www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat verbetert netwerk- en storage-prestaties met nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux 7

RHEL 7.3 verbetert prestaties voor high-bandwidth applicaties, voegt nieuwe opties toe voor enterprise-innovatie met mogelijkheden voor Linux-containers en Internet-of-Things

Amsterdam, 9 november 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.3, de nieuwste versie van dit toonaangevende enterprise Linux-platform. Deze update voor Red Hats Linux-besturingssysteem bevat nieuwe functies, betere beveiliging en betrouwbaarheid. Versie 7.3 introduceert ook nieuwe mogelijkheden rond Linux-containers en het Internet of Things (IoT).

Prestaties
De netwerkeisen van een moderne organisatie kunnen aanzienlijk zijn door zaken als videoconferencing-technologie, Voice over IP (VoIP), en allerlei web gebaseerde applicaties en diensten. Red Hat Enterprise Linux 7.3 komt tegemoet aan de behoefte aan betere netwerken door lichtgewicht tunnels toe te voegen, waarmee guest instances van Red Hat Enterprise Linux 7.3 veiliger, efficiënter, schaalbaarder en flexibeler ingezet kunnen worden. Bovendien worden de prestaties voor zowel de 40 als 100 Gb netwerkinterfaces verbeterd, door aanpassingen aan de bulk pakket memory allocator.

Ondertussen hebben ook applicaties met veel transacties, zoals databases, event processing, en virtuele machines een verbeterde input-output (IO) en lagere latencies nodig om ondernemingen te helpen. Nieuwe hardware-technologieën, zoals non-volatile memory adresseert deze problemen, en Red Hat Enterprise Linux 7.3 breidt bovendien de ondersteuning uit voor high-speed, low-latency non-volatile memory devices. Bovendien vergemakkelijkt Red Hat Enterprise Linux 7.3 het beheer van prestatiegevoelige Parallel NFS (pNFS) clusters door de ondersteuning van het Block SCSI layout-formaat en het Flex Files layout-formaat.

Beveiliging en Identity Management
IT-beveiliging kan niet statisch blijven in een landschap met steeds veranderende bedreigingen. En een veiliger datacenter begint met innovatie op besturingssysteemniveau. Red Hat Enterprise Linux 7.3 helpt bij deze revolutie in IT-beveiliging door een aantal nieuwe en verbeterde beveiligingsfuncties te introduceren, dat een veiliger platform oplevert voor bedrijfskritische implementaties en andere essentiële workloads.

De vernieuwingen zijn onder andere:
  • Updates voor SELinux, een mechanisme voor het handhaven van granulaire, system-level access control policies, voor het sneller creëren van van policies, met een verbeterd gebruiksgemak.
  • Red Hat Enterprise Linux 7.3 biedt nu een consistent compliance-controlemechanisme voor zowel container-workloads als traditionele non-container workloads, voor een betere efficiëntie. Dit is gerealiseerd door verbeteringen aan OpenSCAP, een opensource-implementatie van het Security Content Automation Protocol (SCAP), dat een gestandaardiseerd compliance-controle-oplossing biedt voor enterprise Linux-infrastructuren. Het configureren van op SCAP gebaseerde policies met de OpenSCAP Workbench grafische gebruikersinterface is nu ook gemakkelijker.
  • Verbeteringen aan de Identity Management-oplossing van Red Hat, biedt betere prestaties voor grote installaties, ondersteuning voor smart card-verificatie met Active Directory, en ondersteuning voor configureerbare authenticatieniveaus voor individuele hosts en diensten.
Betrouwbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 7.3 blijft een stevige, stabiele basis bieden voor enterprise-omgevingen en workloads. Klanten kunnen nu een volledig geïntegreerde, multi-site disaster recovery-oplossing implementeren, zonder te hoeven vertrouwen op maatwerk of oplossingen van derden. Dit resulteert in potentieel lagere kosten en een snellere implementatie. Specifieke verbeteringen ter ondersteuning hiervan zijn:
  • De mogelijkheid om pacemaker te configureren om multi-site en stretch clusters te beheren over verschillende geografische locaties voor disaster recovery en schaalbaarheid.
  • De mogelijkheid om notificaties beter te configureren en te triggeren, wanneer de status van een beheerd cluster verandert door de introductie van verbeterde pacemaker-alerts.
Linux-containers
Linux-containers bieden een overtuigend mechanisme om organisaties te helpen op te schalen naar nieuwe niveaus van operationele efficiëntie. Zij bieden een innovatief packaging- en beheerformaat, dat applicatieontwikkeling kan versnellen en voor meer flexibiliteit zorgt bij het beheer van levenscycli, gebaseerd op de applicatie. De gecombineerde kenmerken van de containers verhogen zowel de portability als de infrastructurele flexibiliteit, en stelt organisaties in staat om de rol van ontwikkelaars en IT-beheerders duidelijker af te bakenen. Red Hat Enterprise Linux 7.3 verbetert verder de ondersteuning voor Linux-containers door tal van incrementele verbeteringen, als aanvulling op de verbeterde management-tools (Atomic CLI/Cockpit) en een bijgewerkte container runtime (docker engine). Het bevat als een Technology Preview ook een nieuwe container signing-mogelijkheid.

