www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comContentbureau
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Klantenservicekanalen: weet waar je klant de voorkeur aan geeft

Amsterdam, 8 november 2016 – De manier waarop we leven en werken, digitaliseert steeds meer. Zo ook de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan. Met een stijging van het aantal Digital Natives is het steeds vaker inzetten van digitale kanalen om met klanten te communiceren, voor de hand liggend. Maar geven zijzelf hieraan ook de voorkeur? En hoe communiceer je dan met oudere doelgroepen? Michiel Lely, Vice-President Practices van Verint, geeft een aantal tips en inzichten.

Digitale Natives: Millenials en Generatie X
Jongere generaties versterken de vraag naar digitale kanalen. Uit het recente onderzoek van Verint onder 24.000 consumenten en duizend bedrijven blijkt echter dat om succesvol te kunnen zijn, digitale klantenservice juist ook een meer persoonlijke ervaring moet bieden. Daarnaast willen deze jonge generaties meer digitale tools, zoals mobiele apps, en online hun account kunnen inzien en beheren. Richt deze dan ook zo volledig mogelijk in en houd de lijntjes kort door bijvoorbeeld een optie toe te voegen om direct met een klantenservicemedewerker te bellen of te appen.

Babyboomers en de Stille Generatie
Waar Millenials en Generatie X meer digitale tools willen, geven babyboomers (met een leeftijd tussen de 51 en 70) en de Stille Generatie (met een leeftijd ouder dan 70) de voorkeur aan de telefoon en dienstverlening in de winkel. Dit geldt voor elke klantenservicesituatie: van het beantwoorden van een simpele vraag tot en met het oriënteren op nieuwe producten. Het is dus belangrijk dat bedrijven niet volledig overschakelen op digitale kanalen, maar juist ook de telefonische klantenservice in stand houden en optimaliseren.

Webinar 15 november
Wil je meer weten over de belangrijkste bevindingen uit ons onderzoek? Of hoe je de klantenservice van jouw organisatie kunt optimaliseren? Schrijf je dan in voor de webinar over het Digital Tipping Point-rapport, die Verint op 15 november organiseert. Dave Capuano, Global Vice-President Integrated Marketing van Verint, en Mary Wardley, Vice-President Enterprise Applications and CRM Software van IDC, geven je graag meer inzicht en handige tips. Inschrijven voor de webinar kan hier

Over Verint Systems, Inc.
Verint® (Nasdaq: VRNT) is wereldwijd toonaangevend in Actionable Intelligence®-oplossingen met een focus op optimalisatie van customer engagement, security intelligence en fraude, risico en compliancy. Meer dan tienduizend organisaties in 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100 – vertrouwen op de intelligentie van Verint-oplossingen om beter geïnformeerde, effectievere en beter getimede beslissingen te kunnen nemen. Kom meer te weten over hoe we A Smarter World creëren met Actionable Intelligence op www.verint.com.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Corinna Peekel / Ruud Berendsen