volgt klantinteracties en maakt gebruik van deze informatie om hen te voorzien van relevante content.
Al deze producten worden in detail beschreven en beschikbaar gesteld voor sign-up op www.kenticocloud.com

##

Over Kentico
Kentico is softwareontwikkelaar en leverancier van een totaaloplossing voor CMS, e-commerce en online marketing. De value for money propositie van Kentico zorgt ervoor dat elke type organisatie, van groot tot klein, verbluffende websites kan maken en de efficiëntie en effectiviteit van hun marketingactiviteiten kan vergroten. Bedrijven kunnen met Kentico in contact treden met klanten, inzicht krijgen in klantwensen, customer journeys inrichten, content beheren, online verkoop realiseren en de samenwerking in de eigen organisatie optimaliseren. Wereldwijd draaien momenteel meer dan 25.000 websites in 100 landen op Kentico. Nederlandse Klanten zijn onder andere de Radboud UMC, ROC van Amsterdam, Provincie Flevoland, SOS Kinderdorpen, Zeeman, BOVAG, Trans Link Systems, UMC Utrecht en NCOI. Voor meer informatie: www.kentico.com