IoT
Industriële IoT-implementaties bestaan uit enorme verbonden netwerken van ‘slimme’ edge-devices, die gecentraliseerde datacenters in realtime voeden met informatie, wat een betere operationele efficiëntie en lagere operationele kosten oplevert. Deze implementaties moeten ondersteund worden door een enterprise besturingssysteem. Red Hat Enterprise Linux 7.3 biedt een krachtig platform om op enterprise-schaal IoT te draaien, en introduceert twee belangrijke kenmerken:
  • Ondersteuning voor communicatieapparaten met Bluetooth LE (Low Energy), een uitbreiding van de bluetooth-standaard. Bluetooth LE is speciaal ontworpen voor energiezuinige apparaten zoals IoT-sensoren.
  • Kernel-ondersteuning voor het Controller Area Network bus (CANbus) protocol. CANbus is een controller area network, dat wordt gebruikt in auto’s en high-end industriële controllers.
Red Hat Enterprise Linux-varianten
De lancering betekent ook updates voor een aantal Red Hat Enterprise Linux-varianten. Deze Red Hat Enterprise Linux 7.3-varianten beantwoorden aan heel specifieke enterprise architectuurbehoeften, van het aandrijven van enorme container-implementaties tot het leveren van open innovatie op nieuwe serverarchitecturen. Deze varianten omvatten:
  • Red Hat Enterprise Linux Atomic Host, een besturingssysteem met een minimale footprint, geoptimaliseerd om Linux-containers te draaien. Het draaien van applicaties in containers bovenop Red Hat Enterprise Linux Atomic Host biedt portabiliteit van de applicatie over een hybride cloud. Als een Technology Preview is verder nieuw in Red Hat Enterprise Linux Atomic Host 7.3 de mogelijkheid voor gebruikers om extra RPM’s toe te voegen. Dit biedt extra flexibiliteit, die vaak vereist is door bepaalde omgevingen.
  • Red Hat Enterprise Linux voor SAP-applicaties, een variant geoptimaliseerd om SAP-omgevingen te draaien, wordt nu ondersteund op IBM z Systems en IBM Power, big endian.
  • Red Hat Enterprise Linux Server voor ARM 7.3 Development Preview, Red Hat’s besturingssysteem, ontworpen voor 64-bit ARM-gebaseerde systemen, is bijgewerkt met:
    • Single-host-virtualisatie op basis van KVM, een van de belangrijkste open source virtualisatietechnologieën.
    • Red Hat Ceph Storage voor prototyping en het implementeren van scale-out, software-defined opslag voor object, block en file.
    • De eerste ondersteuning voor de Red Hat Developer Toolset, die C en C++ ontwikkelaars voorziet van de laatste stabiele open source tools, waarmee ze applicaties voor 64-bit ARM-platformen kunnen maken, diagnosticeren en debuggen.
Quote

Jim Totton, vice president en general manager Platforms Business Unit van Red Hat

“Moderne enterprise applicaties vereisen steeds meer resources, zowel op netwerk- als opslagniveau. Een IT-infrastructuur moet daar niet alleen gelijke tred mee houden, maar ook anticiperen op en zich aanpassen aan deze veranderende behoeften. Red Hat Enterprise Linux 7.3 levert betere prestaties voor applicaties en een veiliger, betrouwbaarder en innovatiever enterprise platform, dat zeer geschikt is voor bestaande bedrijfskritische workloads en opkomende technologie-implementaties, zoals Linux containers en IoT.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo and Ceph are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation’s permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Logo Lubbers De Jong

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl